عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 24 تير 1393
بازدید : 226
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

آيا مردان هم يائسه ميشوند؟
آندروپوز یا یائسگی در مردان یک فرآیند طبی سالمندی و یک موقعیت فیزیکی شبیه یائسگی در زنان است که در مردان در سن ٤٥ سالگی به بعد بروز می ‌کند.در این فرآیند سطح هورمون تستسترون که یکی از اصلی ‌ترین هورمون ‌های مردانه (آندروژن ‌ها) است به طور پیوسته کاهش می ‌یابد و مرد علایمی‌ نظیر گرگرفتگی،افسردگی و تغییرات خلق و خوی را تجربه می‌ کند.علاوه بر فرآیند طبیعی سال خوردگي و افزایش سن عواملی نظیر برخی از بیماریهای قلبی، استفاده طولانی مدت از برخی داروها، افسردگی، چاقی که بر تولید هورمون تستسترون تاثیر دارند می ‌توانند آغاز کننده زودرس آندروپوز باشند. تغییرات فیزیکی در مقدار هورمون‌ های مترشحه بدن نقش دارند و سیستم روانی - اجتماعی و فشارهای روانی ایجاد کننده آندروپوز هستند.
عللی نظیر از دست دادن اشتیاق به کار مانند اخراج از کار، تغییرات ناگهانی در همسر، از دست دادن فرصت‌ های مناسب در زندگی و ناتوانی جسمی‌ اثبات کننده این تئوری‌ هستند.
تفاوت های یائسگی در مردان و زنان:
١-یائسگی در زنان به دلیل کاهش تولید هورمون استروژن است در حالی که در مردان به دلیل کاهش تولید هورمون تستسترون است.
٢- بر خلاف خانم‌ ها، مردان علایم مشخص نظیر کاهش یا قطع قاعدگی ندارند که ورود آن ها را به این مرحله نشان دهد.
٣- زنان در این دوره باروری خود را به طور کامل از دست می ‌دهند در حالی که مردان هرگز باروری خود را به طور کامل در طی آندروپوز از دست نمی ‌دهند.
٤-تولید هورمون کم می ‌شود ولی هرگز قطع نمی ‌گردد؛ گر چه ممکن است از میزان موفقیت باروری کاسته شود ولی با تولید اسپرم هم چنان به فرد اجازه داده می‌ شود فرزندان سالمی‌ را حتی در دهه ٨٠ زندگی داشته ‌باشند.
اصلی‌ ترین علامت آندروپوز خستگی و بی حوصلگی است. افسردگی، خشم، افزایش تحریک ‌پذیری و کاهش فعالیت جنسی از بارزترین علایم آن است.به طوری که ٨٠ درصد مردان، مشکل کاهش تمایلات جنسی دارند. از دیگر علایم می ‌توان به تغییر در اندام ‌ها و کاهش توده ماهیچه‌ ای بدن، گرگرفتگی، کاهش لذت از زندگی، کاهش حافظه و سطح کارآیی، تکرار ادرار به خصوص در شب، یبوست، کاهش قد، ریزش مو و وجود دردهای استخوانی اشاره کرد.در بسیاری از موارد، چاقی به خصوص در قسمت‌ های شکمی‌ به عدم تعادل هورمون‌ های مردانه نسبت داده شده است. سلول ‌های چربی حاوی تعداد زیادی آنزیم آروماتاز و استروژن هستند که در چربی تولید و ذخیره شده‌ اند؛ سلول ‌های چربی آنزیم آروماتاز را سنتنر کرده که سبب تغییر هورمون‌ های مردانه به استروژن می ‌شود. بنابراین افزایش چربی سبب می ‌گردد سطح هورمون استروژن افزایش ‌یابد.
در نهایت این که آندروپوز فصلی طبیعی از زندگی یک مرد است. یک مساله درونی است که مرد باید آن را به عنوان یک واقعیت دوران میانسالی بپذیرد و بداند می‌ تواند به طور کامل نقش پدر و همسر را در طی یا بعد از دوران آندروپوز ایفا کند.

تاریخ : سه شنبه 24 تير 1393
بازدید : 270
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

من و خدا یه قول و قراری با هم گذاشتیم ، اون به من قول داد همیشه مراقبم باشه و کمتر و کمتر از عالی‌ترین ، بهم نده و من بهش قول دادم حتی اگر دل بی‌قرارم در حسرت آرزویی بال بال می‌زد و شوق استجابت دعایی آتیشم می‌زد با تموم وجودم بدون ذره‌ای تردید ،اول بگم اجازه خدایا ، خدایا تو اجازه میدی ؟ تو صلاح می‌دونی ؟ اگه تو ناراضی باشی دلم به نارضایتیت راضی نمی‌شه ؛ می‌دونم آخه تو دوستم داری و همیشه برام بهترین‌ها رو خواستی ؛ اصلاً از خوبی بی‌انتهای تو ، بد خواستن محاله .
اعتراف می‌کنم قول سنگینیه و عمل بهش مثله به زبون آوردنش کار ساده‌ای نیست ، واسه همین از خودش خواستم و بهش گفتم : من فقط یه بنده‌ام ، چیزهایی هست که تو می‌دونی و من هیچ وقت نمی‌دونستم و شاید هیچ وقت هم نفهمم .
اتفاقاتی می‌افته که ذهن محدود من قادر به تعبیرش نیست ، چشم‌های قاصر من قادر به دیدن اون چه پشتش هست ، نیست ؛ دلایلی مخفی هست که شاید واسه همیشه مسکوت و مکتوم باقی بمانه و اسراری هست که شاید دونستنش ، فهمیدنش ، تو ظرف ادراک من نگنجد . اینو تو می دونی .

پس واسه لحظه‌های دشوار به من قدرت تحملشو ببخش . منو بهاون نقطه برسون که همیشه یادم بمونه ، همه چیز از سوی تو خیر مطلقه حتی اگر ظاهراًهمه چیز عذاب‌آور و دشوار باشه .

گاهی اوقات آرزوهایی داشتم و تو زیر نامه آرزوهام نوشتی موافقت نمی‌شود . راستش اولش حس خوبی نداشتم ، دلم می‌گرفت ، شاید به خاطر جنسم که شیشه حس و عاطفه بود .
منو ببخش که یه وقتایی از سر بی‌صبری و ناشکیبایی تو خلوت و تنهاییم ازت می‌پرسم : آخه چرا ؟ ؟ ؟
وقتایی که هر چی فکر می کردم فکر اسیر خاکم به هیچ جا نمی‌رسید . دنبال دلیل می‌گشتم و دلیلی پیدا نمی‌کردم ، پیش می‌اومد که با یه بغضی تو گلوم تکرار کنم : آخه واسه چی ؟ چی می شه اگه ... ؟
یه وقتایی از سر بی‌حوصلگی و فراموشکاری بهت گله می‌کردم ، چقدر از بزرگواریت شرمنده‌ام که منو در تموم لحظه‌های ناشکریم ، توی تموم لحظه‌های بی‌صبریم با محبت تحملم کردی ، نه تنبیهم کردی نه حتی ذره‌ای محبتت رو ازم دریغ کردی . توی تنهاترین لحظات تنهاییم ، درست تو لحظه‌هایی که فکر می‌کردم هیچ کس نیست ، اون موقع که به این حس می‌رسیدم که چقدر تنهام ، واسم نشونه می‌فرستادی که : من خودم تا آخرین لحظه باهاتم واسه تموم لحظات همراهتم . من تنها بنده تو نبودم اما یه لحظه هم تنها رهام نکردی .

تو تنهاترین و محکم‌ترین قوت قلب دل تنهامی . تو طوفان‌های زندگیم تو ابتدا و اصل آرامشمی . تو از من به من نزدیک‌تر بودی موندم که چطور گاهی اوقات چشم‌های غافلم ندیدت اما تو هیچ وقت حتی لحظه‌ای منو ترک نکردی . روزهایی رسید که فکر کردم با من قهری تو حتی در همون لحظه‌ها با همون فکر اشتباه که حتی از به خاطر آوردنش شرمنده می‌شم از من قهر نکردی و به خاطر این فکر کودکانه نادرست طردم نکردی .
من دوستت دارم . منو ببخش اگه قولم مثل خودم کوچیکه ، اما دلم به بزرگی بی‌حد تو خوشه و پشتم به کمک‌های تو گرم .
از تو سپاسگزارم که با بزرگواری همیشه کمکم کردی .
تو همونی که هر وقت ازت یاد کردم ، بهم امید بخشیدی ، تو یادت چیزی هست که منو زیرو رو می‌کنه . غصه‌هامو می‌شوره و دلشکستگی‌ها‌مو ترمیم می‌کنه ؛ چیزی که در هیچ چیز غیر از یاد تو نیست .
هر وقت خواستم ببینمت بی‌درنگ با مهربونی در رو به روم باز کردی و نگاه نکردی گناهکارم . حذفم نکردی من همیشه دست خالی به دیدنت اومدم و تو همیشه با دست پر روانه‌ام کردی .
هر وقت صدات کردم طوری بهم جواب دادی كه انگار مدت‌هاست منتظرم بودی ؛ هر وقت ندونسته از بی‌راه سر‌در‌آوردم خودت منو صدا کردی ، گاهی با تلنگر اتفاقات ساده روزمره منو از ادامه یه راه غلط منع کردی . اما حتی اون وقتی که ازم مکدر بودی با بزرگواری آبروم رو حفظ کردی .توهمیشه خدا بودی و من همیشه حتی کمتر از یه بنده ، به من از صفات وذات چیزهایی ببخش تا جسم خاکی من به روح آسمونی حتی شده یک سر سوزن نزدیک‌تربشه .
به حافظه‌ام قدرتی ببخش تااجازه گرفتن از تو رو هیچ وقت از خاطر نبره ، به اراده‌ام همتی ببخش تا استوار براین عهد پابرجا بمونه .
ازت متشكرم خدای خوبمن .

تاریخ : سه شنبه 24 تير 1393
بازدید : 236
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
فيزيولوژي كاربردي در كاراته
گرد آورنده (محمد مقری)
آگاهي از نقش نيم رخ هاي فيزيكي و فيزيولوژيكي رشته هاي ورزشي مي تواند در راستاي استعدايابي، گزينش ورزشكاران نخبه ،
بهينه سازي برنام هي تمريني، تأمين انرژي مورد نياز فعاليت ها و رقابت هاي ورزشي، بهبود عملكرد و جلوگيري از بروز خستگي زودرس
و آسي بهاي ورزشي حين تمرين و مسابقات ورزشي مفيد واقع شود. از اين رو فيزيولوژيست هاي ورزشي در كنار ساير افراد درگير در
تيم هاي ورزشي همواره سعي دارند تا با ارايه دورنماي درست از پاسخ ها و سازگارهاي خاص رشته هاي ورزشي به مربيان و ورزشكاران
كمك كرده تا به بهترين شكل ممكن دستيابي به عملكردهاي ورزشي سطح بالا و موفقي تهاي بيشتر در رقاب تهاي جهاني و بي نالمللي
فراهم گردد.
كاراته يا هنر مبارزه با دست خالي يكي از هنرهاي رزمي آسيايي است كه امروزه در قالب يك رشته ورزشي و سبك هاي مختلف بويژه
چهار سبك اصلي شوتوكان، شيتوريو، گوجوريو و وادوريو به شكل رقابتي و تفريحي در بين اقشار و سنين مختلف كشورهاي جهان
رايج شده است. به علاوه، اين رشته ورزشي، يكي از مدال آورترين و پرافتخارترين رشته هاي ورزشي كشور به شمار مي رود. لذا، آگاهي
از فيزيولوژي كاراته به منظور كسب موفقيت هاي بيشتر در مسابقات بين المللي و جهاني يك ضرورت انكار ناپذير است. با اين حال،
بررسي پاسخ ها و سازگاري هاي ناشي از انجام تمرينات كاراته بدون توصيف دقيق و روشن تمرينات و رقابت هاي ورزشي امكانپذير
نمي باشد. رقابت هاي ورزشي كاراته، عمدتاً در دو بخش اصلي كاتا و كميته به صورت انفرادي و تيمي در سطوح ملي، بي نالمللي و
8) برگزار مي گردد. حداكثر و حداقل مدت اجراي هر يك از × جهاني در سالن هاي سرپوشيده و روي تشك هاي ورزشي (تاتامي 8
كاتاهاي اجباري و اختياري تورنمنت هاي بين المللي به ترتيب در حدود 80 الي 60 ثانيه است. در حالي كه مدت اجراي رقاب تهاي 2 الي
3 دقيقه اي كميته (چهار مسابقه قبل از مبارزه 4 دقيقه اي فينال) زنان و مردان به ترتيب در حدود 180 الي 240 ثانيه طول م يكشد. البته،
267 ثانيه هم ( نتايج برخي از مطالعات انجام شده حاكي است كه مدت رقابت هاي كميته مردان در سطوح بالا و جهاني تا حدود ( 61
طول مي كشد.
رقابت هاي كميته شامل يك سري حركات جلو، عقب، طرفي و پرشي (حركات پايه با شدت پايين) همراه با حملات و تكنيك هاي
دفاعي با شدت و توان انفجاري بسيار بالا (به عنوان حركات شديد و مؤثر) اجرا مي شود. البته، اين حركات به شكل فعاليت هاي
منقطع و اينتروال با نسبت فعاليت ( 18 ثانيه) به استراحت( 9ثانيه) دو به يك صورت م يگيرد. به هر حال، سهم فعاليت هاي بسيار شديد
16 ثانيه است. سهم تكنيك هاي شديد حمله و دفاع نيز در مسابقات دو و سه دقيقه اي زنان و مردان به /3(5/ نسبتاً كم و در حدود ( 1
3 حركت انفجاري به نمايش گذاشته مي شود. اما در كل /4( 19 ثانيه است. به طوري كه در هر دقيقه ( 2 /4(5/ 13 و ( 5 /3(3/ ترتيب ( 3
بدون توجه به شدت فعالي تها، در هر يك الي سه ثانيه يك حركت اجرا مي شود. به هر حال، مي توان گفت كه بخش اعظم
مجموعه مقالات اولين همايش ملي علم و كاراته ، اول تا سوم آبان 1390 دانشگاه تبريز
رقابت هاي كميته با شدت پايين برگزار مي شود. هر چند كه ضربان قلب ورزشكاران در بيشتر لحظات رقابت، بالاتر از 175 ضربه در
دقيقه گزارش شده است. اما، تكنيك ها و مهارت هاي حمله و دفاع در كاراته در راستاي برتري و كسب امتيازات به صورت مشت
زدن، لگد زدن، و دفع و ردكردن حملات حريف با حداكثر توان عضلاني ممكن، اجرا مي شوند. نتايج برخي از مطالعات حاكي است
53 درصد /9(9/ 54 و ( 2 /8(7/ كه ميانگين شدت كل فعاليت هاي حين رقابت هاي كميته يا مبارزات با حريف فرضي در حدود ( 6
50 ميلي ليتري/كيلوگرم/دقيقه كاراته كاهاي سطح بالا با - اكسيژن مصرفي بيشينه م يباشد. با توجه به ميزان اكسيژن مصرفي بيشينه 55
5 درصد، بايد اشاره داشت كه ميانگين اكسيژن مصرفي حين - ميانگين سن حدود 21 سال، وزن 66 كيلوگرم و درصد چربي 9
0/ 1) ليتر در دقيقه و ميانگين هزينه انرژي حين كميته و كاتا نيز معادل 5 /46±1/9) 1/ رقابت هاي كميته سه دقيقه اي در حدود 5
كيلوژول/كيلوگرم/دقيقه است. به هر حال، با توجه به اينكه كاراته يكي رشته هاي ورزشي با نيازمند يهاي آمادگي عضلاني و انرژي
متوسط به شمار م يرود و با در نظر گرفتن نقش فعالي تهاي انفجاري در كسب موفقيت و برتري در رقابت هاي كاراته بيشتر
متخصصان و محققين فيزيولوژي معتقدند كه ورزشكاران اين رشته همانند رشته هاي ميان مسافت استقامتي نيازمند اكسيژن مصرفي
سطح بالا يا انجام تمرينات استقامتي نسبتاً شديد جهت افزايش توان هوازي نيستند، بلكه مي بايست همانند ورزشكاران رشته واليبال
بر تمرينات قدرتي و پليومتريك (با توجه به اصل ويژگي تمرين) در راستاي توسعه و حفظ توان انفجاري عضلاني تأكيد داشته
باشند. در اين راستا، بايد اشاره داشت كه توان انفجاري كارات ههاي نخبه كميته و كاتارو در حدود 10 وات در هركيلوگرم وزن بدن
گزارش شده است. به طوري كه برخي از متخصصين معتقدند كه يكي نيازمند ي هاي كاراته كاها برخورداري از تارهاي تند انقباض
است. به علاوه، نتايج برخي از تحقيقات حاكي است كه ميزان انعطا فپذيري اندام تحتاني (ولز) كاراته كاهاي نخبه، بالاتر از 30
و پرتابي مي بايست دامنه PNF سانتي متر است. لذا محققين و مربيان معتقدند كه با استفاده از تمرينات انعطا فپذيري به شيوه ي
70 دقيقه اي كاراته عمدتاً شامل - حركتي اندا مهاي تحتاني تا حد مطلوب و مناسب توسعه پيدا كند. با اين حال، يك جلسه تمرين 85
اجراي تكني كهاي پايه (به صورت ثابت و در حركت)، مبارزه با حريف فرضي، مبارزه واقعي و اجراي كاتا است. البته، مربيان با
توجه رشته تخصصي ورزشكاران سعي دارند تمرينات براي كاتاروها به طور اختصاصي ارايه شود. با اين حال، فيزيولوژيست هاي
ورزشي پيشنهاد مي كنند 20 دقيقه تمرينات اينتروال (با توجه به اصل ويژگي تمرين) به منظور بالا بردن توان بافري عضلات حين
دوره هاي بازيافت انجام شود. طوري كه نتايج تحقيقات حاكي است كه دامنه تغييرات لاكتات خون كاراته كاهاي نخبه در حدود بين 3
الي 12 ميلي مول در ليتر در نوسان است و ميزان نسبت تبادل تنفسي ثبت شده بيشتر از يك م يباشد. از اينرو، مي توان گفت كه منبع
سوختي رقابت هاي كاراته از طريق كربوهيدرات ها تأمين مي شود.
به علاوه، تمرينات قدرتي به صورت سه دور هي 12 الي 15 تايي با 75 درصد يك تكرار بيشينه به منظور افزايش توان عضلاني پيشنهاد
شده است. تمرينات جلوبازو، راست كردن پشت، درازو نشت با زانوي خميده، پرس سينه معمولي و روي نيمكت شيب دار، ديپ، بلند
شدن روي پنجه، راست كردن زانو و اسكات براي ورزشكاران اين رشته پيشنهاد شده است. به هر حال، در رابطه با ميزان هزينه انرژي
حين انجام تمرينات و رقابت هاي كاراته به دليل برخي از محدودي تهاي روش شناختي هنوز اختلاف نظر وجود دارد. به طوري كه

برخي معتقدند كه نزديك به 70 درصد هزينه از طريق دستگاه ب يهوازي (فسفاژن و اسيد لاكتيك) تأمين مي شود. اما با برخي با بررسي
رقابت هاي شبيه سازي شده، هزينه انرژي هوازي انجام رقاب ت كاتا و كميته را ب هترتيب در حدود 50 و 74 درصد عنوان كرده اند.
واژگان كليدي: كاراته، نيم رخ هاي فيزيكي و فيزيولوژيكي، هزينه ي انرژي، تمرينات بدني.__
Photo: ‎فيزيولوژي كاربردي در كاراته
گرد آورنده (محمد مقری)
آگاهي از نقش نيم رخ هاي فيزيكي و فيزيولوژيكي رشته هاي ورزشي مي تواند در راستاي استعدايابي، گزينش ورزشكاران نخبه ،
بهينه سازي برنام هي تمريني، تأمين انرژي مورد نياز فعاليت ها و رقابت هاي ورزشي، بهبود عملكرد و جلوگيري از بروز خستگي زودرس
و آسي بهاي ورزشي حين تمرين و مسابقات ورزشي مفيد واقع شود. از اين رو فيزيولوژيست هاي ورزشي در كنار ساير افراد درگير در
تيم هاي ورزشي همواره سعي دارند تا با ارايه دورنماي درست از پاسخ ها و سازگارهاي خاص رشته هاي ورزشي به مربيان و ورزشكاران
كمك كرده تا به بهترين شكل ممكن دستيابي به عملكردهاي ورزشي سطح بالا و موفقي تهاي بيشتر در رقاب تهاي جهاني و بي نالمللي
فراهم گردد.
كاراته يا هنر مبارزه با دست خالي يكي از هنرهاي رزمي آسيايي است كه امروزه در قالب يك رشته ورزشي و سبك هاي مختلف بويژه
چهار سبك اصلي شوتوكان، شيتوريو، گوجوريو و وادوريو به شكل رقابتي و تفريحي در بين اقشار و سنين مختلف كشورهاي جهان
رايج شده است. به علاوه، اين رشته ورزشي، يكي از مدال آورترين و پرافتخارترين رشته هاي ورزشي كشور به شمار مي رود. لذا، آگاهي
از فيزيولوژي كاراته به منظور كسب موفقيت هاي بيشتر در مسابقات بين المللي و جهاني يك ضرورت انكار ناپذير است. با اين حال،
بررسي پاسخ ها و سازگاري هاي ناشي از انجام تمرينات كاراته بدون توصيف دقيق و روشن تمرينات و رقابت هاي ورزشي امكانپذير
نمي باشد. رقابت هاي ورزشي كاراته، عمدتاً در دو بخش اصلي كاتا و كميته به صورت انفرادي و تيمي در سطوح ملي، بي نالمللي و
8) برگزار مي گردد. حداكثر و حداقل مدت اجراي هر يك از × جهاني در سالن هاي سرپوشيده و روي تشك هاي ورزشي (تاتامي 8
كاتاهاي اجباري و اختياري تورنمنت هاي بين المللي به ترتيب در حدود 80 الي 60 ثانيه است. در حالي كه مدت اجراي رقاب تهاي 2 الي
3 دقيقه اي كميته (چهار مسابقه قبل از مبارزه 4 دقيقه اي فينال) زنان و مردان به ترتيب در حدود 180 الي 240 ثانيه طول م يكشد. البته،
267 ثانيه هم ( نتايج برخي از مطالعات انجام شده حاكي است كه مدت رقابت هاي كميته مردان در سطوح بالا و جهاني تا حدود ( 61
طول مي كشد.
رقابت هاي كميته شامل يك سري حركات جلو، عقب، طرفي و پرشي (حركات پايه با شدت پايين) همراه با حملات و تكنيك هاي
دفاعي با شدت و توان انفجاري بسيار بالا (به عنوان حركات شديد و مؤثر) اجرا مي شود. البته، اين حركات به شكل فعاليت هاي
منقطع و اينتروال با نسبت فعاليت ( 18 ثانيه) به استراحت( 9ثانيه) دو به يك صورت م يگيرد. به هر حال، سهم فعاليت هاي بسيار شديد
16 ثانيه است. سهم تكنيك هاي شديد حمله و دفاع نيز در مسابقات دو و سه دقيقه اي زنان و مردان به /3(5/ نسبتاً كم و در حدود ( 1
3 حركت انفجاري به نمايش گذاشته مي شود. اما در كل /4( 19 ثانيه است. به طوري كه در هر دقيقه ( 2 /4(5/ 13 و ( 5 /3(3/ ترتيب ( 3
بدون توجه به شدت فعالي تها، در هر يك الي سه ثانيه يك حركت اجرا مي شود. به هر حال، مي توان گفت كه بخش اعظم
مجموعه مقالات اولين همايش ملي علم و كاراته ، اول تا سوم آبان 1390 دانشگاه تبريز
رقابت هاي كميته با شدت پايين برگزار مي شود. هر چند كه ضربان قلب ورزشكاران در بيشتر لحظات رقابت، بالاتر از 175 ضربه در
دقيقه گزارش شده است. اما، تكنيك ها و مهارت هاي حمله و دفاع در كاراته در راستاي برتري و كسب امتيازات به صورت مشت
زدن، لگد زدن، و دفع و ردكردن حملات حريف با حداكثر توان عضلاني ممكن، اجرا مي شوند. نتايج برخي از مطالعات حاكي است
53 درصد /9(9/ 54 و ( 2 /8(7/ كه ميانگين شدت كل فعاليت هاي حين رقابت هاي كميته يا مبارزات با حريف فرضي در حدود ( 6
50 ميلي ليتري/كيلوگرم/دقيقه كاراته كاهاي سطح بالا با - اكسيژن مصرفي بيشينه م يباشد. با توجه به ميزان اكسيژن مصرفي بيشينه 55
5 درصد، بايد اشاره داشت كه ميانگين اكسيژن مصرفي حين - ميانگين سن حدود 21 سال، وزن 66 كيلوگرم و درصد چربي 9
0/ 1) ليتر در دقيقه و ميانگين هزينه انرژي حين كميته و كاتا نيز معادل 5 /46±1/9) 1/ رقابت هاي كميته سه دقيقه اي در حدود 5
كيلوژول/كيلوگرم/دقيقه است. به هر حال، با توجه به اينكه كاراته يكي رشته هاي ورزشي با نيازمند يهاي آمادگي عضلاني و انرژي
متوسط به شمار م يرود و با در نظر گرفتن نقش فعالي تهاي انفجاري در كسب موفقيت و برتري در رقابت هاي كاراته بيشتر
متخصصان و محققين فيزيولوژي معتقدند كه ورزشكاران اين رشته همانند رشته هاي ميان مسافت استقامتي نيازمند اكسيژن مصرفي
سطح بالا يا انجام تمرينات استقامتي نسبتاً شديد جهت افزايش توان هوازي نيستند، بلكه مي بايست همانند ورزشكاران رشته واليبال
بر تمرينات قدرتي و پليومتريك (با توجه به اصل ويژگي تمرين) در راستاي توسعه و حفظ توان انفجاري عضلاني تأكيد داشته
باشند. در اين راستا، بايد اشاره داشت كه توان انفجاري كارات ههاي نخبه كميته و كاتارو در حدود 10 وات در هركيلوگرم وزن بدن
گزارش شده است. به طوري كه برخي از متخصصين معتقدند كه يكي نيازمند ي هاي كاراته كاها برخورداري از تارهاي تند انقباض
است. به علاوه، نتايج برخي از تحقيقات حاكي است كه ميزان انعطا فپذيري اندام تحتاني (ولز) كاراته كاهاي نخبه، بالاتر از 30
و پرتابي مي بايست دامنه PNF سانتي متر است. لذا محققين و مربيان معتقدند كه با استفاده از تمرينات انعطا فپذيري به شيوه ي
70 دقيقه اي كاراته عمدتاً شامل - حركتي اندا مهاي تحتاني تا حد مطلوب و مناسب توسعه پيدا كند. با اين حال، يك جلسه تمرين 85
اجراي تكني كهاي پايه (به صورت ثابت و در حركت)، مبارزه با حريف فرضي، مبارزه واقعي و اجراي كاتا است. البته، مربيان با
توجه رشته تخصصي ورزشكاران سعي دارند تمرينات براي كاتاروها به طور اختصاصي ارايه شود. با اين حال، فيزيولوژيست هاي
ورزشي پيشنهاد مي كنند 20 دقيقه تمرينات اينتروال (با توجه به اصل ويژگي تمرين) به منظور بالا بردن توان بافري عضلات حين
دوره هاي بازيافت انجام شود. طوري كه نتايج تحقيقات حاكي است كه دامنه تغييرات لاكتات خون كاراته كاهاي نخبه در حدود بين 3
الي 12 ميلي مول در ليتر در نوسان است و ميزان نسبت تبادل تنفسي ثبت شده بيشتر از يك م يباشد. از اينرو، مي توان گفت كه منبع
سوختي رقابت هاي كاراته از طريق كربوهيدرات ها تأمين مي شود.
به علاوه، تمرينات قدرتي به صورت سه دور هي 12 الي 15 تايي با 75 درصد يك تكرار بيشينه به منظور افزايش توان عضلاني پيشنهاد
شده است. تمرينات جلوبازو، راست كردن پشت، درازو نشت با زانوي خميده، پرس سينه معمولي و روي نيمكت شيب دار، ديپ، بلند
شدن روي پنجه، راست كردن زانو و اسكات براي ورزشكاران اين رشته پيشنهاد شده است. به هر حال، در رابطه با ميزان هزينه انرژي
حين انجام تمرينات و رقابت هاي كاراته به دليل برخي از محدودي تهاي روش شناختي هنوز اختلاف نظر وجود دارد. به طوري كه

برخي معتقدند كه نزديك به 70 درصد هزينه از طريق دستگاه ب يهوازي (فسفاژن و اسيد لاكتيك) تأمين مي شود. اما با برخي با بررسي
رقابت هاي شبيه سازي شده، هزينه انرژي هوازي انجام رقاب ت كاتا و كميته را ب هترتيب در حدود 50 و 74 درصد عنوان كرده اند.
واژگان كليدي: كاراته، نيم رخ هاي فيزيكي و فيزيولوژيكي، هزينه ي انرژي، تمرينات بدني.__‎
 

تاریخ : سه شنبه 24 تير 1393
بازدید : 398
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
خواص و کاربردهای عرقیات گیاهی +خواص و راه و رسم مصرف کردن آنها چیزی است که همه ما در زندگی علاقمند دانستن شان هستیم. اگر شما هم به معجزه داروها و عرقیات گیاهی اعتقاد دارید این مطلب را در خواندنی ها دنبال کنید.
- عرق برگ چنار

این عرق مثل یک تب‌بر طبیعی عمل می‌کند و دارویی موثر برای درمان آسم و تنگی‌نفس به‌شمار می‌آید. اگر هم قرار است در یک جلسه مهم حاضر شوید، بهتر است کمی از این عرق را میل کنید تا صدای‌تان باز شود، چراکه عرق برگ چنار علاوه بر تنگی‌نفس، گرفتگی حنجره را هم برطرف می‌کند.

از این راه بروید: قرار نیست همیشه عرق برگ چنار را به صورت خوراکی مصرف کنید. عرق برگ چنار را می‌توانید به‌عنوان یک محلول جلادهنده پوست هم استفاده کنید. برای براق شدن پوست کافی است یک پنبه را به این عرق آغشته کنید و با کمکش صاحب پوستی درخشان و شفاف شوید.

یک راه دیگر: از برگ تازه چنار هم می‌توانید ضمادی درست کنید و از آن برای آرام کردن درد زانو کمک بگیرید.
- عرق شاه تره

اگر گرمای هوا و رژیم غذایی نامناسب در این روزها طبع شما را تحت‌تاثیر خود قرار داده و جوش‌های درمان شده را به صورت‌تان باز گردانده یا موجب بروز جوش‌های جدید روی صورت‌تان شده، از عرق شاه‌تره کمک بگیرید. این عصاره نه تنها به تسریع روند درمان پوست‌های پر از جوش کمک می‌کند، بلکه آرامش را به شما برمی‌گرداند و تپش شدید و آزاردهنده قلب‌تان را کم می‌کند. تاثیر شا‌ه‌تره در آرامش آنقدر زیاد است که می‌تواند بی‌اشتهایی مفرط که یکی از منشاهای آن ناآرامی روانی است را هم درمان کند و با ایجاد تعادل در ترشح آنزیم‌های گوارشی، اشتهای رو به کاهش شما را به وضعیت طبیعی برمی‌گرداند.

از این راه بروید: از نظر متخصصان طب سنتی، مخلوط کردن همه عرق‌ها با هم مجاز نیست. اما شما می‌توانید برخی از آنها مانندعرق کاسنی و شاه‌تره را با هم مخلوط کنید. تهیه شربتی که نصف لیوان آن را این دو عرق و نیمی از آن را آب پر کرده، هم می‌تواند حال‌تان را در گرمای این روزها جا بیاورد و هم خواص گفته شده را به بدن‌تان برساند.

یک راه دیگر: اگر میلی به خوردن عرقیات ندارید و می‌خواهید از آفت‌های آزار دهنده دهانی خلاص شوید، توصیه می‌کنیم جوشانده شاه‌تره را غرغره کنید. با این کار می‌توانید زخم‌های دهانی و التهاب زبان‌تان را از بین ببرید. گذشته از این، اگر جوشانده شاه‌تره را به محل تبخال بمالید، سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند.
- عرق کاسنی

گرم مزاج‌ها در بهار و تابستان، مدام از حرارت و التهاب پوست شکایت می‌کنند. اما عرق کاسنی، به‌خاطر طبع سردی که دارد می‌تواند آتش درون این افراد را کمتر کند و احساس گر گرفتگی‌شان را از بین ببرد. گذشته از این، رنگ زرد، اگزما، عفونت پوستی و خارش مداوم پوست، گاهی به دلیل مشکلات کبدی ایجاد می‌شود. افرادی که کبدشان خوب کار نمی‌کند، می‌توانند با خوردن این عرق فعالیت کبدشان را بهبود بخشند، بدن‌شان را پاک‌سازی و سموم انباشته را دفع کنند.

از این راه بروید: برای آنکه خواص کاسنی در بدن‌تان کارگر شود، باید قبل از هر وعده غذایی یک استکان از آن را مصرف کنید. اگر این عرق که طرفداران زیادی دارد با ذائقه شما سازگار نیست، می‌توانید آن را با یک استکان آب مخلوط کنید و آرام آرام سر بکشید.

یک راه دیگر: اگر طرفدار خوردن کاهو با سکنجبین هستید، این بار سراغ ترکیب تازه‌ای بروید. شما می‌توانید شربت سکنجبین‌تان را با عصاره یا عرق کاسنی مخلوط و میل کنید. از نظر متخصصان طب سنتی، ترکیب کاسنی و سکنجبین چه به صورت شربت میل شود و چه همراه با کاهو مصرف شود، برای از بین بردن گرگرفتگی ناشی از گرما مفید است. از طرف دیگر اگر تب کرده‌اید و تب‌تان طولانی شده، می‌توانید با مصرف ترکیب سکنجبین و کاسنی حرارت بدنتان را پایین بیاورید.
- عرق آویشن

ترش کردن بعد از خوردن غذا و ماندن غذا در معده همراه با احساس نفخ یکی از مشکلات شایع معده است. اگر شما هم به خاطر این مشکلات بعد از خوردن غذا احساس ناخوشایندی پیدا می‌کنید و گاهی ناچار به قی کردن غذای خورده شده می‌شوید، بهتر است عرق آویشن را امتحان کنید.

از این راه بروید: عرق آویشن را بهتر است قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید تا با خوردن غذا به مشکلات گفته شده دچار نشوید. اگر یک فنجان از این عرق را در چنین زمانی مصرف کنید، بزاق دهان‌تان هم کاهش می‌یابد و احساس سنگینی معده‌تان به مرور کمتر می‌شود.

یک راه دیگر: خوردن عرق آویشن تنها راه بهره‌مند شدن از خواص آن نیست. اگر اهل نوشیدن دمنوش‌های گرم هستید، می‌توانید یک قاشق مرباخوری آویشن خشک شده را در دو لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیرمستقیم قرار دهید. این دمنوش را می‌توانید با عسل یا نبات شیرین میل کنید.
- عرق پونه

گرگرفتگی و تهوع ناشی از عادت ماهانه را با کمک پونه می‌توانید درمان کنید، اما این تنها خاصیتی نیست که گیاه پونه به بدن شما می‌رساند. پونه توانایی از بین بردن جوش و خشکی پوست را هم دارد و می‌تواند التهابات پوستی و زخم را نیز التیام دهد. عرق دو آتشه و غلیظ پونه در رفع شب ادراری هم موثر است و سوزش و خارش و خراش و احساس زخم در سینه و سرفه را برطرف می‌کند.

از این راه بروید: اگر درد سینه و سرفه‌های مکرر آزارتان می‌دهد، بهتر است قبل از هر وعده غذایی یک فنجان عرق پونه بنوشید. دم‌کرده پونه تقویت‌کننده خوبی برای معده به شمار می‌آید، پس اگر پس از صرف غذا در معده احساس سنگینی یا به اصطلاح ترش کردید، می‌توانید مثل آویشن آن را روی حرارت غیرمستقیم دم و مصرف کنید.

یک راه دیگر: استشمام رایحه پونه یکی از روش‌های موثر برای افزایش سطح انرژی بدن است. از نظر محققان با بو کردن این گیاه احساس نشاط‌ بیشتری خواهید کرد.
- عرق گل ختمی

پوست ملتهب‌تان را می‌توانید با این عرق آرام کنید. اگر هم دچار زخم و سوختگی شده‌اید، کمپرسی از این عرق می‌تواند احساس درد و سوزش را در پوست شما کمتر کند. اما این عرق تنها مرحم پوست‌های آسیب دیده نیست، بلکه می‌تواند به داد دستگاه گوارش شما هم برسد و گذشته از کم کردن معده و روده، دل‌پیچه را هم تسکین دهد.

از این راه بروید: شاید در این آفتاب داغ، بیشتر از هرچیز به مرحمی برای آفتاب سوختگی نیاز داشته باشید. اگر هر روز چند ساعت را در آفتاب می‌گذرانید، می‌توانید مقداری عرق گل ختمی را روی پارچه‌ای تمیز بریزید و روی بسته آن تاریخ بزنید، آن را در فریزر نگهداری کنید و در مواقع لازم پارچه یخ زده را روی محل آفتاب سوختگی یا پوست ملتهب قرار دهید.

یک راه دیگر: به جای عرق ختمی می‌توانید از خود این گل هم استفاده کنید. گل‌های بنفش را از عطاری تهیه کنید و هر روز کمی از برگ‌های‌شان را در لیوانی از آب سرد بریزید. ختمی خیلی زود رنگ و خواصش را به آب می‌دهد و بعد از یک ساعت می‌توانید تفاله گل‌ها را دور بریزید و از این آب بنفش شربتی شیرین و خوش‌عطر بسازید.
Photo: ‎خواص و کاربردهای عرقیات گیاهی +خواص و راه و رسم مصرف کردن آنها چیزی است که همه ما در زندگی علاقمند دانستن شان هستیم. اگر شما هم به معجزه داروها و عرقیات گیاهی اعتقاد دارید این مطلب را در خواندنی ها دنبال کنید.
- عرق برگ چنار

این عرق مثل یک تب‌بر طبیعی عمل می‌کند و دارویی موثر برای درمان آسم و تنگی‌نفس به‌شمار می‌آید. اگر هم قرار است در یک جلسه مهم حاضر شوید، بهتر است کمی از این عرق را میل کنید تا صدای‌تان باز شود، چراکه عرق برگ چنار علاوه بر تنگی‌نفس، گرفتگی حنجره را هم برطرف می‌کند.

از این راه بروید: قرار نیست همیشه عرق برگ چنار را به صورت خوراکی مصرف کنید. عرق برگ چنار را می‌توانید به‌عنوان یک محلول جلادهنده پوست هم استفاده کنید. برای براق شدن پوست کافی است یک پنبه را به این عرق آغشته کنید و با کمکش صاحب پوستی درخشان و شفاف شوید.

یک راه دیگر: از برگ تازه چنار هم می‌توانید ضمادی درست کنید و از آن برای آرام کردن درد زانو کمک بگیرید.
- عرق شاه تره

اگر گرمای هوا و رژیم غذایی نامناسب در این روزها طبع شما را تحت‌تاثیر خود قرار داده و جوش‌های درمان شده را به صورت‌تان باز گردانده یا موجب بروز جوش‌های جدید روی صورت‌تان شده، از عرق شاه‌تره کمک بگیرید. این عصاره نه تنها به تسریع روند درمان پوست‌های پر از جوش کمک می‌کند، بلکه آرامش را به شما برمی‌گرداند و تپش شدید و آزاردهنده قلب‌تان را کم می‌کند. تاثیر شا‌ه‌تره در آرامش آنقدر زیاد است که می‌تواند بی‌اشتهایی مفرط که یکی از منشاهای آن ناآرامی روانی است را هم درمان کند و با ایجاد تعادل در ترشح آنزیم‌های گوارشی، اشتهای رو به کاهش شما را به وضعیت طبیعی برمی‌گرداند.

از این راه بروید: از نظر متخصصان طب سنتی، مخلوط کردن همه عرق‌ها با هم مجاز نیست. اما شما می‌توانید برخی از آنها مانندعرق کاسنی و شاه‌تره را با هم مخلوط کنید. تهیه شربتی که نصف لیوان آن را این دو عرق و نیمی از آن را آب پر کرده، هم می‌تواند حال‌تان را در گرمای این روزها جا بیاورد و هم خواص گفته شده را به بدن‌تان برساند.

یک راه دیگر: اگر میلی به خوردن عرقیات ندارید و می‌خواهید از آفت‌های آزار دهنده دهانی خلاص شوید، توصیه می‌کنیم جوشانده شاه‌تره را غرغره کنید. با این کار می‌توانید زخم‌های دهانی و التهاب زبان‌تان را از بین ببرید. گذشته از این، اگر جوشانده شاه‌تره را به محل تبخال بمالید، سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند.
- عرق کاسنی

گرم مزاج‌ها در بهار و تابستان، مدام از حرارت و التهاب پوست شکایت می‌کنند. اما عرق کاسنی، به‌خاطر طبع سردی که دارد می‌تواند آتش درون این افراد را کمتر کند و احساس گر گرفتگی‌شان را از بین ببرد. گذشته از این، رنگ زرد، اگزما، عفونت پوستی و خارش مداوم پوست، گاهی به دلیل مشکلات کبدی ایجاد می‌شود. افرادی که کبدشان خوب کار نمی‌کند، می‌توانند با خوردن این عرق فعالیت کبدشان را بهبود بخشند، بدن‌شان را پاک‌سازی و سموم انباشته را دفع کنند.

از این راه بروید: برای آنکه خواص کاسنی در بدن‌تان کارگر شود، باید قبل از هر وعده غذایی یک استکان از آن را مصرف کنید. اگر این عرق که طرفداران زیادی دارد با ذائقه شما سازگار نیست، می‌توانید آن را با یک استکان آب مخلوط کنید و آرام آرام سر بکشید.

یک راه دیگر: اگر طرفدار خوردن کاهو با سکنجبین هستید، این بار سراغ ترکیب تازه‌ای بروید. شما می‌توانید شربت سکنجبین‌تان را با عصاره یا عرق کاسنی مخلوط و میل کنید. از نظر متخصصان طب سنتی، ترکیب کاسنی و سکنجبین چه به صورت شربت میل شود و چه همراه با کاهو مصرف شود، برای از بین بردن گرگرفتگی ناشی از گرما مفید است. از طرف دیگر اگر تب کرده‌اید و تب‌تان طولانی شده، می‌توانید با مصرف ترکیب سکنجبین و کاسنی حرارت بدنتان را پایین بیاورید.
- عرق آویشن

ترش کردن بعد از خوردن غذا و ماندن غذا در معده همراه با احساس نفخ یکی از مشکلات شایع معده است. اگر شما هم به خاطر این مشکلات بعد از خوردن غذا احساس ناخوشایندی پیدا می‌کنید و گاهی ناچار به قی کردن غذای خورده شده می‌شوید، بهتر است عرق آویشن را امتحان کنید.

از این راه بروید: عرق آویشن را بهتر است قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید تا با خوردن غذا به مشکلات گفته شده دچار نشوید. اگر یک فنجان از این عرق را در چنین زمانی مصرف کنید، بزاق دهان‌تان هم کاهش می‌یابد و احساس سنگینی معده‌تان به مرور کمتر می‌شود.

یک راه دیگر: خوردن عرق آویشن تنها راه بهره‌مند شدن از خواص آن نیست. اگر اهل نوشیدن دمنوش‌های گرم هستید، می‌توانید یک قاشق مرباخوری آویشن خشک شده را در دو لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیرمستقیم قرار دهید. این دمنوش را می‌توانید با عسل یا نبات شیرین میل کنید.
- عرق پونه

گرگرفتگی و تهوع ناشی از عادت ماهانه را با کمک پونه می‌توانید درمان کنید، اما این تنها خاصیتی نیست که گیاه پونه به بدن شما می‌رساند. پونه توانایی از بین بردن جوش و خشکی پوست را هم دارد و می‌تواند التهابات پوستی و زخم را نیز التیام دهد. عرق دو آتشه و غلیظ پونه در رفع شب ادراری هم موثر است و سوزش و خارش و خراش و احساس زخم در سینه و سرفه را برطرف می‌کند.

از این راه بروید: اگر درد سینه و سرفه‌های مکرر آزارتان می‌دهد، بهتر است قبل از هر وعده غذایی یک فنجان عرق پونه بنوشید. دم‌کرده پونه تقویت‌کننده خوبی برای معده به شمار می‌آید، پس اگر پس از صرف غذا در معده احساس سنگینی یا به اصطلاح ترش کردید، می‌توانید مثل آویشن آن را روی حرارت غیرمستقیم دم و مصرف کنید.

یک راه دیگر: استشمام رایحه پونه یکی از روش‌های موثر برای افزایش سطح انرژی بدن است. از نظر محققان با بو کردن این گیاه احساس نشاط‌ بیشتری خواهید کرد.
- عرق گل ختمی

پوست ملتهب‌تان را می‌توانید با این عرق آرام کنید. اگر هم دچار زخم و سوختگی شده‌اید، کمپرسی از این عرق می‌تواند احساس درد و سوزش را در پوست شما کمتر کند. اما این عرق تنها مرحم پوست‌های آسیب دیده نیست، بلکه می‌تواند به داد دستگاه گوارش شما هم برسد و گذشته از کم کردن معده و روده، دل‌پیچه را هم تسکین دهد.

از این راه بروید: شاید در این آفتاب داغ، بیشتر از هرچیز به مرحمی برای آفتاب سوختگی نیاز داشته باشید. اگر هر روز چند ساعت را در آفتاب می‌گذرانید، می‌توانید مقداری عرق گل ختمی را روی پارچه‌ای تمیز بریزید و روی بسته آن تاریخ بزنید، آن را در فریزر نگهداری کنید و در مواقع لازم پارچه یخ زده را روی محل آفتاب سوختگی یا پوست ملتهب قرار دهید.

یک راه دیگر: به جای عرق ختمی می‌توانید از خود این گل هم استفاده کنید. گل‌های بنفش را از عطاری تهیه کنید و هر روز کمی از برگ‌های‌شان را در لیوانی از آب سرد بریزید. ختمی خیلی زود رنگ و خواصش را به آب می‌دهد و بعد از یک ساعت می‌توانید تفاله گل‌ها را دور بریزید و از این آب بنفش شربتی شیرین و خوش‌عطر بسازید.‎

 


تاریخ : جمعه 20 تير 1393
بازدید : 270
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

ای خدا............
عشقِ پریدن و عطشِ رسیدن شدت گرفته است. راهی به سوی خودت بگشا.
خداوندا..........
به جان های ما لباس ادب بپوشان که عریانی از ادب، رسوائی هر دو جهان است.
خدایا..........
به ما آداب عاشقی بیاموز و اصول عشقبازی و راه و رسم کرشمه شناسی.
ای خدای یوسف.......
برای این که دل ،به زلیخایِ وسوسه نسپاریم، به جلوه ای از جمال تو محتاجیم
ای بانی مهربانی های پنهان............
به ما ظرفیت مهربانی بی اجر و مزد عنایت کن.
ای پناه اشک های پنهان.......
خوشا به حال آنان که اشک را نه بر گونه های خویش که بر دامان دست های تو می بارند. خوشا به حال آنان که در گریه های شبانه، سر برشانه تو دارند. ما را آغوش اجابتی این چنین عنایت کن.
ای خدای کرشمه های پنهان.......
لرزش دل های عاشق را با نگاه خودت آرام کن.
ای خدای قنوت های تب دار..........
توچه نزدیکی آن زمان که دستها به سوی توبالا می آید. پای ما را از زمین بکن.
ای خدای دلهای شکسته...........
نعمت شکستگی دل را بر ما ارزانی دار.
ای خدای زمزم............
خواستن و چگونه خواستن را به ما بیاموز و چشمه معرفت را از کویر وجودمان زلال و لاینقطع بجوشان.
ای خدای هاجر...........
عشق و اعتماد و یقین به خودت را در ما تقویت کن تا دست تلاش و پای رفتنمان در مسیر تو فرو نماند.
ای خدای مجیب الدعوات...........
در آستان تو، خواست، عین استجابت است و سوال، عین جواب، و هر کسی را توفیق خواستن و طلب کردن نیست.
ای خداوند رافع الدرجات........
مدارج این دنیای دون، پوچ و میان تهی است. این را به مردمان تفهیم کن تا عمر نازنین به این بازی عبث نبازند. ما را به مسابقه ای که تو در مقصد آن نشسته ای، رهنمون باش.
ای خداوند عالم الخفیات..........
امان از ظاهر های فریبنده و باطن های ننگین
فغان از سخن های شیرین و مقاصد شوم

‎ای خدا............
عشقِ پریدن و عطشِ رسیدن شدت گرفته است. راهی به سوی خودت بگشا.
خداوندا..........
به جان های ما لباس ادب بپوشان که عریانی از ادب، رسوائی هر دو جهان است.
خدایا..........
به ما آداب عاشقی بیاموز و اصول عشقبازی و راه و رسم کرشمه شناسی.
ای خدای یوسف.......
برای این که دل ،به زلیخایِ وسوسه نسپاریم، به جلوه ای از جمال تو محتاجیم
ای بانی مهربانی های پنهان............
به ما ظرفیت مهربانی بی اجر و مزد عنایت کن.
ای پناه اشک های پنهان.......
خوشا به حال آنان که اشک را نه بر گونه های خویش که بر دامان دست های تو می بارند. خوشا به حال آنان که در گریه های شبانه، سر برشانه تو دارند. ما را آغوش اجابتی این چنین عنایت کن.
ای خدای کرشمه های پنهان.......
لرزش دل های عاشق را با نگاه خودت آرام کن.
ای خدای قنوت های تب دار..........
توچه نزدیکی آن زمان که دستها به سوی توبالا می آید. پای ما را از زمین بکن.
ای خدای دلهای شکسته...........
نعمت شکستگی دل را بر ما ارزانی دار.
ای خدای زمزم............
خواستن و چگونه خواستن را به ما بیاموز و چشمه معرفت را از کویر وجودمان زلال و لاینقطع بجوشان.
ای خدای هاجر...........
عشق و اعتماد و یقین به خودت را در ما تقویت کن تا دست تلاش و پای رفتنمان در مسیر تو فرو نماند.
ای خدای مجیب الدعوات...........
در آستان تو، خواست، عین استجابت است و سوال، عین جواب، و هر کسی را توفیق خواستن و طلب کردن نیست.
ای خداوند رافع الدرجات........
مدارج این دنیای دون، پوچ و میان تهی است. این را به مردمان تفهیم کن تا عمر نازنین به این بازی عبث نبازند. ما را به مسابقه ای که تو در مقصد آن نشسته ای، رهنمون باش.
ای خداوند عالم الخفیات..........
امان از ظاهر های فریبنده و باطن های ننگین
فغان از سخن های شیرین و مقاصد شوم‎

تاریخ : پنج شنبه 19 تير 1393
بازدید : 199
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

این متن جالب و هدیه میکنم به دوست نازنینم : شگفت انگیز:اسم شماچه رنگی است.. به گفته ی روانشناسان همه ما به نحوی تحت تاثیر رنگها هستیم و به عبارت دیگر ( خود ) واقعی مان را با این رنگها نشان می دهیم. برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود دارد. که می*تواند بر زندگی او تاثیر بگذارد.جالب است نه؟! اینکه شما بدانید برای اسمتان رنگ مخصوصی وجود دارد و می*توانید راز شخصیتی خود را از لا به لای آن دریابید! باید بسیار جالب و هیجان انگیز باشد.پس به موارد زیر به ترتیب ذکر شده کاملا توجه کنید: رنگهای هماهنگ با ارقام و حروف عبارتند از : قرمز: 1 ش ج س الف نارنجی:* ***2 ت ث ک ب زرد: 3 ی ل ص ض سبز: *4 و م د ژ آبی: 5 چ ن ط ظ نیلی: 6 ح خ ف - بنفش: 7 ع پ غ - صورتی: 8 ز ق ه - طلایی: 9 ر ذ گ - برای اینکه با چگونگی موضوع آشنا شوید یک مثال می*آوریم بدین شکل که اسم و فامیل خودرا روی برگه کاغذی می*نویسید و بر اساس حروف و اعداد ذکر شده برای هر کدام ،به رنگ مربوطه دست پیدا می*کنید. مثال : لیلا جلالی ل3 ی3 ل3 الف1 ج1 ل3 الف1 ل3 ی3 سپس اعداد را با هم جمع می*کنیم: 21=3+3+1+3+1+1+3+3+3 باز هم دو عدد را با هم جمع می*کنیم: 3=1+2 عدد 3 مربوط به رنگ زرد است. حال میتوانید مشخصات خود را بخوانید. صورتی دارای قدرت جسمی بالایی هستید بخاطر اراده ی بالایی که دارید میتوانید رویاهایتان را به راحتی به واقعیت تبدیل کنید. با مسئولیت ها به راحتی کنار می*آیید و می*توانید دیگران را در حل مشکلاتشان راهنمایی کنید.از نظر عاطفی فردی قوی و عمیق هستید.صمیمیت بیش از اندازه با دیگران سخت است. قرمز بسیار جاه طلب بوده و گاهی برای رسیدن به اهداف خود ممکن است از دیگران هم مایه بگذارید. قرمز رنگ حیات و جسارت است.همیشه تلاش دارید که آشکارا به فعالیت بپردازید و مورد توجه قرار بگیرید.بسیار خونگرم هستید و بسادگی تحریک می*شوید. ممکن است در اوج شادی نیز ناگهان و با کوچکترین بهانه ای اخمهایتان در هم رفته و به لاک خود فرو بروید.باید سعی کنید که از انرژی فوق العاده تان در جهت مثبت استفاده کنید. زرد بسیار تیز هوش هستید.شخصیتی بسیار خوش بین و فعال دارید. هرگز در ابراز آنچه می*خواهید بر زبان بیاورید کم نمی آورید.بخاطر زنده دلی ابتکار و مستعد بودنتان در بر قراری ارتباطی خوب با دیگران همیشه دور و برتان پر از دوستان مختلف خواهد بود. با وجودی که روحیه ی بسیار شادی دارید هرگز احساس رضایت نخواهید کرد مگر اینکه شادیهایتان را با دیگران تقسیم کنید.تنها ایرادی که ممکن است داشته باشید قدرت تخیل و تجسم بیش از اندازه تان است که گاهی شمارا در خود غرق می کند!اگر نتوانید انرژی و توانتان را در مسیر درستی هدایت کنید در آخرخواهید دید بیشتر کارهایی که با هدفی مشخص شروع کرده اید ناتمام مانده اند. طلایی در هر چیزی فقط حد بالای آن می تواند رضایت خاطر شمارا بر آورده کند. از طرف دیگر رفتار و کلامتان چنان جذابیتی دارد که به ندرت ممکن است کسی با شما آشنا شود ولی شیفته تان نشود. دانش و آگاهی شما نسبت به زندگی غیر قابل توصیف است. به هر چیزی با خوش بینی زیاد نگاه می کنید. می توانید معلم خوبی باشید و تمام تجربیاتتان را به دیگران نیز انتقال دهید.شرایط منفی را می توانید به بهترین موقعیت ها تبدیل کنید. نیلی زندگی شما بیشتر به زندگی عارفان شباهت دارد. با عشق و علاقه ای که به پاکی و زیبایی های دنیا دارید می*توانید توان و شادی فوق العاده ای به افراد افسرده ببخشید . علاوه بر روحیه و شخصیت نوع دوست و انسان پروری که دارید ازیک حس ششم بسیار قوی برخوردارید که از این طریق نیز می*توانید براحتی از مشکلات مردم با خبر شوید. سبز برای شما خیلی مهم است که برنامه روزانه داشته باشید.نظم و انضباط برایتان اهمیت زیادی دارد.بندرت ممکن است زنگیتان آشفته و بی هدف باشد. دیگران اغلب برای گرفتن راهنماییهای جدی نزد شما می*آیند.برای حل مشکلات دیگران بشدت حرص می*خورید. تکامل شخصیتی برایتان بسیار حائض اهمیت است و برای وسعت بخشیدن به دانش خود هرگز از آموختن دست بر نمی*دارید. ترجیح می*دهید بجای از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریدن روی هدف ثابتی به فعالیت بپردازید. بنفش عاشق کند و کاو و جستجو در عمق هر پدیده هستید و شاید هم به همین دلیل عشق به علوم ماوراء الطبیعه در شما به حد کافی رشد کرده است.این باعث شده به رشته هایی چون فلسفه روی آورید هیچ اتفاقی را به راحتی قبول نمی*کنید. مگر آنکه خودتان آنرا شخصا تجربه کرده باشید .برای حل مشکلات نیز راه حل را در درون خود می جویید. عاشق تنهایی هستید و هماهنگ شدن با دیگران کمی برایتان مشکل است. آبی به احتمال قوی دیگران شما را شخصی بدون تعارف و غیر تشریفاتی می*دانند و شاید هم به همین دلیل برایشان جالب توجه هستید.آزادی برایتان ارزش زیادی دارد و هرگز نمی*توانید در محیطی کار کنید که به شما تحکم شود و یا زیر نظر قرار دارید. اگر این همه دنبال تنوع هستید به این دلیل است که اعتقاد زیادی به حقیقت دارید وبرای همین زندگی با تمام مشکلات و سختی هایش برای شما ارزشی فوق العاده دارد. نارنجی شوخ طبعی و بذله گویی بخصوصی را که به ارث برده اید باعث شده محبوب دیگران باشید.دیگران از بودن با شما لذت برده و انرژی مثبت میگیرند.سعی می*کنید همیشه لیوان را از نیمه پر آن ببینید و با بذله گویی خاص خود محیط را برای انجام کاری مثبت فراهم سازید. آماده کمک به دیگران هستید . رنگین کمان زندگی تان را دوست دارید تا زندگی را برای دیگران نیز زیباتر نمایید.


تاریخ : پنج شنبه 19 تير 1393
بازدید : 240
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

رفتار دوستتان رنگ مورد علاقه اش را پیدا کنید

همه لذت کادو دادن یک سو و ماجرای چه خریدن هم یک سو! هول نکنیدقصدمان این نیست که به شما بگوییم چه‌چیزی بخرید، اتفاقا این را بعهده به خودتان میگذاریم و سلیقه‌ای که به خرج می‌دهید ولی در باره رنگ هدیه اصلا و ابدا نمی‌توانید به سلیقه شخصی بسنده کنید ! نوبت به رنگ که می‌رسد باید به علاقه‌طرف مورد نظرتان بسنده کنید و بفهمید دوست‌تان چه رنگی دوست دارد.

برای رسیدن به جواب هم لازم نیست گوشی تلفن را بردارید و از خودش سؤال کنید! فقط کافی است کمی روی رفتارش زوم کنید. رفتار و روحیات او همه چیز را لو می‌دهد. اما برای آنکه در این شناسایی درست به هدف بزنید ما به شما می‌گوییم چه رفتاری نشانه علاقه به چه رنگی است. با ما همراه باشید.
خیال‌تان راحت، رنگش سبز است

مهربان است و خونگرم؛ وفاداری و وظیفه شناسی هم که از خصوصیات ذاتی اوست.بدون آنکه بخواهد، برایش بسیار مهم است که دیگران درموردش چطور فکر می‌کنند. خودش اهل حرف زدن نیست اما همیشه برای شما یک شنونده خوب است و خوشبختانه راز نگهدار. اعتماد به نفس ندارد اما خوش‌خلقی او زبانزد همه اطرافیان است. خلاصه‌اینکه با او بودن به شما آرامش می‌دهد هرچند خودش کوهی از استرس است. با خیال راحت بروید سراغ رنگ سبز، فرقی هم نمی‌کند که هدیه شما چه باشد.
به رنگ ارغوان

عاشق شکوه، ظرافت و زیبایی است. شخصیت اسرار آمیزی دارد. مغرور است اما کاملا اجتماعی و با معنویات رابطه خوبی دارد. بهتر است مراقب دوستی‌تان باشید چرا که نه تنها شما بلکه همه اطرافیان از معاشرت با او لذت می‌برند. رنگ مورد علاقه این دوست اسرار‌آمیز شما رنگ ارغوانی است. پس نگران انتخاب هدیه نباشید چون رنگ مورد علاقه او رنگ سال است و پیدا کردنش اصلا کار سختی نیست!
به صورتی فکر کنید

بسیار درک‌تان می‌کند و اهل لطف کردن نه تنها به شما بلکه به همه اطرافیان است. این لطف تا آنجا پیش می‌رود که اغلب اوقات نگران و دلواپس دیگران است!حرف شور و نشاط و عشق به زندگی هم که در میان باشد در حد و اندازه‌های خودش چیزی کم از طرفداران رنگ قرمز ندارد. همین شور و نشاط درونی باعث شده تا نه تنها خود شما بلکه دیگران هم عاشق معاشرت با او باشند. نوبت به بالا و پایین و سختی‌های زندگی هم که برسد با اقتدار جلو می‌رود و از پس رویارویی با شکست‌ها هم بر می‌آید. به اینجا که رسیدید لازم نیست از او بپرسید رنگ مورد علاقه‌اش چیست، فقط کافی است هدیه‌ای که برایش انتخاب می‌کنید صورتی باشد!
قرمز رنگ اوست

دوست‌ شما بسیار پرانرژی است و پر از عشق و علاقه به زندگی. بسیار خوش‌بین است و در مواجهه‌با هدف‌هایش اهل کوتاه آمدن نیست، تا جایی هم که بتواند محکم و مصمم جلو می‌رود. البته کمی هم قدرت طلب است و دوست‌دارد همه چیز را تحت مدیریت خودش در آورد. با این حال کاملا اجتماعی است و اساسا عاشق ارتباط با مردم است. خلاصه ‌اینکه پر از انرژی است و پویایی از وجناتش پیداست. در چنین شرایطی وقتی پای هدیه خریدن به میان می‌آید یک راست بروید سراغ رنگ قرمز، فرقی هم نمی‌کند قرار است چه چیزی برای او بخرید. با اطمینان طیف‌های رنگ قرمز را انتخاب کنید، حتی می‌توانید تا تونالیته‌ای از رنگ نارنجی البته از نوع پر رنگ و لعابش هم پیش بروید و شک نکنید که بهترین انتخاب را دارید چرا که روحیات دوست شما نشان می‌دهد در ناخودآگاهش به رنگ قرمز علاقه‌مند است.
به رنگ فیروزه

اسرارآمیز است و احساساتی. وقتی کارهای شخصی‌اش در میان باشد اصلا و ابدا زیر بار نصیحت‌های شما نمی‌رود. با ثبات است و البته پشتکار هم دارد بنابراین طبیعی است که خودش به تنهایی از پس اداره امور شخصی‌اش بربیاید.در مورد او به رنگ فیروزه‌ای فکر کنید؛ یک انگشتر یا حتی گردنبند و گوشواره‌ای با سنگ درشت فیروزه خوشحالش می‌کند، شک نداشته باشید چرا که طرفداران چنین رنگی اغلب خانم‌ها هستند!
مشکی رنگه…

خوش ذوق‌است و با ظرافت طبع بسیار. روحیه‌ای حساس دارد و اتفاقا هنرمند است. درون‌‌گرا نیست اما بیشتر درگیر جزئیات است تا کلیات. به جزئیات زندگی‌‌اش توجه خاصی دارد و هرکاری را با تمام ریزه‌کاری‌هایش انجام می‌دهد. برای کمک به دوستان و اطرافیان سر از پا نمی‌شناسد و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. از همه مهم‌تر اینکه به شخصیت یک‌یک دوروبری‌هایش احترام می‌گذارد، شما که جای خود دارید! ذهن‌تان را درگیر نکنید؛ رنگ مورد علاقه او مشکی است.
تجمل از نوع طلایی

جاه طلب است و پر از آرزوها و رویاهای بزرگ. برای لذت بردن از زندگی تمام تلاشش را می‌کند. اهل نشستن و منتظر شانس ماندن نیست. جسور است و بی‌باک. با تجمل هم میانه خوبی دارد. دوست جاه‌طلب شما عاشق رنگ طلایی است، پس از همین حالا دست به کار شوید!
طوسی، انتخاب شماست

به روز است و بیشتر از آنکه با سنت میانه‌ای داشته باشد درگیر زندگی مدرن است.با آرامش ذاتی که دارداز طرفداران صلح است و البته اهل سازش و توافق. رنگ مورد علاقه این دوست شما طوسی است. حق با شماست خرید هدیه برای او به این سادگی‌ها هم نیست!
قهوه‌ای و لاغیر!

دوست‌تان کمی تا قسمتی فیلسوف مآب است البته فیلسوف با چاشنی شاعرپیشگی اما تا دل‌تان بخواهد می‌توانید روی او حساب باز کنید، از بس که ثابت قدم است! کمتر به یاد می‌آورید که جایی تغییر عقیده داده باشد، شاید کمتر اهل تصمیم‌گیری‌های حیاتی باشد ولی امان از وقتی که تصمیم بگیرد! چه پول‌ها که در جیب و چه رازها که در سینه به امانت ندارد، اصلا آوازه قابل اعتمادی‌اش جلوتر از خودش همه جا می‌پیچد. اگر روی لجبازی‌اش سرپوش بگذارید یک دوست کامل است! برای دوستی با چنین روحیاتی فقط مجازید به رنگ قهوه‌ای فکر کنید و لاغیر!
Photo: ‎از روی رفتار دوستتان رنگ مورد علاقه اش را پیدا کنید
رفتار دوستتان رنگ مورد علاقه اش را پیدا کنید

همه لذت کادو دادن یک سو و ماجرای چه خریدن هم یک سو! هول نکنیدقصدمان این نیست که به شما بگوییم چه‌چیزی بخرید، اتفاقا این را بعهده به خودتان میگذاریم و سلیقه‌ای که به خرج می‌دهید ولی در باره رنگ هدیه اصلا و ابدا نمی‌توانید به سلیقه شخصی بسنده کنید ! نوبت به رنگ که می‌رسد باید به علاقه‌طرف مورد نظرتان بسنده کنید و بفهمید دوست‌تان چه رنگی دوست دارد.

برای رسیدن به جواب هم لازم نیست گوشی تلفن را بردارید و از خودش سؤال کنید! فقط کافی است کمی روی رفتارش زوم کنید. رفتار و روحیات او همه چیز را لو می‌دهد. اما برای آنکه در این شناسایی درست به هدف بزنید ما به شما می‌گوییم چه رفتاری نشانه علاقه به چه رنگی است. با ما همراه باشید.
خیال‌تان راحت، رنگش سبز است

مهربان است و خونگرم؛ وفاداری و وظیفه شناسی هم که از خصوصیات ذاتی اوست.بدون آنکه بخواهد، برایش بسیار مهم است که دیگران درموردش چطور فکر می‌کنند. خودش اهل حرف زدن نیست اما همیشه برای شما یک شنونده خوب است و خوشبختانه راز نگهدار. اعتماد به نفس ندارد اما خوش‌خلقی او زبانزد همه اطرافیان است. خلاصه‌اینکه با او بودن به شما آرامش می‌دهد هرچند خودش کوهی از استرس است. با خیال راحت بروید سراغ رنگ سبز، فرقی هم نمی‌کند که هدیه شما چه باشد.
به رنگ ارغوان

عاشق شکوه، ظرافت و زیبایی است. شخصیت اسرار آمیزی دارد. مغرور است اما کاملا اجتماعی و با معنویات رابطه خوبی دارد. بهتر است مراقب دوستی‌تان باشید چرا که نه تنها شما بلکه همه اطرافیان از معاشرت با او لذت می‌برند. رنگ مورد علاقه این دوست اسرار‌آمیز شما رنگ ارغوانی است. پس نگران انتخاب هدیه نباشید چون رنگ مورد علاقه او رنگ سال است و پیدا کردنش اصلا کار سختی نیست!
به صورتی فکر کنید

بسیار درک‌تان می‌کند و اهل لطف کردن نه تنها به شما بلکه به همه اطرافیان است. این لطف تا آنجا پیش می‌رود که اغلب اوقات نگران و دلواپس دیگران است!حرف شور و نشاط و عشق به زندگی هم که در میان باشد در حد و اندازه‌های خودش چیزی کم از طرفداران رنگ قرمز ندارد. همین شور و نشاط درونی باعث شده تا نه تنها خود شما بلکه دیگران هم عاشق معاشرت با او باشند. نوبت به بالا و پایین و سختی‌های زندگی هم که برسد با اقتدار جلو می‌رود و از پس رویارویی با شکست‌ها هم بر می‌آید. به اینجا که رسیدید لازم نیست از او بپرسید رنگ مورد علاقه‌اش چیست، فقط کافی است هدیه‌ای که برایش انتخاب می‌کنید صورتی باشد!
قرمز رنگ اوست

دوست‌ شما بسیار پرانرژی است و پر از عشق و علاقه به زندگی. بسیار خوش‌بین است و در مواجهه‌با هدف‌هایش اهل کوتاه آمدن نیست، تا جایی هم که بتواند محکم و مصمم جلو می‌رود. البته کمی هم قدرت طلب است و دوست‌دارد همه چیز را تحت مدیریت خودش در آورد. با این حال کاملا اجتماعی است و اساسا عاشق ارتباط با مردم است. خلاصه ‌اینکه پر از انرژی است و پویایی از وجناتش پیداست. در چنین شرایطی وقتی پای هدیه خریدن به میان می‌آید یک راست بروید سراغ رنگ قرمز، فرقی هم نمی‌کند قرار است چه چیزی برای او بخرید. با اطمینان طیف‌های رنگ قرمز را انتخاب کنید، حتی می‌توانید تا تونالیته‌ای از رنگ نارنجی البته از نوع پر رنگ و لعابش هم پیش بروید و شک نکنید که بهترین انتخاب را دارید چرا که روحیات دوست شما نشان می‌دهد در ناخودآگاهش به رنگ قرمز علاقه‌مند است.
به رنگ فیروزه

اسرارآمیز است و احساساتی. وقتی کارهای شخصی‌اش در میان باشد اصلا و ابدا زیر بار نصیحت‌های شما نمی‌رود. با ثبات است و البته پشتکار هم دارد بنابراین طبیعی است که خودش به تنهایی از پس اداره امور شخصی‌اش بربیاید.در مورد او به رنگ فیروزه‌ای فکر کنید؛ یک انگشتر یا حتی گردنبند و گوشواره‌ای با سنگ درشت فیروزه خوشحالش می‌کند، شک نداشته باشید چرا که طرفداران چنین رنگی اغلب خانم‌ها هستند!
مشکی رنگه…

خوش ذوق‌است و با ظرافت طبع بسیار. روحیه‌ای حساس دارد و اتفاقا هنرمند است. درون‌‌گرا نیست اما بیشتر درگیر جزئیات است تا کلیات. به جزئیات زندگی‌‌اش توجه خاصی دارد و هرکاری را با تمام ریزه‌کاری‌هایش انجام می‌دهد. برای کمک به دوستان و اطرافیان سر از پا نمی‌شناسد و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. از همه مهم‌تر اینکه به شخصیت یک‌یک دوروبری‌هایش احترام می‌گذارد، شما که جای خود دارید! ذهن‌تان را درگیر نکنید؛ رنگ مورد علاقه او مشکی است.
تجمل از نوع طلایی

جاه طلب است و پر از آرزوها و رویاهای بزرگ. برای لذت بردن از زندگی تمام تلاشش را می‌کند. اهل نشستن و منتظر شانس ماندن نیست. جسور است و بی‌باک. با تجمل هم میانه خوبی دارد. دوست جاه‌طلب شما عاشق رنگ طلایی است، پس از همین حالا دست به کار شوید!
طوسی، انتخاب شماست

به روز است و بیشتر از آنکه با سنت میانه‌ای داشته باشد درگیر زندگی مدرن است.با آرامش ذاتی که دارداز طرفداران صلح است و البته اهل سازش و توافق. رنگ مورد علاقه این دوست شما طوسی است. حق با شماست خرید هدیه برای او به این سادگی‌ها هم نیست!
قهوه‌ای و لاغیر!

دوست‌تان کمی تا قسمتی فیلسوف مآب است البته فیلسوف با چاشنی شاعرپیشگی اما تا دل‌تان بخواهد می‌توانید روی او حساب باز کنید، از بس که ثابت قدم است! کمتر به یاد می‌آورید که جایی تغییر عقیده داده باشد، شاید کمتر اهل تصمیم‌گیری‌های حیاتی باشد ولی امان از وقتی که تصمیم بگیرد! چه پول‌ها که در جیب و چه رازها که در سینه به امانت ندارد، اصلا آوازه قابل اعتمادی‌اش جلوتر از خودش همه جا می‌پیچد. اگر روی لجبازی‌اش سرپوش بگذارید یک دوست کامل است! برای دوستی با چنین روحیاتی فقط مجازید به رنگ قهوه‌ای فکر کنید و لاغیر!‎

تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
بازدید : 3089
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

ديديم قيز ياشيل ندي ؟ ديدي باشيمدي
ديديم قيز قلم ندي ؟ ديدي قاشيمدي
ديديم قيز 14 ندي ؟ ديدي ياشيمدي
ديديم قيز سنبل ندي ؟ ديدي ساچيمدي
ديديم قيز سال بوينوما ؟ ديدي اولماز اولماز اولماز اولماز اولماز اولماز
محبت اولسا اولار آخ نئجه اولماز اولماز يار نئجه اولماز اولماز
ديديم قيز آله ندي ؟ ديدي گوزومدي
ديديم قيز لاله ندي ؟ ديدي ئوزومدي
ديديم قيز غنچه ندي ؟ ديدي لبيمدي
ديديم قيز شكر ندي ؟ ديدي ديليمدي
ديدم قيز چاره ندي ؟ ديدي اولماز اولماز اولملز اولماز اولماز اولماز
محبت اولسا اولار آخ نئجه اولماز اولماز يار نئجه اولماز اولماز
ديديم قيز اينجه ندي ؟ ديدي بيليمدي
ديديم قيز بولاخ ندي ؟ديدي يولومدو
ديديم قيز آغير ندي ؟ ديدي ايليمدي
ديديم قيز يولاخ ندي ؟ ديدي قولومدو
ديديم قيز سال بوينوما ؟ ديدي اولماز اولماز اولماز اولماز اولماز اولماز
محبت اولسا اولار آخ نئجه اولماز اولماز يار نئجه اولماز اولماز


تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
بازدید : 472
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
کرانچ معکوس تقویت عضلات شکم

( سام )

حرکت کرانچ معکوس بر روی تقویت عضلات راست شکم تأثیر بسزای دارد.با انجام این حرکت بعد از مدتی شاهد تغییرات در ناحیه عضلات شکم خود خواهید شد.
شیوه انجام حرکت
بر روی زمین دراز بکشید و کف دست ها را روی زمین قرار دهید.زانو ها را با زاویه ۸۰ درجه خم کنید.باسن را به آرامی از زمین بلند کنید و به سمت سینه بالا آورید.پس از یک مکث کوتاه به آرامی پاها را پایین بیاورید و پاشنه پا را روی زمین قرار دهید.

برای گرفتن نتیجه بهتر، قبل از صبحانه، نهار و شام این حرکت را در ۳ ست با ۱۰ تکرار انجام دهید.

در تصویر عضلات درگیر در این حرکت به خوبی نمایش داده شده است.
Photo: ‎کرانچ معکوس تقویت عضلات شکم

( سام )

حرکت کرانچ معکوس بر روی تقویت عضلات راست شکم تأثیر بسزای دارد.با انجام این حرکت بعد از مدتی شاهد تغییرات در ناحیه عضلات شکم خود خواهید شد.
شیوه انجام حرکت
بر روی زمین دراز بکشید و کف دست ها را روی زمین قرار دهید.زانو ها را با زاویه ۸۰ درجه خم کنید.باسن را به آرامی از زمین بلند کنید و به سمت سینه بالا آورید.پس از یک مکث کوتاه به آرامی پاها را پایین بیاورید و پاشنه پا را روی زمین قرار دهید.

برای گرفتن نتیجه بهتر، قبل از صبحانه، نهار و شام این حرکت را در ۳ ست با ۱۰ تکرار انجام دهید.

در تصویر عضلات درگیر در این حرکت به خوبی نمایش داده شده است.‎

تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
بازدید : 363
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
 
Photo

تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
بازدید : 222
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
آمان آیریلیق ،
بیزی یاندیریر ، یامان آیریلیق بو داریخدیران دومان آیریلیق
باشا ساووریر سامان آیریلیق آمان آیریلیق ، آمان آیریلیق

بیر گؤزون آچار ، بیر گؤزون یومار آرازی سرین گؤردیکده اومار
خزری درین گؤردوکجه جومار قان دریاسینا جومان آیریلیق

آمان آیریلیق ، آمان آیریلیق

آرازیم وورسون باش ، داشدان داشا گؤز یاشی گرک باشلاردان آشا
نئجه یاد اولسون ، قارداش - قارداشا نه دین قانیر ، نه ایمان آیریلیق

آمان آیریلیق ، آمان آیریلیق

گؤیلرین ، گونون - آیین گیزلدیر اولدوز آخدیریر ، سایین گیزله دیر
اوخونی آتیر ، یایین گیزلدیر قدیمی ائدیب کمان آیریلیق

آمان آیریلیق ، آمان آیریلیق

آیریلیق گله ، بیر کرم قیلا بیر نئچه گون ده ، بیزدن آیریلا
غم ده بیز تک سووا ساوریلا هانی بیر بئله گومان آیریلیق
آمان آیریلیق ، آمان آیریلیق

دئدیم آیریلیق ، قیناما منی سنی گؤرموشم ائللر دشمنی
یوزمین کره ده سیناسام سنی همان آیریلیق ، همان آیریلیق

آمان آیریلیق ، آمان آیریلیق

آمانسیز گؤزون یومان آیریلیق جان جیزلیغیندان اومان آیریلیق
نه غملی یازار (دومان) آیریلیق دیللره سالان دومان آیریلیق

آمان آیریلیق ، آمان آیریلیق

سن اونودسان دا(سلیمان) منی اونودمیاجاق «شهریار» سنی
یاز گله ر ،بولبول قاپسار چمنی ایندی لیک سه وسون زمان آیریلیق

آمان آیریلیق ، آمان آیریلیق

تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
بازدید : 283
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
اگر اینسان حکیم اولسا ، اسیر روزگار اولماز

بو بئش گون عمره خاطیر ، نفس شومه دستیار اولماز

سلیمانلار گئدیبلر دست خالی قبره دونیادان

نقدیر اولسا اینسانین جلالی ، پایدار اولماز

شکوه و فر جاویدان ، فقط مخصوص سبحان دیر

اجل حکمی گلنده ، هئچ کسه راه فرار اولماز

بو سؤزلر منتسب دیر مکتب شاه ولایتدن

بویوردو ثروت و مکنت دلیل افتخار اولماز

بشرده اولسا حریت ، اؤزون دونیایه سیندیرماز

شرافتمند اولان اینسان ، قالار آج روشوه خوار اولماز

اگر اینسان بیر آز فیکر ائیله سئیدی متن قرآنه

بیلردی هئچ حقیقت پیشه اینسان ظلم کار اولماز

بلای فقر و نکبت دن قاچیرلار قیزلار ائولردن

مساوات اولسا، عدل اولسا ، بو قدری انتحار اولماز

بو بیر امر مسلم دیر ، درآمدلر حلال اولسا

بو قدری کوچه و بازارده بی بند و بار اولماز

گلین آی باشرافتلر ، چکیب تخت دن سالاخ فقری

برابر اولسا اینسانلار ، شرافت داغدار اولماز

گئدیرسن مکه یه هر ایل ، دئییرسن عاشقم حجه ؟

ولی مین حجه گئتسن ، هئچ بیرینده اعتبار اولماز

تبرا ائیله شیطاندان ، سورا گئت حجه ای حاجی

وگرنه مکه ده شیطانه ، شیطان سنگسار اولماز

اگر مین ایل اوروج توتسان ، همان قرآنه آند اولسون

اگر آج یاتسا بیر اینسان ، رضا پروردگار اولماز
Photo: ‎اگر اینسان حکیم اولسا ، اسیر روزگار اولماز

بو بئش گون عمره خاطیر ، نفس شومه دستیار اولماز

سلیمانلار گئدیبلر دست خالی قبره دونیادان

نقدیر اولسا اینسانین جلالی ، پایدار اولماز

شکوه و فر جاویدان ، فقط مخصوص سبحان دیر

اجل حکمی گلنده ، هئچ کسه راه فرار اولماز

بو سؤزلر منتسب دیر مکتب شاه ولایتدن

بویوردو ثروت و مکنت دلیل افتخار اولماز

بشرده اولسا حریت ، اؤزون دونیایه سیندیرماز

شرافتمند اولان اینسان ، قالار آج روشوه خوار اولماز

اگر اینسان بیر آز فیکر ائیله سئیدی متن قرآنه

بیلردی هئچ حقیقت پیشه اینسان ظلم کار اولماز

بلای فقر و نکبت دن قاچیرلار قیزلار ائولردن

مساوات اولسا، عدل اولسا ، بو قدری انتحار اولماز

بو بیر امر مسلم دیر ، درآمدلر حلال اولسا

بو قدری کوچه و بازارده بی بند و بار اولماز

گلین آی باشرافتلر ، چکیب تخت دن سالاخ فقری

برابر اولسا اینسانلار ، شرافت داغدار اولماز

گئدیرسن مکه یه هر ایل ، دئییرسن عاشقم حجه ؟

ولی مین حجه گئتسن ، هئچ بیرینده اعتبار اولماز

تبرا ائیله شیطاندان ، سورا گئت حجه ای حاجی

وگرنه مکه ده شیطانه ، شیطان سنگسار اولماز

اگر مین ایل اوروج توتسان ، همان قرآنه آند اولسون

اگر آج یاتسا بیر اینسان ، رضا پروردگار اولماز‎

1


تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
بازدید : 255
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

کلید خاموش روشن مغز هم کشف شد
___________________________
محققان دانشگاه جورج واشنگتن موفق به کشف یک کلید خاموش روشن در مغز شده‌اند که می‌تواند انسانها را بیهوش یا هوشیار کند.

محققان با مطالعه یک بیمار مبتلا به صرع دریافتند پالس‌های الکتریکی یک بخش خاص در موارد مکرر باعث به خواب رفتن وی می‌شود. توقف تحریک مغزی این بیمار باعث بیرون آمدن وی از وضعیت نباتی شد و هیچ خاطره‌ای برای بیمار از این وضعیت باقی نمانده بود. هوشیاری حالتی است که در آن فرد از اطراف خود آگاه و نبود آن اغلب با خواب همراه است. اگرچه هنوز چگونگی عملکرد هوشیاری تا حدی اسرارآمیز باقی مانده و در حقیقت، دلیل اصلی چرایی و چگونگی بخواب رفتن انسان هنوز بحث‌برانگیز است.

کشف این کلید خاموش روشن می‌تواند در حوزه‌های خاصی از پزشکی بسیار سودمند باشد. محققان در یک کارآزمایی بالینی تحریکات عمیق مغزی با فرکانس پایین را برای کمک به کاهش حملات صرع در بیماران اعمال کردند. آنها دریافتند تحریک فرکانس پایین تا 29 درصد بدون لطمه زدن به حافظه به کاهش حملات صرع کمک می‌کند. اما زمانی که از پالسهای الکتریکی فرکانس بالا استفاده شد، آنها توانستند تاثیر جالب خاموش روشن را کشف کنند.

محققان با تحریک کلاستروم یک بیمار 54 ساله که بخشی از نورونها در پایین مرکز مغز است، وی را بیهوش کردند. این بدان معنا بود که بیمار به فرمانها واکنش نشان نداده، مستقیم به فضا خیره شده و تنفس وی آرام خواهد شد. هنگامی که تحریک این بخش متوقف شد، بیمار به هوش آمده ولی کاملا از اتفاقی که پیش از آن رخ داده بود، بی‌خبر بود.

طی دو روز هر بار که کلاستروم تحریک می‌شد، همین رویدادها اتفاق می‌افتاد و بررسی‌های جانبی نشان داد که این تاثیر از عوارض جانبی صرع نبود. یکی از احتمالات هیجان‌انگیز این کشف می‌تواند آن باشد که در افراد به کما رفته، این منطقه می‌تواند برای کمک به بازیابی هوشیاری تحریک شود. گام بعدی دانشمندان، اعمال این تاثیر در بیماران دیگر برای مشاهده نقش کلاستروم در هوشیاری است.

‎کلید خاموش روشن مغز هم کشف شد
___________________________
محققان دانشگاه جورج واشنگتن موفق به کشف یک کلید خاموش روشن در مغز شده‌اند که می‌تواند انسانها را بیهوش یا هوشیار کند.

محققان با مطالعه یک بیمار مبتلا به صرع دریافتند پالس‌های الکتریکی یک بخش خاص در موارد مکرر باعث به خواب رفتن وی می‌شود. توقف تحریک مغزی این بیمار باعث بیرون آمدن وی از وضعیت نباتی شد و هیچ خاطره‌ای برای بیمار از این وضعیت باقی نمانده بود. هوشیاری حالتی است که در آن فرد از اطراف خود آگاه و نبود آن اغلب با خواب همراه است. اگرچه هنوز چگونگی عملکرد هوشیاری تا حدی اسرارآمیز باقی مانده و در حقیقت، دلیل اصلی چرایی و چگونگی بخواب رفتن انسان هنوز بحث‌برانگیز است.

کشف این کلید خاموش روشن می‌تواند در حوزه‌های خاصی از پزشکی بسیار سودمند باشد. محققان در یک کارآزمایی بالینی تحریکات عمیق مغزی با فرکانس پایین را برای کمک به کاهش حملات صرع در بیماران اعمال کردند. آنها دریافتند تحریک فرکانس پایین تا 29 درصد بدون لطمه زدن به حافظه به کاهش حملات صرع کمک می‌کند. اما زمانی که از پالسهای الکتریکی فرکانس بالا استفاده شد، آنها توانستند تاثیر جالب خاموش روشن را کشف کنند.

محققان با تحریک کلاستروم یک بیمار 54 ساله که بخشی از نورونها در پایین مرکز مغز است، وی را بیهوش کردند. این بدان معنا بود که بیمار به فرمانها واکنش نشان نداده، مستقیم به فضا خیره شده و تنفس وی آرام خواهد شد. هنگامی که تحریک این بخش متوقف شد، بیمار به هوش آمده ولی کاملا از اتفاقی که پیش از آن رخ داده بود، بی‌خبر بود.

طی دو روز هر بار که کلاستروم تحریک می‌شد، همین رویدادها اتفاق می‌افتاد و بررسی‌های جانبی نشان داد که این تاثیر از عوارض جانبی صرع نبود. یکی از احتمالات هیجان‌انگیز این کشف می‌تواند آن باشد که در افراد به کما رفته، این منطقه می‌تواند برای کمک به بازیابی هوشیاری تحریک شود. گام بعدی دانشمندان، اعمال این تاثیر در بیماران دیگر برای مشاهده نقش کلاستروم در هوشیاری است.‎

Unlike


تاریخ : سه شنبه 17 تير 1393
بازدید : 256
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

 

از کدوم در عبور می کنید؟

شخصیت خود را بر اساس این تست روانشناسی بهتر بشناسید.
و بگویید کدام در رو انتخاب کردید؟؟؟

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
1- شما شخص بامزه ای هستید که به اطرافیانتان توجه دارید. و دوست دارید مسائل رو ساده بگیرید. شما سپاس گذار چیزهای کوچک زندگی هستید حتی یک شمع کوچک یا غذای ساده! شما بسیار به مسافرت و فرهنگ های دیگر علاقه مند هستید. شما واقعا خواستار بهترین ها برای دیگران هستید و عاشق ایجاد فضایی گرم و دوستانه اید. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید اگر احساس کردید به کمک یا حمایت دیگران نیاز دارید، کمک خواستن چیز بدی نیست.

2- شما پاکیزه و ساده هستید و برای اینکه تمیز و عالی باشید تلاش می کنید. اما آیا ارزشش را دارد؟ آیا احساس نمی کنید که چیزی کم است؟ شما به آنچه به دست آورده اید می اندیشید و به حرفه و کار خود افتخار می کنید. گرچه ممکن است موفقیت های زیادی کسب کرده باشید و مدرک های مختلفی جمع آوری کرده باشید اما نیاز دارید زمان بیشتری صرف شکوفایی خود به عنوان یک انسان بنمائید. هرگز خود واقعی تان را فراموش نکنید. حفظ تعادل و دوری از افراط و تفریط، پر کردن محیط اطراف و حتی خودتان از رنگ ها و ایجاد خاطرات دل انگیز و ماجراجویی چیزیست که زندگی را تشکیل می دهد. اگر شما را در جاده ای امن قرار دادند، سعی کنید به مسیر های ناهموار بروید و خود را شگفت زده کنید.

3- شخصیت شما برای افرادی که شما را می شناسند، بسیار جذاب است. شما در همه چیز فوق العاده اید. فردی هنرمند که از راه های مختلف شخصیت خود را بروز میدهد. شما می تواند از بی ارزش ها، چیزهایی ارزشمند ایجاد کنید. شما از خلاقیت بسیار زیادی برخوردار هستید. به یاد داشته باشید که در خانه ماندن یا ماندن در حباب افرادی محدود بسیار آسان است اما بیرون بروید و با طبیعت در ارتباط باشید.

4- شما هنرمندی هستید که عاشق ابراز خودتان از طریق دست نوشته هایتان، موسیقی، هنر و ... هستید. در وجود شما نوعی دوگانگی وجود دارد به این صورت که هم می توانید رفتاری بسیار گرم و دوستانه داشته باشید و هم بسیار بسته و عمیقا همه چیز را در حریم خصوصی خود نگه دارید. شما اغلب افکار و مشکلات تان را برای خودتان نگه می دارید. گرچه ممکن است تصور کنید هیچ کس واقعا درک تان نمی کند اما اگر به خودتان اجازه بدهید که احساسات تان را با دیگران در میان بگذارید، احساس بسیار بهتری خواهید داشت و بدانید که دیگران نیز دوست دارند از احساساتشان به شما بگویند.

5- شما همیشه برای خودتان برنامه ها و کارهایی در حال اجرا دارید. مفید بودن به شما احساس آرامش می دهد. شما به دلیل مشغله تان گاهی واقعاً نیاز دارید تا بدانید اطرافتان چه خبر است. چه کارهایی باید برای بدن خود انجام بدهید؟ اینکه در روزهای تعطیل استراحت کنید و واقعا آزاد باشید و وقتی برای شناخت علائق خود بگذارید. سرگرمی ها و فعالیت هایی را تجربه کنید که به طور معمول در زندگی تان انجام نمی دهید. خود واقعی تان را کشف کنید حتی اگر این کار نیاز به ریلکسیشن داشته باشد.

6- شما فردی مطمئن هستید با چشمانی که همیشه در جستجوی جزئیات است. شما سایرین را به هیجان می آورید. ظاهر و باطن شما یکیست.شما به ظاهر خود و اینکه همه دنیا شما را چگونه می بینند، توجه دارید اما داخل اتومبیل یا منزل تان احتمالا بهم ریخته و نامرتب است. شخصیت شما می تواند خود-مخرب باشد و این گونه باعث آزار خودتان گردید. نفس عمیق بکشید و ریلکس باشید. زندگی به راضی نگه داشتن دیگران محدود نمی شود. واقعیت این است که همه همیشه در حال نگاه کردن به شما نیستند. زمان کافی صرف کنید تا کسی باشید که واقعا می خواهید باشید. واقعا چه کاری را دوست دارید انجام بدهید؟

7- شما همیشه کارهای مهمی برای انجام دادن دارید. شما به دیگران توجه دارید و برای هر چیزی جز خودتان زمان صرف می کنید. شما فردی بسیار احساساتی هستید و خانواده و دوستان برای شما بسیار مهم هستند و هر کاری برای آنها می کنید. چه چیز زندگی شما را رنگارنگ تر و لذت بخش تر خواهد نمود؟ گرچه زندگی به شما عناوینی مانند مادر، پدر، همسر، معلم، مدیر و ... داده است اما به خاطر داشته باشید زندگی شما هنوز متعلق به خود شماست. هم اکنون تصمیم بگیرید که آینده شما به چطوری باشد؟ اینکه بخواهید چیزهایی فوق العاده در زندگیتان رخ دهد، کامل منطقی و معقول است.

8- شخصیت بامزه و شادتان، شما را جوان نگه میدارد. گرچه شما در مسائل سخت نمی گیرید اما با این حال قدری کمبود اعتماد به نفس دارید. نگرانی در زندگی شما جایگاه به خصوصی دارد. شما هنوز به خوبی نمی دانید که کمک به خودتان برای حل مشکلات را از کجا آغاز کنید. درست است که کمی مغرور هستید اما نیاز دارید تا یاد بگیرید چطور عاشق خودتان باشید و بیشتر خودتان را دوست داشته باشید. شما نیاز دارید تا خود را بهتر و بیشتر بشناسید و به این بیاندیشید که چگونه خودتان را به دنیای بیرون معرفی می کنید و آنها چگونه شما را می شناسند. فراموش نکنید که همیشه اطرافتان کسانی هستند که می توانند کمک تان کنند اما شما باید به آنها بگویید که به کمکشان نیاز دارید. وقتی افراد بیشتری را وارد زندگی خود بکنید، زندگی آسان تر خواهد بود.

9- شما به طرز شگفت انگیزی حلال مشکلات هستید و از این جهت به خوتان افتخار می کنید. شما دوست دارید زندگی بدون دردسر و ساده ای داشته باشید. چرا باید به چیز دیگری نیاز داشته باشید؟ شما به راحتی خشنود و راضی می شوید و عاشق این هستید که برای دیگران کاری انجام بدهید و به آنها کمک کنید. از جمله کمک به دوستان، اعضای خانواده، اقوام، همسایگان و ... بدانید که زندگی شگفت انگیز و فوق العاده است همانطور که خود شخص شما فوق العاده و شگفت انگیز و خاص هستید.

10- شما فردی قابل اعتماد هستید که دیگران شما علاقه و توجه دیگران را جلب می نمائید و بسیار برای افرادی که با شما در ارتباط هستند ارزش قائلید. شما دوست دارید که در همه چیز زندگی خود امنیت داشته باشید. ترجیح می دهید چیزهایی که کاربرد و استفاده (فایده) خاصی برایتان ندارند را اصلا نداشه باشید. خلاقیت زیادی در درون شما نهفته است.شما عاشق داشتن کلکسیون کتاب، موسیقی، هنر و ... هستید اما هرگز آنها را به عنوان رشته تخصصی و یا حرفه خود انتخاب نمی کنید. شما تصور می کنید مشکلاتتان تنها مربوط به خود شماست و نیازی نیست کسی در جریان آنها قرار بگیرد. به یاد داشته باشید ابراز خود (حقیقی) جرم یا اشتباه نیست. ما همه انسان هستیم.

 


تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 346
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
واقعیتی درباره مواد غذایی مفید برای مغز:

1- مغز بادام: جریان خون به مغز را زیاد می کند
2- زغال اخته: یادگیری را بهبود می بخشد 3
3- گردو: سرشار از امگا 3 است.
4- کلم بروکلی: کارکرد مغز را افزایش می دهد
5- گل کلم
6- زنجبیل: ضد عفونت
7- سیب:غذای مغز 8
8- هندوانه:کارکرد مغز را بهبود می بخشد
9- کاهو: خون رسانی به مغز را افزایش می دهد.
Truth about good food for the brain:

1 - Almonds: to increase blood flow to the brain.
2 - Blueberries learning improves 3
3 - walnut: rich in omega-3.
4 - Broccoli: it increases brain function
5 - Cauliflower
6 - Ginger: Anti-Infective
7 - Apples: brain food 8
8 - Watermelon: improves brain function
9 - Lettuce: increases blood supply to the brain.
Photo: ‎واقعیتی درباره مواد غذایی مفید برای مغز:

1- مغز بادام: جریان خون به مغز را زیاد می کند
2- زغال اخته: یادگیری را بهبود می بخشد 3
3- گردو: سرشار از امگا 3 است.
4- کلم بروکلی: کارکرد مغز را افزایش می دهد
5- گل کلم
6- زنجبیل: ضد عفونت
7- سیب:غذای مغز 8
8- هندوانه:کارکرد مغز را بهبود می بخشد
9- کاهو: خون رسانی به مغز را افزایش می دهد.
Truth about good food for the brain:

1 - Almonds: to increase blood flow to the brain.
2 - Blueberries learning improves 3
3 - walnut: rich in omega-3.
4 - Broccoli: it increases brain function
5 - Cauliflower
6 - Ginger: Anti-Infective
7 - Apples: brain food 8
8 - Watermelon: improves brain function
9 - Lettuce: increases blood supply to the brain.‎

2


تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 442
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
شیوه‌ای تضمینی برای تسخیر قلب ها
)
خیلی‌ها اعتقاد دارند در این دوره و زمانه دیگر عشق فقط یک افسانه است و در دنیایی که به‌قول آدم‌ های پر‌مشغله، حتی وقت کافی برای انجام کارهای ضروری و شخصی وجود ندارد، آیا هنوز می‌شود کسانی را پیدا کرد که عاشق باشند؟ عجب سوال ناامید کننده ای. آیا واقعا شیوه ای تضمینی برای تسخیر قلب ها وجود دارد؟
مبانی
وقتی به کسی علاقه داری حتما دوست داری او هم مثل شما همان حس را داشته باشد اما گاهی با همه علاقه و اشتیاقی که به همسر زندگی‌ات داری متوجه می‌شوی آن طرف سکه خیلی خوشایند شما نیست. نه تنها او را به سمت خودت جذب نمی‌کنی بلکه از میزان عشق و علاقه او نسبت به‌خودت آگاهی نداری اما نترس چون اگر واقعا تصمیم بگیری که دوباره همراه زندگی‌ات را عاشق خودت کنی، می‌توانی این کار را انجام دهی. در همین لحظه همه مشکلات ارتباطت را فراموش کن و با تمرکز، کارهایی که برایت می‌گوییم را انجام بده. معطل نکن!
وقتی عشق همه زندگی‌ات می‌شود
مردان حتی آنهایی که واقعا عاشق یک زن می‌شوند تنها بخشی از ذهن و زندگی خود را درگیر یک ارتباط می‌کنند اما زنی که عاشق شد همه زندگی‌اش صرف عشقی می‌شود که درگیرش شده است. مگر نمی‌خواهی همراه و همسرت را عاشق خودت کنی؟ پس برای شروع یاد بگیر که کمتر در مورد احساست با یک مرد صحبت کنی و اصلا لازم نیست هر احساس و واکنشی که نسبت به ارتباطت داری را بی‌پرده برایش بیان کنی. شما کارهای دیگری هم داری که در کنار عشق به همسرت باید انجام دهی. شاید این یک حقیقت تلخ برای خانم‌ها باشد اما تحقیقات روان‌شناسان نشان داده، که هرقدر زنان بیشتر حرف بزنند و از احساس‌های‌شان صحبت کنند و از همه بدتر همه زندگی‌شان را وقف عشق به همسر‌شان کنند، به همان میزان یک مرد را بیشتر از خودشان دور کرده‌اند.
وقتی مرد دیگر عاشق نیست
محبت یک موضوع ۲ طرفه است و تعادل زمانی به‌وجود می‌آید که شما به همان اندازه‌ای که محبت دریافت می‌کنید به همان میزان هم محبت و عشق هدیه بدهید. هدیه خریدن، مهمان کردن همسر‌تان به شام یا سورپرایزکردن همسر‌تان اگر از سمت یک مرد باشد خوب و طبیعی است اما اگر این رفتارها از طرف یک زن به‌صورت پشت سر هم و همیشگی انجام شود هیچ ارزشی ندارد. چون هدیه دادن یک ویژگی مردانه به حساب می‌آید و اگر یک خانم بیش از اندازه‌ای که همسرش به او محبت می‌کند، به او عشق بورزد دیر یا زود مرد زندگی‌اش را از خود دور می‌کند و دکمه عشق یکباره در مرد خاموش می‌شود. وقتی یک زن بیش از اندازه به همسرش محبت کند مرد او را مانند مادرش فرض می‌کند و یادتان باشد هیچ مردی نمی‌تواند عاشق مادرش شود بلکه فقط می‌تواند دوستش داشته باشد. پس یاد بگیر که در عشق از همسرت جلوتر قدم بر نداری. از اینکه مرد زندگی‌تان برای‌تان هدیه می‌خرد یا برای‌تان وقت می‌گذارد شرمنده نشوید و به فکر جبران نباشید چون مردان با انجام این کارها احساس قدرت مردانه بیشتری حس می‌کنند.
قبل از قلب، ذهنش را تسخیر کن
در شروع یک آشنایی بهتر است خوب به رفتار و واکنش‌های همسرت دقت کنی تا روحیات او را بیشتر بشناسی. از کسانی که او را می‌شناسند در مورد سرگرمی‌ها و سلایقش صحبت کن و نقاط اشتراک خودت و او را کشف کن. به‌دنبال این باش که همسرت از چه چیزی خوشش می‌آید و از چه کارها و رفتارهایی بیزار است. سعی کن شنونده خیلی خوبی برای او باشی چون آدم‌ها بیشتر جذب کسانی می‌شوند که مطمئن باشند حرف‌هایشان شنیده و درک می‌شود. وقتی به حرف‌های همسرت توجه کنی به‌تدریج شعله یک عشق را در او ایجاد خواهی کرد که برای همیشه ماندنی است. به او نشان بده که برایش اهمیت داری و مهم‌ترین شخص زندگی‌ات در او خلاصه می‌شود. وقتی با او به رستورانی می‌روی و او مشغول صحبت کردن می‌شود، هرگز صحبت‌هایش را قطع نکن حتی اگر تلفن همراهت زنگ خورد، مکالمه همسرت را قطع نکن و با این کار مطمئن باش که او را بیشتر به سمت خودت جذب کرده ای.
نقاب را بردار
اینکه همان‌طور باشی که هستی کار سختی است؟‌ پس چرا بیشتر اوقات در حال بازی‌کردن نقشی هستی که اصلا شباهتی به ویژگی‌های خودت ندارد؟ تا کی می‌توانی نقش یک آدم کامل که هیچ عیب و ایرادی ندارد را بازی کنی؟ اگر روزی خسته شدی و ناگهان فشار مدت‌ها سکوت را روی همسرت خالی کردی، فکر نمی‌کنی با این کار او را بیشتر شوکه می‌کنی؟ بدون اینکه ترس از دست دادن همراهت را داشته باشی صادقانه و با جسارت از عقاید و احساس‌هایت حرف بزن و به او نشان بده که چه دیدگاهی در مورد او و زندگی‌ات داری حتی اگر نظرت مخالف دیدگاه‌های او باشد نترس، چون وقتی با قدرت موضع‌گیری‌ات را مشخص می‌کنی و فریاد می‌زنی که وجود داری، زیبایی بیشتری را برای همسرت به‌وجود می‌آوری اما اگر یک خانم هستید باید یک راز کوچک را هم بدانی. بیشتر خانم‌ها به دلیل روحیات خاصی که دارند در نخستین ملاقات‌ها همه احساسات خود را بیرون می‌ریزند و هرچیزی که به ذهن‌شان می‌رسد را برای همسر‌شان بازگو می‌کنند. دست نگه دارید، چون شما سال‌های سال فرصت دارید که در کنار هم زندگی کنید و از سرگرمی‌ها و احساسات‌تان حرف بزنید. نکته کلیدی ما به شما قدری پیچیده بودن است. از روی این ویژگی به سادگی رد نشوید و سعی کنید برای مرد زندگی‌تان قدری مبهم باشید. بگذارید او به‌تدریج کشف‌تان کند.
عشق زوری نیست!
بیشتر زوج‌ها یکدیگر را به دلیل نداشتن حس‌های رمانتیک سرزنش می‌کنند. جملاتی مثل«‌تودیگر عاشقم نیستی»، «به من احساس داشته باش» جملات متداولی در بین زوج‌های جوان است. اجازه بدهید که همسر‌تان، خودش باشد و از او نخواهید که به خاطر خوشایندی شما واکنش‌هایی را نشان بدهد که در وجودش نیست. اگر این فرصت را به همسر‌تان بدهید که نقش خودش را بازی کند، به‌تدریج می‌توانید با ایجاد فضای آرامی که ایجاد کرده‌اید، عشق را هم بین خودتان به‌وجود بیاورید.
کنترل نامحسوس یادت نره
کیفیت ارتباط با همسرت را بالا ببر و طوری رفتار کن که او خیالش راحت باشد که در شرایط سخت و زمان‌هایی که به شما نیاز دارد، در کنارش هستی. اگر می‌خواهی همسرت را تحت کنترل داشته باشی و مراقب رفتارهایش هستی، باید طوری ماهرانه این کار را انجام دهی که او حس نکند. این احساس را در همسرت به‌وجود بیاور که بودن با او برای شما همراه با لذت و آرامش است و وقتی همسرت مطمئن شد که وجودش موجب آرامش شماست، به‌تدریج عشق خودش را به شما نشان خواهد داد. در این بین تعریف کردن، خیلی می‌تواند به بهتر شدن ارتباط‌تان کمک کند. یادتان باشد تعریف و تمجید صرفا از سمت مردان نیست. همانطور که یک خانم از تعریف همسرش راضی می‌شود یک مرد هم با تعریف و تحسین همسرش انرژی بیشتری دریافت می‌کند و بله! درست حدس زدید! با تعریف همسر‌تان عاشق‌تر می‌شود.
فقط خودت بودن کافی نیست
اینکه در حال حاضر چه ظاهری داری یا در چه جایگاه اجتماعی قرار داری مهم نیست! مهم‌ترین چیز این است که چه طرز فکری در مورد خودت داری. وقتی در مورد خودت اعتماد به نفس کافی داشته باشی و با شجاعت دیدگاه‌ها و علایقت را مطرح کنی، همسرت را مجذوب خودت می‌کنی. باید بدانی نقاط قوت و ضعفت کجاست و یک نکته مهم این‌که کمی شوخ طبعی را چاشنی ارتباطت کن. این ویژگی مردانه یا زنانه نیست و همه افراد از هم صحبتی با کسانی که شوخ‌طبع هستند، لذت می‌برند به‌خصوص اگر آن فرد همسر زندگی‌شان باشد، شادی و عشق بیشتری را تجربه خواهند کرد اما زیاد خندیدن هم خیلی خوب نیست و زیبایی شما را از بین خواهد برد. عشق منتظر شماست اما برای رسیدن به زیباترین هدیه هستی باید قدری بیشتر تلاش کرد. این یک راه یکطرفه نیست. یادت باشد!
Photo: ‎شیوه‌ای تضمینی برای تسخیر قلب ها
گرد آورنده ( محمد مقری ) 
خیلی‌ها اعتقاد دارند در این دوره و زمانه دیگر عشق فقط یک افسانه است و در دنیایی که به‌قول آدم‌ های پر‌مشغله، حتی وقت کافی برای انجام کارهای ضروری و شخصی وجود ندارد، آیا هنوز می‌شود کسانی را پیدا کرد که عاشق باشند؟ عجب سوال ناامید کننده ای. آیا واقعا شیوه ای تضمینی برای تسخیر قلب ها وجود دارد؟
مبانی
وقتی به کسی علاقه داری حتما دوست داری او هم مثل شما همان حس را داشته باشد اما گاهی با همه علاقه و اشتیاقی که به همسر زندگی‌ات داری متوجه می‌شوی آن طرف سکه خیلی خوشایند شما نیست. نه تنها او را به سمت خودت جذب نمی‌کنی بلکه از میزان عشق و علاقه او نسبت به‌خودت آگاهی نداری اما نترس چون اگر واقعا تصمیم بگیری که دوباره همراه زندگی‌ات را عاشق خودت کنی، می‌توانی این کار را انجام دهی. در همین لحظه همه مشکلات ارتباطت را فراموش کن و با تمرکز، کارهایی که برایت می‌گوییم را انجام بده. معطل نکن!
وقتی عشق همه زندگی‌ات می‌شود
مردان حتی آنهایی که واقعا عاشق یک زن می‌شوند تنها بخشی از ذهن و زندگی خود را درگیر یک ارتباط می‌کنند اما زنی که عاشق شد همه زندگی‌اش صرف عشقی می‌شود که درگیرش شده است. مگر نمی‌خواهی همراه و همسرت را عاشق خودت کنی؟ پس برای شروع یاد بگیر که کمتر در مورد احساست با یک مرد صحبت کنی و اصلا لازم نیست هر احساس و واکنشی که نسبت به ارتباطت داری را بی‌پرده برایش بیان کنی. شما کارهای دیگری هم داری که در کنار عشق به همسرت باید انجام دهی. شاید این یک حقیقت تلخ برای خانم‌ها باشد اما تحقیقات روان‌شناسان نشان داده، که هرقدر زنان بیشتر حرف بزنند و از احساس‌های‌شان صحبت کنند و از همه بدتر همه زندگی‌شان را وقف عشق به همسر‌شان کنند، به همان میزان یک مرد را بیشتر از خودشان دور کرده‌اند.
وقتی مرد دیگر عاشق نیست
محبت یک موضوع ۲ طرفه است و تعادل زمانی به‌وجود می‌آید که شما به همان اندازه‌ای که محبت دریافت می‌کنید به همان میزان هم محبت و عشق هدیه بدهید. هدیه خریدن، مهمان کردن همسر‌تان به شام یا سورپرایزکردن همسر‌تان اگر از سمت یک مرد باشد خوب و طبیعی است اما اگر این رفتارها از طرف یک زن به‌صورت پشت سر هم و همیشگی انجام شود هیچ ارزشی ندارد. چون هدیه دادن یک ویژگی مردانه به حساب می‌آید و اگر یک خانم بیش از اندازه‌ای که همسرش به او محبت می‌کند، به او عشق بورزد دیر یا زود مرد زندگی‌اش را از خود دور می‌کند و دکمه عشق یکباره در مرد خاموش می‌شود. وقتی یک زن بیش از اندازه به همسرش محبت کند مرد او را مانند مادرش فرض می‌کند و یادتان باشد هیچ مردی نمی‌تواند عاشق مادرش شود بلکه فقط می‌تواند دوستش داشته باشد. پس یاد بگیر که در عشق از همسرت جلوتر قدم بر نداری. از اینکه مرد زندگی‌تان برای‌تان هدیه می‌خرد یا برای‌تان وقت می‌گذارد شرمنده نشوید و به فکر جبران نباشید چون مردان با انجام این کارها احساس قدرت مردانه بیشتری حس می‌کنند.
قبل از قلب، ذهنش را تسخیر کن
در شروع یک آشنایی بهتر است خوب به رفتار و واکنش‌های همسرت دقت کنی تا روحیات او را بیشتر بشناسی. از کسانی که او را می‌شناسند در مورد سرگرمی‌ها و سلایقش صحبت کن و نقاط اشتراک خودت و او را کشف کن. به‌دنبال این باش که همسرت از چه چیزی خوشش می‌آید و از چه کارها و رفتارهایی بیزار است. سعی کن شنونده خیلی خوبی برای او باشی چون آدم‌ها بیشتر جذب کسانی می‌شوند که مطمئن باشند حرف‌هایشان شنیده و درک می‌شود. وقتی به حرف‌های همسرت توجه کنی به‌تدریج شعله یک عشق را در او ایجاد خواهی کرد که برای همیشه ماندنی است. به او نشان بده که برایش اهمیت داری و مهم‌ترین شخص زندگی‌ات در او خلاصه می‌شود. وقتی با او به رستورانی می‌روی و او مشغول صحبت کردن می‌شود، هرگز صحبت‌هایش را قطع نکن حتی اگر تلفن همراهت زنگ خورد، مکالمه همسرت را قطع نکن و با این کار مطمئن باش که او را بیشتر به سمت خودت جذب کرده ای.
نقاب را بردار
اینکه همان‌طور باشی که هستی کار سختی است؟‌ پس چرا بیشتر اوقات در حال بازی‌کردن نقشی هستی که اصلا شباهتی به ویژگی‌های خودت ندارد؟ تا کی می‌توانی نقش یک آدم کامل که هیچ عیب و ایرادی ندارد را بازی کنی؟ اگر روزی خسته شدی و ناگهان فشار مدت‌ها سکوت را روی همسرت خالی کردی، فکر نمی‌کنی با این کار او را بیشتر شوکه می‌کنی؟ بدون اینکه ترس از دست دادن همراهت را داشته باشی صادقانه و با جسارت از عقاید و احساس‌هایت حرف بزن و به او نشان بده که چه دیدگاهی در مورد او و زندگی‌ات داری حتی اگر نظرت مخالف دیدگاه‌های او باشد نترس، چون وقتی با قدرت موضع‌گیری‌ات را مشخص می‌کنی و فریاد می‌زنی که وجود داری، زیبایی بیشتری را برای همسرت به‌وجود می‌آوری اما اگر یک خانم هستید باید یک راز کوچک را هم بدانی. بیشتر خانم‌ها به دلیل روحیات خاصی که دارند در نخستین ملاقات‌ها همه احساسات خود را بیرون می‌ریزند و هرچیزی که به ذهن‌شان می‌رسد را برای همسر‌شان بازگو می‌کنند. دست نگه دارید، چون شما سال‌های سال فرصت دارید که در کنار هم زندگی کنید و از سرگرمی‌ها و احساسات‌تان حرف بزنید. نکته کلیدی ما به شما قدری پیچیده بودن است. از روی این ویژگی به سادگی رد نشوید و سعی کنید برای مرد زندگی‌تان قدری مبهم باشید. بگذارید او به‌تدریج کشف‌تان کند.
عشق زوری نیست!
بیشتر زوج‌ها یکدیگر را به دلیل نداشتن حس‌های رمانتیک سرزنش می‌کنند. جملاتی مثل«‌تودیگر عاشقم نیستی»، «به من احساس داشته باش» جملات متداولی در بین زوج‌های جوان است. اجازه بدهید که همسر‌تان، خودش باشد و از او نخواهید که به خاطر خوشایندی شما واکنش‌هایی را نشان بدهد که در وجودش نیست. اگر این فرصت را به همسر‌تان بدهید که نقش خودش را بازی کند، به‌تدریج می‌توانید با ایجاد فضای آرامی که ایجاد کرده‌اید، عشق را هم بین خودتان به‌وجود بیاورید.
کنترل نامحسوس یادت نره
کیفیت ارتباط با همسرت را بالا ببر و طوری رفتار کن که او خیالش راحت باشد که در شرایط سخت و زمان‌هایی که به شما نیاز دارد، در کنارش هستی. اگر می‌خواهی همسرت را تحت کنترل داشته باشی و مراقب رفتارهایش هستی، باید طوری ماهرانه این کار را انجام دهی که او حس نکند. این احساس را در همسرت به‌وجود بیاور که بودن با او برای شما همراه با لذت و آرامش است و وقتی همسرت مطمئن شد که وجودش موجب آرامش شماست، به‌تدریج عشق خودش را به شما نشان خواهد داد. در این بین تعریف کردن، خیلی می‌تواند به بهتر شدن ارتباط‌تان کمک کند. یادتان باشد تعریف و تمجید صرفا از سمت مردان نیست. همانطور که یک خانم از تعریف همسرش راضی می‌شود یک مرد هم با تعریف و تحسین همسرش انرژی بیشتری دریافت می‌کند و بله! درست حدس زدید! با تعریف همسر‌تان عاشق‌تر می‌شود.
فقط خودت بودن کافی نیست
اینکه در حال حاضر چه ظاهری داری یا در چه جایگاه اجتماعی قرار داری مهم نیست! مهم‌ترین چیز این است که چه طرز فکری در مورد خودت داری. وقتی در مورد خودت اعتماد به نفس کافی داشته باشی و با شجاعت دیدگاه‌ها و علایقت را مطرح کنی، همسرت را مجذوب خودت می‌کنی. باید بدانی نقاط قوت و ضعفت کجاست و یک نکته مهم این‌که کمی شوخ طبعی را چاشنی ارتباطت کن. این ویژگی مردانه یا زنانه نیست و همه افراد از هم صحبتی با کسانی که شوخ‌طبع هستند، لذت می‌برند به‌خصوص اگر آن فرد همسر زندگی‌شان باشد، شادی و عشق بیشتری را تجربه خواهند کرد اما زیاد خندیدن هم خیلی خوب نیست و زیبایی شما را از بین خواهد برد. عشق منتظر شماست اما برای رسیدن به زیباترین هدیه هستی باید قدری بیشتر تلاش کرد. این یک راه یکطرفه نیست. یادت باشد!‎


تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 307
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI


آنکس که بداند و بداند که بداند باید برود غاز به کنجی بچراند

آنکس که بداند و نداند که بداند بهتر برود خویش به گوری بتپاند

آنکس که نداند و بداند که نداند با پارتی و پول خر خویش براند

آنکس که نداند و نداند که نداند بر پست ریاست ابدالدهر بماند

قدیما:(ابن یمین)

آن کس که بداند و بداند که بداند اسب شرف از گنبد گردون بجهاند

آن کس که بداند و نداند که بداند بیدار کنیدش که بسی خفته نماند

آن کس که نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش به منزل برساند

آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند


تاریخ : پنج شنبه 12 تير 1393
بازدید : 344
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
 

 

 

هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است. مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم میرسد درست مانند چشم انسان

میباشد. تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم میشود.

 

وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم میکنید چهار تا خونه میبینید که قرمزه و دقیقا مثل قلب هستش که اون هم قرمزه و

چهار تا بخش مجزا داره . تحقیقات نشون داده که گوجه فرنگی خون رو تصفیه میکنه .


حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب هستش و هر دونه اون شبیه سلولهای خونی. امروزه تحقیقات نشون داده که

انگور برای حیات قلب بسیار مفیده.


مغز گردو شبیه مغز انسان هستش. نیم کره راست و نیم کره چپ . قسمت بالای مغز و پایین مغز. حتی چین خوردگی

های و پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد . در حال حاضر میدانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورونهای پیام رسان

به مغز را گسترش میدهد.

 

تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردین؟ درسته … شبیه کلیه انسان هست . تحقیقات نشون داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد

کلیه نقش بسزایی داره .

 

ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد. استخوانها تشکیل

شده از ۲۳٪ سدیم و کرقس هم ۲۳٪ سدیم داره . چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود نداره کرفس میتونه این کمبود

رو جبران کنه .

 

آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم در خانمها بسیار موثر میباشد. امروزه تحقیقات نشان میدهد که

اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و از بروز سرطان رحم جلوگیری

میکند . جالبه  که بدونید ۹ ماه از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشه .


انجیر پر از دونه هستش که باعث افزایش تعداد و حرکت اسپرم مرد و همچنین جلوگیری از عقیم شدن میشود .

سیب زمینی استامبولی شبیه لوزالمعده هستش که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی می شود .

 

زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.

 

کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است .

 

پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد. امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را

داراست و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد.


تاریخ : دو شنبه 2 تير 1393
بازدید : 517
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

١
مباني كامپيوتر
بشر از ديرباز به فكر انجام محاسبات و همچنين نگهداري و ضبط اطلاعات خويش بوده است.
گذشت زمان، كامپيوتر را از ساختار سادهاي مانند چرتكه به كامپيوتر امروزي تبديل كرده است. امروزه پردازندههاي بسيار كوچكي ساخته
ميشوند كه ميتوانند ميليونها عمليات را در كسري از ثانيه انجام دهند. توليد اين پردازندههاي كوچك باعث شده تا كامپيوترهاي اوليه كه
به اندازه يك اتاق بود امروزه به صورت كامپيوترهاي جيبي تبديل شوند.
كامپيوتر در لغت به معناي محاسبهكننده است اما امروزه كامپيوتر را مجموعهاي از قطعات الكترونيكي ميدانند كه بتواند اطلاعات و دادهها
را به همراه مجموعهاي از دستورات دريافت كند و حاصل انجام دستورات بر روي دادهها را در خروجي نمايش دهد.
مزاياي استفاده از كامپيوتر :
-1 دقت و صحت :
ميتوان به حتم گفت كامپيوتر وسيلهاي است كه هرگز اشتباه نخواهد كرد. آنچه كه در اصطلاح عموم به عنوان اشتباه در كامپيوتر
شناخته شده است زاييده وارد كردن اطلاعات اشتباه در كامپيوتر يا دادن مجموعه دستورات اشتباه به كامپيوتر است. بنابراين
كامپيوتر به خودي خود مرتكب اشتباه نخواهد شد از اينرو اكثر شركتها و ادارات ترجيح ميدهند كه امور جاري خود را تا حد
امكان بوسيله كامپيوتر انجام دهند.
-2 عدم تاثير پذيري از محيط :
كامپيوتر توانايي اعتصاب كردن ندارد و هرگز عصباني يا ناراحت نميشود بنابر اين ميتوان از آن به عنوان يك كارمند نمونه ياد كرد
كه وظايف خود را هميشه به درستي انجام ميدهد. در مواردي كه امنيت بالايي نياز باشد مثلاً در محاسبة نتايج آزمون سراسري،
كامپيوتر مطمئنترين فرد براي انجام امور است چراكه هرگز پارتي بازي نخواهد كرد.
-3 ميزان اطلاعات قابل ذخيرهسازي و سرعت دسترسي به آنها :
امروزه ميزان اطلاعاتي كه در يك كامپيوتر ساده قابل ذخيرهسازي است تقريباً با كتابخانهاي با حدود بيست هزار جلد كتاب برابري
ميكند . كتابخانهاي كه بتوان در عرض چند ثانيه به هر يك از كتابهاي آن دسترسي داشت يا در عرض چند ثانيه با استفاده از
روشهاي نمايهگذاري در كل كتابها، دنبال يك كلمه گشت.
نگهداري اطلاعات در اداراتي چون بيمه و بانكها بدون استفاده از كامپيوتر بسيار مشكل است . البته نبايد فراموش كرد كه اگر
بازيابي و دسترسي به اين اطلاعات با سرعت بالا امكان پذير نباشد ذخيره كردن آن اهميتي نخواهد داشت.
كاربرد كامپيوتر :
امروزه كامپيوتر تقريباً در تمامي امور جاي خود را باز كرده است كه در زير به اختصار به بعضي اشاره ميشود :
كاربرد در آموزش :

تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
بازدید : 279
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

 

خداوند ازعزرائیل پرسید:تابحال گریه نکردی زمانیکه جان بنی آدمی را میگرفتی؟عزرائیل جواب داد:یک بارخندیدم،یک بارگریه کردم ویک بارترسیدم.."خنده ام" زمانی بودکه به من فرمان دادی جان مردی رابگیرم،اورادرکنارکفاشی یافتم که به کفاش میگفت:کفشم را طوری بدوز که یک سال دوام بیاورد! به حالش خندیدم وجانش راگرفتم.."گریه ام"زمانی بود که به من دستور دادی جان زنی رابگیرم،او را دربیابانی گرم وبی درخت وآب یافتم که درحال زایمان بود..منتظرماندم تا نوزادش به دنیا آمد سپس جانش را گرفتم..دلم به حال آن نوزاد بی سرپناه درآن بیابان گرم سوخت وگریه کردم.."ترسم"زمانی بودکه به من امرکردی جان فقیهی را بگیرم نوری ازاتاقش می آمد هرچه نزدیکتر میشدم نور بیشترمی شد وزمانی که جانش را می گرفتم ازدرخشش چهره اش وحشت زده شدم..دراین هنگام خدا به عزرائیل گفت:میدانی آن عالم نورانی کیست؟..او همان نوزادی ست که جان مادرش راگرفتی. من مسئولیت حمایتش را عهده دار بودم هرگز گمان مکن که باوجودمن،موجودی درجهان بی سرپناه خواهد بود

Azzrayyl He asked: So when John Bani man would not cry? Zrayyl answered a Barkhndydm, Vick got a Bargryh Bartrsydm "smile" when was the command I gave John a man Rabgyrm, Avradrknarkfashy found that the shoemaker said: Kfshm Keep them up so they will last for a year! She chuckled to Vjansh Ragrftm "I started crying" when I've ordered Rabgyrm life of a woman, her Drbyabany hot water tree found web browsing to delivery .. Mntzrmandm baby born then .. I got him toZrayyl when God said the world know who is bright? .. she is just a baby when his mother died Ragrfty. I do not ever think that I was entrusted with the responsibility to support Bavjvdmn gear in the world will be homeless


تاریخ : جمعه 30 خرداد 1393
بازدید : 273
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
۱۰ راز موفقیت در ورزش از زبان حرفه ای ها

رسیدن به آمادگی بدنی و حفظ آن، واقعا" کار سختی است. برای بسیاری از ما حتی بلند شدن و جدا شدن از تختخواب هم سخت است! چه برسد به آمادگی بدنی. پس راز افرادی که ورزش به عنوان بخشی از برنامه زندگیشان است و آن را به خوبی مدیریت کرده اند، چیست؟ راز موفقیت در ورزش چیست؟
به نظر شما، یک برنامه تمرینی یا یک مربی خوب و تمرینات سخت باعث موفقیت در ورزش می شود؟ یا عوامل دیگری نیز نقش دارند؟ برای موفقیت در ورزش کارشناسان و ورزشکاران موفق برای حداکثر استفاده و نتیجه از تمرینات روزانه نکات مهم و ترفندهایی را آشکار کرده اند. این نکات به ظاهر ساده، از مهمترین مسائلی است که همه ما باید به آن ها توجه کنیم.

۱- ثابت قدم باشید
اولین راز را از چیس اسکوایرز که کارشناس هم نیست، می خوانیم. او در گذشته از اضافه وزن رنج می برد. این مرد ۴۲ ساله می گوید: در عکس های من در تعطیلات که مربوط به سال ۲۰۰۲ است، هیکل مناسبی نداشتم و به شکل بدی چاق بودم. من تصمیم گرفت که این روند را متوقف کنم، غذاهای چرب را حذف کردم و پیاده روی روی تردمیل را شروع کردم. او موفق شد وزنش را کاهش دهد و حتی به دویدن ماراتون روی آورد! اولین مسابقه ۵۰ مایل ( ۸۰ کیلومتر ) خود را در اکتبر ۲۰۰۳ دوید و اولین ۱۰۰ مایل را هم یک سال بعد از آن انجام داد. او بعد از آن چندین ۱۰۰ مایل و ۵۰ مایل، ۵۰ کیلومتر را هم دوید!
اما راز موفقیت او چیست؟ او می گوید: من خیلی سریع نیستم اما ثابت قدم هستم. ثابت قدمی بهترین راز برای حفظ موفقیت در یک برنامه تناسب اندام است.
تمام برنامه را با ۲۰ دقیقه روی تردمیل آغاز کردم. تفاوت بین موفقیت من و دیگر افرادی که تلاش کرده اند این است که من هر روز برنامه ورزشی ام را انجام می دادم. هیچ برنامه ورزشی مؤثر نخواهد بود تا وقتی که شما این برنامه را به طور مداوم انجام ندهید.
۲- از یک برنامه ورزشی مؤثر پیروی کنید
شورای ورزش آمریکا پیشنهاد ۱۰۰۰ مربی شخصی که دارای گواهینامه از این شورا هستند را در خصوص بهترین روش ها برای رسیدن به آمادگی بدنی را بررسی کرده است. ۳ پیشنهاد مهم آن ها: تمرینات قدرتی، تمرینات اینتروال و تمرینات هوازی است.
تمرینات قدرتی: حتی ۲۰ دقیقه در روز و دو بار در هفته به قدرت کل بدن کمک می کند. تمرینات تناوبی یا اینتروال: سدریک برایانت، مدیر ارشد علمی شورای ورزش آمریکا می گوید: در ابتدایی ترین شکل آن، تمرینات تناوبی باید شامل راه رفتن به مدت دو دقیقه، دویدن به مدت دو دقیقه و تناوب این الگو در طول مدت تمرین باشد. این روش در برنامه تمرینی بسیار کارآمد و سازنده است. افزایش تمرینات هوازی: فعالیت ورزشی به مدت ۶۰ دقیقه یا فعالیت بدنی از شدت کم به شدت متوسط مثل پیاده روی، دویدن، یا رقص نیز دیگر پیشنهاد این بررسی بوده است.
۳- تعیین اهداف واقع بینانه
کارا تامپسون، سخنگوی انجمن سلامت باشگاه های ورزشی و راکتی بین المللی( IHRSA ) می گوید: برای کمال یا هدفی که احتمال محقق شدن آن کم است و نمی توان به آن رسید، تقلا نکنید. اگر شما هنوز نمی توانید ۵ کیلومتر بدوید، نگران نباشید. بلکه ۱۵ دقیقه پیاده روی در روز را به عادت تبدیل کنید و زمان، فاصله و شدت را به مرور به آن اضافه کنید.
۴- از سیستم دوست استفاده کنید
تامپسون پیشنهاد می کند برای اینکه یک شریک ورزشی خوب برای تمرینات تان داشته باشید، از میان دوستان یا فامیل به دنبال کسی باشید که واقعا" می خواهد مثل شما، یک سبک زندگی سالم را دنبال کند و به دنبال تناسب اندام باشد. یکدیگر را تشویق کنید و با هم ورزش کنید.
۵- برنامه خود را با زندگی تان متناسب کنید
آیا شما هم برای رفتن به باشگاه ورزشی بیش از حد پر مشغله هستید؟ ستاره تنیس، مارتینا ناوراتیلووا، در این رابطه نکاتی را می گوید که می توانید در حین پر مشغلگی، بازهم آماده بمانید. او می گوید: باید بین برنامه ورزشی و زندگی، تناسب باشد، یعنی برنامه ورزشی خودتان را با زندگی متناسب کنید. شما برای رسیدن به آمادگی نیاز به لوازم و باشگاه های ورزشی تجملاتی ندارید.
اگر شما در اتاق تان کمی فضا در اختیار دارید، ورزش های ساده ای که می توانید در این فضا انجام دهید را امتحان کنید تا بتوانید عضلات باسن، پاها و ران، قفسه سینه و بازوها را تقویت و خوش فرم کنید. او در رابطه با تعداد حرکات هم می گوید: ۱۰-۱۲ تکرار از هر تمرین را انجام دهید، تکرار و شدت را به مرور اضافه کنید. یعنی وقتی به مرور قوی شدید، می توانید تعداد تکرار و شدت تمرین را افزایش دهید. مثلا" می توانید از حرکات این مطلب استفاده کنید: چگونه بدون نیاز به وزنه عضله بسازید.
۶- شاد باشید!
سباستین لاگری، مربی مشهور لوس آنجلسی پیشنهاد می کند: فعالیت ورزشی یا رشته ورزشی را انتخاب کنید که شما در واقع از انجام لذت می برید. یعنی مطمئن باشید که لذت می برید. اگر شما از تمرین با وزنه نفرت دارید، انجام ندهید. او می گوید: شما می توانید هر رشته ورزشی را برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام انتخاب کنید. مثلا" کوه نوردی یا صخره نوردی یک ورزش عالی است.

۷- به ساعت نگاه کنید
قبلا" در خصوص بهترین زمان برای ورزش کردن مطلبی نوشته بودیم که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید. اما جیسون تئودوساکیس، فیزیولوژیست ورزش در دانشگاه پزشکی آریزونا پیشنهاد می کند: سعی کنید در زمانی که بیشترین انرژی را دارید، تمرین کنید. اگر سحر خیز هستید، فعالیت های تناسب اندام خود را در اوایل روز زمانبندی کنید، یا اگر با گذر روز، شاد و پر انرژی می شوید، فعالیت های خود را در بعد از ظهر یا عصر برنامه ریزی کنید. او معتقد است که:
تمرین کردن در زمانی که بیشترین انرژی را دارید منجر به بهترین نتایج خواهد شد.
۸- با حرفه ای ها در تماس باشید
لازم است یک ارزیاب یا بهتر است بگویم یک مربی حرفه ای در کنار شما باشید تا بتواند نقاط ضعف شما را پیدا کند و برای رفع آن به شما کمک کند. خصوصا" اگر مبتدی هستید و به تازگی ورزش را شروع کرده اید. برای برخی افراد، توجه به انعطاف پذیری و یا به تعادل و چابکی، ممکن است از تمرینات مقاومتی و یا هوازی مهم تر باشد. با انتخاب یک ارزیاب حرفه ای شما می توانید نقاط ضعفتان را پیدا کنید و برای رفع، بر آن ها تمرکز کنید.
۹- الهام بگیرید
مربی حرفه ای فیتنس، آلان فاین از کانادا می گوید: تناسب اندام یک کیفیت ذهنی است. یکی از ترفندهای خوب برای دریافت و حفظ انگیزه، پیگیری وبلاگ ها یا سایت های اینترنتی است که راه و روش افراد موفق را معرفی می کند. در کل منظور این است که برای خودتان الگو داشته باشید و از کسی که موفق است، الهام بگیرید. اما چه کسی الهام بخش شماست؟ تا به حال بهش فکر کرده اید؟
۱۰- صبور باشید
در نهایت، به یاد داشته باشید که حتی اگر این نکات را دنبال کنید، فراز و نشیب ها، شکست و پیروزی، حضورشان اجتناب ناپذیر خواهد بود. فقط صبور باشید و تسلیم نشوید. هر هدفی که دارید، به آن چنگ بزنید، در نتیجه شما به آن خواهید رسید.
Photo: ‎۱۰ راز موفقیت در ورزش از زبان حرفه ای ها

رسیدن به آمادگی بدنی و حفظ آن، واقعا" کار سختی است. برای بسیاری از ما حتی بلند شدن و جدا شدن از تختخواب هم سخت است! چه برسد به آمادگی بدنی. پس راز افرادی که ورزش به عنوان بخشی از برنامه زندگیشان است و آن را به خوبی مدیریت کرده اند، چیست؟ راز موفقیت در ورزش چیست؟
به نظر شما، یک برنامه تمرینی یا یک مربی خوب و تمرینات سخت باعث موفقیت در ورزش می شود؟ یا عوامل دیگری نیز نقش دارند؟ برای موفقیت در ورزش کارشناسان و ورزشکاران موفق برای حداکثر استفاده و نتیجه از تمرینات روزانه نکات مهم و ترفندهایی را آشکار کرده اند. این نکات به ظاهر ساده، از مهمترین مسائلی است که همه ما باید به آن ها توجه کنیم.

۱- ثابت قدم باشید
اولین راز را از چیس اسکوایرز که کارشناس هم نیست، می خوانیم. او در گذشته از اضافه وزن رنج می برد. این مرد ۴۲ ساله می گوید: در عکس های من در تعطیلات که مربوط به سال ۲۰۰۲ است، هیکل مناسبی نداشتم و به شکل بدی چاق بودم. من تصمیم گرفت که این روند را متوقف کنم، غذاهای چرب را حذف کردم و پیاده روی روی تردمیل را شروع کردم. او موفق شد وزنش را کاهش دهد و حتی به دویدن ماراتون روی آورد! اولین مسابقه ۵۰ مایل ( ۸۰ کیلومتر ) خود را در اکتبر ۲۰۰۳ دوید و اولین ۱۰۰ مایل را هم یک سال بعد از آن انجام داد. او بعد از آن چندین ۱۰۰ مایل و ۵۰ مایل، ۵۰ کیلومتر را هم دوید!
اما راز موفقیت او چیست؟ او می گوید: من خیلی سریع نیستم اما ثابت قدم هستم. ثابت قدمی بهترین راز برای حفظ موفقیت در یک برنامه تناسب اندام است.
تمام برنامه را با ۲۰ دقیقه روی تردمیل آغاز کردم. تفاوت بین موفقیت من و دیگر افرادی که تلاش کرده اند این است که من هر روز برنامه ورزشی ام را انجام می دادم. هیچ برنامه ورزشی مؤثر نخواهد بود تا وقتی که شما این برنامه را به طور مداوم انجام ندهید.
۲- از یک برنامه ورزشی مؤثر پیروی کنید
شورای ورزش آمریکا پیشنهاد ۱۰۰۰ مربی شخصی که دارای گواهینامه از این شورا هستند را در خصوص بهترین روش ها برای رسیدن به آمادگی بدنی را بررسی کرده است. ۳ پیشنهاد مهم آن ها: تمرینات قدرتی، تمرینات اینتروال و تمرینات هوازی است.
تمرینات قدرتی: حتی ۲۰ دقیقه در روز و دو بار در هفته به قدرت کل بدن کمک می کند. تمرینات تناوبی یا اینتروال: سدریک برایانت، مدیر ارشد علمی شورای ورزش آمریکا می گوید: در ابتدایی ترین شکل آن، تمرینات تناوبی باید شامل راه رفتن به مدت دو دقیقه، دویدن به مدت دو دقیقه و تناوب این الگو در طول مدت تمرین باشد. این روش در برنامه تمرینی بسیار کارآمد و سازنده است. افزایش تمرینات هوازی: فعالیت ورزشی به مدت ۶۰ دقیقه یا فعالیت بدنی از شدت کم به شدت متوسط مثل پیاده روی، دویدن، یا رقص نیز دیگر پیشنهاد این بررسی بوده است.
۳- تعیین اهداف واقع بینانه
کارا تامپسون، سخنگوی انجمن سلامت باشگاه های ورزشی و راکتی بین المللی( IHRSA ) می گوید: برای کمال یا هدفی که احتمال محقق شدن آن کم است و نمی توان به آن رسید، تقلا نکنید. اگر شما هنوز نمی توانید ۵ کیلومتر بدوید، نگران نباشید. بلکه ۱۵ دقیقه پیاده روی در روز را به عادت تبدیل کنید و زمان، فاصله و شدت را به مرور به آن اضافه کنید.
۴- از سیستم دوست استفاده کنید
تامپسون پیشنهاد می کند برای اینکه یک شریک ورزشی خوب برای تمرینات تان داشته باشید، از میان دوستان یا فامیل به دنبال کسی باشید که واقعا" می خواهد مثل شما، یک سبک زندگی سالم را دنبال کند و به دنبال تناسب اندام باشد. یکدیگر را تشویق کنید و با هم ورزش کنید.
۵- برنامه خود را با زندگی تان متناسب کنید
آیا شما هم برای رفتن به باشگاه ورزشی بیش از حد پر مشغله هستید؟ ستاره تنیس، مارتینا ناوراتیلووا، در این رابطه نکاتی را می گوید که می توانید در حین پر مشغلگی، بازهم آماده بمانید. او می گوید: باید بین برنامه ورزشی و زندگی، تناسب باشد، یعنی برنامه ورزشی خودتان را با زندگی متناسب کنید. شما برای رسیدن به آمادگی نیاز به لوازم و باشگاه های ورزشی تجملاتی ندارید.
اگر شما در اتاق تان کمی فضا در اختیار دارید، ورزش های ساده ای که می توانید در این فضا انجام دهید را امتحان کنید تا بتوانید عضلات باسن، پاها و ران، قفسه سینه و بازوها را تقویت و خوش فرم کنید. او در رابطه با تعداد حرکات هم می گوید: ۱۰-۱۲ تکرار از هر تمرین را انجام دهید، تکرار و شدت را به مرور اضافه کنید. یعنی وقتی به مرور قوی شدید، می توانید تعداد تکرار و شدت تمرین را افزایش دهید. مثلا" می توانید از حرکات این مطلب استفاده کنید: چگونه بدون نیاز به وزنه عضله بسازید.
۶- شاد باشید!
سباستین لاگری، مربی مشهور لوس آنجلسی پیشنهاد می کند: فعالیت ورزشی یا رشته ورزشی را انتخاب کنید که شما در واقع از انجام لذت می برید. یعنی مطمئن باشید که لذت می برید. اگر شما از تمرین با وزنه نفرت دارید، انجام ندهید. او می گوید: شما می توانید هر رشته ورزشی را برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام انتخاب کنید. مثلا" کوه نوردی یا صخره نوردی یک ورزش عالی است.

۷- به ساعت نگاه کنید
قبلا" در خصوص بهترین زمان برای ورزش کردن مطلبی نوشته بودیم که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید. اما جیسون تئودوساکیس، فیزیولوژیست ورزش در دانشگاه پزشکی آریزونا پیشنهاد می کند: سعی کنید در زمانی که بیشترین انرژی را دارید، تمرین کنید. اگر سحر خیز هستید، فعالیت های تناسب اندام خود را در اوایل روز زمانبندی کنید، یا اگر با گذر روز، شاد و پر انرژی می شوید، فعالیت های خود را در بعد از ظهر یا عصر برنامه ریزی کنید. او معتقد است که:
تمرین کردن در زمانی که بیشترین انرژی را دارید منجر به بهترین نتایج خواهد شد.
۸- با حرفه ای ها در تماس باشید
لازم است یک ارزیاب یا بهتر است بگویم یک مربی حرفه ای در کنار شما باشید تا بتواند نقاط ضعف شما را پیدا کند و برای رفع آن به شما کمک کند. خصوصا" اگر مبتدی هستید و به تازگی ورزش را شروع کرده اید. برای برخی افراد، توجه به انعطاف پذیری و یا به تعادل و چابکی، ممکن است از تمرینات مقاومتی و یا هوازی مهم تر باشد. با انتخاب یک ارزیاب حرفه ای شما می توانید نقاط ضعفتان را پیدا کنید و برای رفع، بر آن ها تمرکز کنید.
۹- الهام بگیرید
مربی حرفه ای فیتنس، آلان فاین از کانادا می گوید: تناسب اندام یک کیفیت ذهنی است. یکی از ترفندهای خوب برای دریافت و حفظ انگیزه، پیگیری وبلاگ ها یا سایت های اینترنتی است که راه و روش افراد موفق را معرفی می کند. در کل منظور این است که برای خودتان الگو داشته باشید و از کسی که موفق است، الهام بگیرید. اما چه کسی الهام بخش شماست؟ تا به حال بهش فکر کرده اید؟
۱۰- صبور باشید
در نهایت، به یاد داشته باشید که حتی اگر این نکات را دنبال کنید، فراز و نشیب ها، شکست و پیروزی، حضورشان اجتناب ناپذیر خواهد بود. فقط صبور باشید و تسلیم نشوید. هر هدفی که دارید، به آن چنگ بزنید، در نتیجه شما به آن خواهید رسید.‎

Like


تاریخ : جمعه 30 خرداد 1393
بازدید : 305
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
 
Photo

تاریخ : جمعه 30 خرداد 1393
بازدید : 418
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
دریـــــــــابـــــاش

کفش کودکی را دریا برد
کودک روی شن های ساحل نوشت : دریای دزد
پدرش که صید خوبی داشت روی ماسه ها نوشت : دریای سخاوتمند
جوانی غرق شد مادرش نوشت : دریای قاتل
پیر مردی مرواریدی صید کرد روی ساحل نوشت : دریای بخشنده
موجی خشمگین نوشته ها را شست و گفت :
از این همه دورویی آدم ها خسته نشدی؟؟
دریا خندید و گفت :
به قضاوت دیگران اعتنا نکن اگر می خواهی دریا باش
Dryabash

Children's seaborne
Baby on the sand beach wrote: Sea Robber
His father was a good catch on the sand wrote: Sea generous
A young mother drowned wrote: Sea Killer
The old man made pearl fishing on the beach wrote: Forgiving Sea
Outraged by wave wash and said:
Did you tired from all this hypocrisy??
Sea laughed and said:
If you do not pay attention to the judgment of others, be the sea
Photo: ‎♣♣♣دریـــــــــابـــــاش♣♣♣

کفش کودکی را دریا برد
کودک روی شن های ساحل نوشت : دریای دزد
پدرش که صید خوبی داشت روی ماسه ها نوشت : دریای سخاوتمند
جوانی غرق شد مادرش نوشت : دریای قاتل
پیر مردی مرواریدی صید کرد روی ساحل نوشت : دریای بخشنده
موجی خشمگین نوشته ها را شست و گفت :
از این همه دورویی آدم ها خسته نشدی؟؟
دریا خندید و گفت :
به قضاوت دیگران اعتنا نکن اگر می خواهی دریا باش
Dryabash ♣ ♣ ♣ ♣

Children's seaborne
Baby on the sand beach wrote: Sea Robber
His father was a good catch on the sand wrote: Sea generous
A young mother drowned wrote: Sea Killer
The old man made pearl fishing on the beach wrote: Forgiving Sea
Outraged by wave wash and said:
Did you tired from all this hypocrisy??
Sea laughed and said:
If you do not pay attention to the judgment of others, be the sea‎

تاریخ : جمعه 30 خرداد 1393
بازدید : 260
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
عشق ومهربانی

هرگاه فراموش کردی که چگونه عشق بورزی
و با دیگران و موجودات مهربان باشی
فقط کافیست نگاهی به اطرافت بیَندازی
و کمی دقت کنی
تا ببینی که
عشق و مهربانی
در پیرامونَت موج می زند
Photo: ‎عشق ومهربانی

هرگاه فراموش کردی که چگونه عشق بورزی
و با دیگران و موجودات مهربان باشی
فقط کافیست نگاهی به اطرافت بیَندازی
و کمی دقت کنی
تا ببینی که
عشق و مهربانی
در پیرامونَت موج می زند‎
عشق ومهربانی

هرگاه فراموش کردی که چگونه عشق بورزی
و با دیگران و موجودات مهربان باشی
فقط کافیست نگاهی به اطرافت بیَندازی
و کمی دقت کنی
تا ببینی که
عشق و مهربانی
در پیرامونَت موج می زند

تاریخ : جمعه 30 خرداد 1393
بازدید : 228
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI


گل گاوزبان را تنهای مصرف نکنید

خیلی از افراد به مصرف روزانه دمنوش گل گاوزبان علاقه دارند، آیا این عادت اشتباهی است؟
به‌طور کلی، مصرف روزی یک وعده دمنوش گل‌گاوزبان برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌کند اما باید برای خرید گل‌ها و برگ‌هایی که می‌توان از آنها دمنوش‌های گیاهی تهیه کرد، توجه لازم داشت و از مکان‌های معتبر، چنین محصولاتی را خریداری کرد چون گاهی در مخلوط کردن برگ‌ها و گل‌ها در برخی عطاری‌ها و مراکز فروش این محصولات تقلب اتفاق می‌افتد.

خوردن این خوراکی‌های تقلبی هم باعث بروز مشکلاتی می‌شود. با این حال، ‌اگر گل‌گاوزبان را از مراکز معتبر تهیه کنید، می‌توانید دمنوش آن را با مخلوط کردن گل و آب‌جوش و دم کردن آن به مدت حدود ۱۰ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم مانند بخار کتری یا سماور آماده کنید.

افرادی که به مصرف دمنوش گل‌گاوزبان علاقه دارند، باید بدانند این نوشیدنی می‌تواند باعث افزایش فشارخون در برخی افراد حساس شود.

به‌همین دلیل بهتر است دمنوش آن را با افزودن چند قطره آبلیمو میل کرد. مخلوط کردن گل گاوزبان با سنبل‌الطیب، قبل از دم‌کردن آن هم می‌تواند خاصیت افزایش‌دهنده فشار خون دمنوش گل گاوزبان را تعدیل کند.

بهترین شیرین‌کننده‌ای هم که می‌توان همراه این دمنوش مصرف کرد، مقداری نبات است. شما می‌توانید نبات را از همان ابتدا داخل قوری دمنوش بیندازید تا طعم آن با طعم نوشیدنی‌تان ترکیب شود.

گل گاوزبان، گلبرگ خالص است و دم کردن آن بیش از ۱۰ دقیقه، لازم نیست. از طرفی ممکن است عطر، طعم و خاصیت آن در اثر دم کردن طولانی‌مدت از دست برود.

افرادی که رنگ سیاه گل‌گاوزبان را دوست ندارند هم می‌توانند با افزودن یک عدد لیموعمانی کوچک به قوری دمنوش یا چند قطره آبلیمو هنگام سرو آن، باعث ارغوانی شدن رنگ این نوشیدنی آرام‌بخش و مدر شوند.

خاصیت آرام‌بخشی گل‌‌گاوزبان باعث می‌شود مصرف آن به‌عنوان نوشیدنی پس از شام توصیه شود.
Photo: ‎گل گاوزبان را تنهای مصرف نکنید
گل گاوزبان را تنهای مصرف نکنید 
گل گاوزبان را تنهای مصرف نکنید
 
خیلی از افراد به مصرف روزانه دمنوش گل گاوزبان علاقه دارند، آیا این عادت اشتباهی است؟
به‌طور کلی، مصرف روزی یک وعده دمنوش گل‌گاوزبان برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌کند اما باید برای خرید گل‌ها و برگ‌هایی که می‌توان از آنها دمنوش‌های گیاهی تهیه کرد، توجه لازم داشت و از مکان‌های معتبر، چنین محصولاتی را خریداری کرد چون گاهی در مخلوط کردن برگ‌ها و گل‌ها در برخی عطاری‌ها و مراکز فروش این محصولات تقلب اتفاق می‌افتد.

خوردن این خوراکی‌های تقلبی هم باعث بروز مشکلاتی می‌شود. با این حال، ‌اگر گل‌گاوزبان را از مراکز معتبر تهیه کنید، می‌توانید دمنوش آن را با مخلوط کردن گل و آب‌جوش و دم کردن آن به مدت حدود ۱۰ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم مانند بخار کتری یا سماور آماده کنید.

افرادی که به مصرف دمنوش گل‌گاوزبان علاقه دارند، باید بدانند این نوشیدنی می‌تواند باعث افزایش فشارخون در برخی افراد حساس شود.

به‌همین دلیل بهتر است دمنوش آن را با افزودن چند قطره آبلیمو میل کرد. مخلوط کردن گل گاوزبان با سنبل‌الطیب، قبل از دم‌کردن آن هم می‌تواند خاصیت افزایش‌دهنده فشار خون دمنوش گل گاوزبان را تعدیل کند.

بهترین شیرین‌کننده‌ای هم که می‌توان همراه این دمنوش مصرف کرد، مقداری نبات است. شما می‌توانید نبات را از همان ابتدا داخل قوری دمنوش بیندازید تا طعم آن با طعم نوشیدنی‌تان ترکیب شود.

گل گاوزبان، گلبرگ خالص است و دم کردن آن بیش از ۱۰ دقیقه، لازم نیست. از طرفی ممکن است عطر، طعم و خاصیت آن در اثر دم کردن طولانی‌مدت از دست برود.

افرادی که رنگ سیاه گل‌گاوزبان را دوست ندارند هم می‌توانند با افزودن یک عدد لیموعمانی کوچک به قوری دمنوش یا چند قطره آبلیمو هنگام سرو آن، باعث ارغوانی شدن رنگ این نوشیدنی آرام‌بخش و مدر شوند.

خاصیت آرام‌بخشی گل‌‌گاوزبان باعث می‌شود مصرف آن به‌عنوان نوشیدنی پس از شام توصیه شود.‎

تاریخ : جمعه 30 خرداد 1393
بازدید : 436
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
چطور پشت کامپیوتر درست بشینیم
امروزه استفاده از کامپیوتر یک نیاز فراگیر شده است به همین خاطر احتمال اینکه در مورد روش های درست نشستن پشت کامپیوتر اطلاعاتی داشته باشید دور از ذهن نیست.اگر از کاربرانی هستید که وقت زیادی رو پشت کامپیوتر می گذرانید این مطلب را حتما" مطالعه کنید. در این مطلب ما می خوایم به شکل کاملا" اصولی و بر اساس تصویر شما را راهنمایی کنیم که چطور پشت کامپیوتر درست بشینیم.

در اینجا لازم می دانیم به این نکته اشاره کنیم که نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر می تواند عوارض منفی را در بدن ایجاد کند. پس هر ۲۰ دقیقه یک بار از جای که نشسته اید بلند شوید و چند حرکت کششی ساده را انجام دهید.
لازم به ذکر است قرار گرفتن و نشستن در یک وضعیت صحیح، شما را از ابتلا به درد پشت، درد گردن، درد زانو و سوزن شدن دست ها و انگشتان دور می کند.در این مطلب با انجام راهنمایی های توصیه شده می توانید با حفظ و نگهداری بدن تان در وضعیت خوب و مناسب در طول روز پشت میز کار خود قرار بگیرید.

مرحله اول



طرز صحیح نشستن,نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر,طرز صحیح نشستن روی صندلی



کاملا" مستقیم روی صندلی بنشینید. باسن خود را تا انتهای پشتی صندلی هول دهید، پشتی یا تکیه گاه صندلی را تنظیم کنید و ارتفاع صندلی را به گونه ای تنظیم کنید که پاهای شما درست بر روی زمین قرار گیرد و زانوها برابر یا کمی پایین تر از باسن باشد. پشتی صندلی را در زاویه ی ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه تنظیم کنید.مطمئن شوید که پشتی صندلی، کاملا" پشت شما را در قسمت بالا و پایین حمایت می کند.

در صورت لزوم می توانید با استفاده از بالشتک بادی و یا بالش کوچک پشت خود را پر کنید. اگر صندلی شما دارای مکانیزم عقب گرد فعال و اتوماتیک هست پس می توانید با استفاده از آن تغییرات لازم را در موقعیت های مختلف انجام دهید.

مرحله دوم



طرز صحیح نشستن,نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر,طرز صحیح نشستن روی صندلی


نزدیک به صفحه کلید یا کیبورد قرار بگیرید، طوری که به طور مستقیم در مقابل بدن شما قرار بگیرد. مطمئن شوید که کیبورد کاملا" در مرکز بدن شما قرار گرفته است.

مرحله سوم



طرز صحیح نشستن,نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر,طرز صحیح نشستن روی صندلی


ارتفاع صفحه کلید را تنظیم کنید. مطمئن شوید که شانه های شما در وضعیت راحتی هستند. آرنج ها را کمی باز بگذارید و مچ دست و دست های خود را مستقیم روی کیبورد قرار دهید.

مرحله چهارم



طرز صحیح نشستن,نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر,طرز صحیح نشستن روی صندلی



شیب صفحه کلید خود را بر اساس وضعیت نشستن خود تنظیم کنید. از سینی صفحه کلید و یا صفحه کلید، برای تنظیم شیب استفاده کنید. به عبارت دیگر صفحه کلید باید دقیقا" روی میز و روبروی مانیتور باشد. در این حالت زاویه بین بازو و ساعد هنگام کار نباید از ۹۰ درجه تجاوز کند. اگر صفحه کیبورد شما قابل تنظیم نباشد پس مجبور به تنظیم صندلی و میز خود هستید.



مرحله پنجم



طرز صحیح نشستن,نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر,طرز صحیح نشستن روی صندلی


نکته دیگر در مورد صفحه کلید، نحوه قرار گرفتن مچ دست ها روی آن است. هر دو مچ کاملا" به موازات هم روی صفحه کلید به نحوی قرار گیرند که هر یک نیمی از صفحه کلید را پوشش دهند. جمع شدن مچ دست به سمت داخل یا خارج اصولی نیست. زاویه داشتن کف دست نسبت به مچ نیز باعث آسیب خواهد شد. بسیاری از کاربران پایه های زیر صفحه کلید را باز می کنند تا به آن زاویه دهند، این کار بدترین حالت برای مچ دست است. بهترین حالت برای کیبورد آن است که نسبت به میز کمترین زاویه را داشته باشد.

مرحله ششم



طرز صحیح نشستن,نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر,طرز صحیح نشستن روی صندلی


مانیتور را در بهترین موقعیت قرار دهید. مانیتور باید روبروی صورت باشد به گونه ای که هنگام کار با آن بتوان بالاترین نقطه مانیتور را مشاهده کرد یا به عبارت دیگر چشم کاربر به موازات بالاترین قسمت مانیتور باشد و فاصله ی شما با کامپیوتر به اندازه طول دست شما باشد یا بین ۴۰ تا ۷۰ سانتیمتر باشد. هر گونه پرده یا آفتاب گیر را به گونه ای تنظیم کنید که نور به صفحه ی مانیتور برخورد نکند.

مرحله هفتم



طرز صحیح نشستن,نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر,طرز صحیح نشستن روی صندلی


کتاب یا نوشته ای را که می خواهید تایپ کنید، دقیقا" روبروی خودتان قرار دهید. اگر روی میز یا جلو کیبورد فضای کافی وجود دارد از نگهدارنده کاغذ استفاده کنید.

مرحله هشتم



طرز صحیح نشستن,نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر,طرز صحیح نشستن روی صندلی


در طول مدتی که با کامپیوتر کار می کنید، به دلیل نشستن های طولانی، برای از بین بردن گرفتگی و کوفتگی عضلات، مقداری به خودتان استراحت دهید.مطالعات نشان داده اند که ثابت نشستن و عدم تحرک در دراز مدت برای سلامتی شما بسیار مضر است.سعی کنید به مدت چند دقیقه در اطراف قدم بزنید، بایستید و به انجام چند حرکت کششی بپردازید. یا توصیه ای را که در اول مطلب به آن اشاره کردیم انجام دهید.در هر صورت هر کاری را که انجام دهید از نشستن در یک جا به مدت طولانی بهتر است.

می توانید هر ۲۰-۳۰ دقیقه ، حرکت کششی کوتاهی به مدت 1-2 دقیقه انجام دهید. بعد از هر ساعت کار، کمی استراحت یا تغییر وضعیت برای حداقل ۵-۱۰ دقیقه لازم است. همیشه نهار خود را در جایی، دور تر از کامپیوتر صرف کنید. برای جلوگیری از خستگی چشم، با چشم هایتان حرکات چرخشی انجام بدید.چند ثانیه به جایی دورتر از مانیتور نگاه کنید و سپس به نقطه ای نزدیک، این حرکت را چند بار انجام دهید.برای استراحت دادن به چشم هایتان برای ۱۰- ۱۵ ثانیه با کف دست چشم هایتان را بپوشانید.

مرحله آخر



طرز صحیح نشستن,نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر,طرز صحیح نشستن روی صندلی


ورزش برای دست هایتان حتما" لازم است . می توانید حرکتی که در تصویر هست رو انجام بدید یا اینکه با دست مخالف انگشتان دست دیگه رو در حالی که دست صاف و کشیده است به طرف عقب کشش دهید. می توانید حرکات پیشگیرانه دیگری را نیز انجام دهید.این تمرینات رو در طول روز چند بار تکرار کنید. چرا که یکی از بزرگ ترین مشکلات پیش روی کسانی که زیاد با موس و کیبورد سروکار دارند، سندروم تونل کارپال هست. پس از همین الان به فکر سلامتی خودتان باشید.
(9 photos)
Mohammad Mogheri's photo.
Mohammad Mogheri's photo.
Mohammad Mogheri's photo.
Mohammad Mogheri's photo.
Mohammad Mogheri's photo.

 


تاریخ : جمعه 30 خرداد 1393
بازدید : 477
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
درمان گرفتگی عضلات, بیماری ضایعات نخاعی, مشکلات تیروئید
مشکلات ساقه بدن

هر دردی ناشی از کهولت سن نیست؛ بخواهید یا نخواهید درد و ورزش، دو روی یک سکه است! البته درد عضلانی انواع و اقسامی دارد و معمولا از آسیب و فشار خبر می‌دهد. در هر صورت درد ساق پا با هر شکل و مدلی، باعث آزار و بی‌طاقتی می‌شود. شناخت دلایل ایجاد درد ساق پا می‌تواند از گسترده‌تر شدن این مشکل جلوگیری کند.



کرامپ عضلانی
کرامپ همان گرفتگی عضلانی است که تمام عضلات ساق را درگیر می‌کند و به دنبال آن گوشت پا بسیار دردناک و سفت می‌شود. این گرفتگی بیشتر به دنبال خستگی عضلانی، گرما و کم‌آبی به‌وجود می‌آید. همچنین در سالمندان، ورزشکاران استقامتی و ورزشکارانی که آمادگی بدنی خوبی ندارند، بیشتر مشاهده می‌شود.



در کل گرفتگی‌های عضلانی در زمان‌های مختلف به وقوع می‌پیوندد، برای مثال این مورد می‌تواند هنگام دویدن و فعالیت بدنی یا حتی وقتی خواب هستید اتفاق بیفتد. عضلات ما، بویژه عضلات پشت ساق پا ممکن است به طور ناخواسته و ناگهانی دچار انقباض بسیار دردناکی شود و این انقباض باقیمانده، در مدت زمان کوتاهی از بین نرود. در این زمان است که شما دچار گرفتگی عضلانی شده‌اید و نمی‌‌‌‌دانید چه کارهایی باید برای رفع آن انجام دهید!



درمان گرفتگی عضلات, بیماری ضایعات نخاعی, مشکلات تیروئید



گرفتگی عضلانی
هر کسی ورزش کرده باشد حتما برای یک بار هم که شده گرفتگی عضلانی را تجربه کرده است. دلایل احتمالی زیادی برای گرفتگی عضلانی ذکر می‌کنند که یکی از آنها همین حرکت‌های ورزشی است. فعالیت و فشار بیش از حدی که به عضلات هنگام ورزش وارد می‌شود، می‌تواند گرفتگی عضلانی به همراه بیاورد.



البته نباید همه مشکل را به گردن ورزش انداخت؛ گرم نکردن بدن پیش از شروع ورزش، براحتی می‌تواند باعث گرفتگی عضلانی شود. همچنین کم بودن تمرین‌های کششی عضلات درگیر نیز دردسرهای بعدی را برای ورزشکاران ایجاد کرده و هنگام فعالیت گریبانگیر آنان می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، خستگی عضلانی و فعالیت بدنی در گرما از دیگر عوامل گرفتگی عضلانی است. هریک از این عناصر در کارکرد عضله و انقباض‌های آن تاثیر دارد و اگر ورزشکاران و ورزش‌دوستان به این نکته‌ها توجه نداشته باشند، به طور حتم با گرفتگی عضلانی روبه‌رو می‌شوند.



گاهی پای بیماری در میان است
شاید فکر می‌کنید گرفتگی عضلانی فقط به دلیل آمادگی نداشتن یا ورزش نادرست به‌وجود می‌آید، اما متاسفانه همیشه این طور نیست و امکان دارد عوامل خطرناک دیگری سلامت‌تان را تهدید کند. یکی از این موارد آسیب اعصاب منطقه‌ای مانند بیماران ضایعات نخاعی است. این موضوع می‌تواند گرفتگی‌های عضلانی بسیاری را در پی داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است گرفتگی عضلانی به دلیل حالت تدافعی بدن در برابر بعضی از آسیب‌ها مانند ناحیه کمر باشد تا از آسیب بیشتر جلوگیری کند.



البته نرسیدن خون کافی به ماهیچه، دوران بارداری، عوارض جانبی مصرف بعضی داروها و بیماری‌هایی مانند مشکلات تیروئید و کلیه‌ها، اسهال و استفراغ نیز می‌تواند باعث گرفتگی عضلانی شود. بنابراین نباید هر گرفتگی عضلانی را نادیده گرفت و تصور کرد خودبه‌خود خوب می‌شود. همان‌طور که می‌بینید، درد می‌تواند زنگ خطری برای مشکلات جدی‌تری باشد. برای نمونه گاهی گرفتگی‌های موضعی کوچکی در ماهیچه‌ها به‌وجود می‌آید که بسیار دردناک بوده و باید زیر نظر متخصص پزشکی ـ ورزشی شناسایی و حتما درمان شود.



امان از درد
تاکنون هر آنچه گفته شد قطره‌ای از انواع موارد ایجادکننده درد و گرفتگی عضلانی بود، اما قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و مشکلات دیگری سر راه عضلات ساق پا قرار دارد، یکی از این موارد درگیری و التهاب بافت نرم متصل‌کننده ماهیچه‌های ساق پا در محل تلاقی با استخوان‌های پاهاست. این بیماری معمولا به دنبال دویدن و پریدن روی سطوح سخت به وجود می‌آید. صافی کف پا نیز از دیگر دلایل مستعدکننده این بیماری است. برای درمان لازم است بیمار از سوی متخصص معاینه شود و سپس با ورزش‌های کششی و قدرتی مخصوص، درمان را پیگیری کند.



عامل موثر بعدی در درد ساق پا، التهاب تاندون‌های ساق مانند التهاب تاندون آشیل است. در این شرایط، درد بیشتر در قسمت پایینی ساق و نزدیک استخوان پاشنه ایجاد می‌شود. همچنین در صورت التهاب شدید تاندون آشیل و درمان نشدن آن، احتمال پارگی تاندون نیز وجود دارد. بنابراین توصیه می‌شود هرچه زودتر زیر نظر متخصص پزشکی ورزشی، درمان را شروع کنید.



درمان گرفتگی عضلات, بیماری ضایعات نخاعی, مشکلات تیروئید



متهم ردیف دوم
شکستگی استخوان ساق نیز می‌تواند عامل ایجاد درد در این نقطه باشد. ممکن است شکستگی بر اثر ضربه مستقیم و شدید ایجاد شود اما گاه احتمال دارد شکستگی ساق پا به دلیل ضربه‌های مکرر و تجمعی ایجاد شود. به این نوع شکستگی ساق پا «شکستگی استرسی» می‌گویند که برای درمان آن مراجعه به پزشک متخصص، معاینه، انجام آزمایش و تصویربرداری پزشکی لازم است.



نقش بیماری‌های عروق در پا درد
از بحث عضلانی و استخوانی که بگذریم، بیماری‌های عروقی نیز می‌تواند باعث درد ساق پا شود. یکی از عوامل این درد، لخته‌های عروقی است. به طور معمول لخته خون در وریدهای عمقی تشکیل می‌شود که به آن دی‌وی‌تی می‌گویند. این درگیری عروقی به دنبال عوامل مستعدکننده‌ای مانند بی‌تحرکی طولانی، چاقی، سیگار کشیدن و مصرف بعضی از داروها رخ می‌دهد.



از آنجا که خطر حرکت این لخته‌های خونی به ارگان‌های حیاتی مانند قلب و ریه وجود دارد، در صورت بروز درد ساق پا و تورم آن باید بلافاصله به پزشک یا اورژانس مراجعه شود. البته ممکن است این مشکل گاه با بیماری واریس اشتباه گرفته شود که جدی نگرفتن آن خطرآفرین است.



واریس همان بیماری ضعف دریچه‌های لانه کبوتری در وریدهای ساق پاست. این موضوع باعث می‌شود تخلیه خون وریدی با مشکل روبه‌رو شود و به وریدهای جانبی آنها فشار وارد کند. همه این اتفاق‌ها باعث ایجاد وریدهای آبی تیره، پرخون و مارپیچی (معمولا نزدیک به سطح پوست) در ساق پاها می‌شود. به طور معمول، درد ساق پا در واریس به دنبال ایستادن طولانی تشدید می‌شود. در بیشتر موارد جوراب واریس به شما کمک می‌کند تا از دردتان کاسته شود.



این جوراب‌ها را می‌توانید از داروخانه‌ها و با مارک‌های معتبر تهیه کنید. تغییر سبک فعالیت کاری و ورزش‌درمانی نیز به درمان بیماری کمک می‌کند. البته روش‌های درمانی واریس بسیار متنوع است و به پزشک معالج بستگی دارد.
Mohammad Mogheri's photo.
Mohammad Mogheri's photo.
Mohammad Mogheri's photo.

Like


تاریخ : یک شنبه 4 خرداد 1393
بازدید : 355
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

 

تقسيمات كاراته شيتوريو

 

تقسیمات کاراته شیتوریو


 

در کاراته شیتوریو تمرینات بر 4 پایه استوار و برنامه ریزی می گردد:

1- کیهون: به مجموعه تکنیکهای پایه و اساسی گفته می شود که مقدمه کلی برای کاراته می باشد و کاراته کاها باید ابتدا این مقطع را آموزش دیده و تمرین نمایند تا به مهارت و اجرای اصول اساسی آنها واقف گردند.
2- کاتا: فرم، قالب. اجرای یک سری مجموعه تکنیکهای خاص در یک چهارچوب خاص و در مسیری مشخص (آمبوسن) اجرا می گردد.
3- بونکای کاتا: آنالیز و درک مفهوم اساسی کاتاها.
4- کومیته: مبارزه.

كـيـهـون

کیهونها در کاراته شیتوریو به سه مجموعه کلی تقسیم می شوند. که عبارتند از:
تاچی کاتا: قالبها و فرمهای ایستادن و استقرار.
ته وازا: مجموعه تکنیکهای دست.
اوکه وازا: مجموعه تکنیکهای دفاعی.
آَشی وازا: مجموعه تکنیکهای پا.

تاچی کاتا

این مجموعه به استقرارها و فرمهای ایستادن گفته می شود که خود شامل دو قسمت می باشد:
ü استقرارهای طولی.
ü استقرارهای عرضی.

تـه وازا

این مجموعه شامل سه قسمت کلی می گردد:
• زوکی وازا: مجموعه تکنیکهایی که در یک خط راست به سوی حریف اجرا می شود.
• اوچی وازا: مجموعه تکنیکهای ضربه ای دورانی.
• ته وازا: مجموعه تکنیکهای دست که متفاوت با روشهای فوق می باشند.

زوكي وازا

ü كن‌زوكي وازا: مجموعه تکنیکهایی ضربه مستقیم که با دست گره کرده و مشت شده اجرا میشود.
ü هيراكن‌زوكي‌وازا: مجموعه تکنیکهایی ضربه مستقیم که با دست نیمه گره کرده اجرا میگردد.
ü شوتي‌زوكي‌ وازا: مجموعه تکنیکهایی ضربه مستقیم که با کف دست اجرا می گردد ( دست باز).
ü سيريوتو‌زوكي‌وازامجموعه تکنیکهایی ضربه مستقیم که با لبه پائینی و خارجی دست باز اجرا میگردد.
ü شوتو‌زوكي‌وازا: مجموعه تکنیکهایی ضربه مستقیم که با لبه خارجی دست باز اجرا میگردد.
ü توبي زوكي وازا: مجموعه تکنیکهایی ضربه مستقیم که به صورت پرشی اجرا می گردد که تقریباً شامل کلیه تکنیکهای فوق میگردد.

تـه وازا

ü ناكايوبي‌ايپون‌كن‌وازا: مجموعه تکنیکهایی که با بند دوم انگشت وسط اجرا میگردد.
ü هيتوساشايوبي ‌ايپون‌كن‌ وازا: مجموعه تکنیکهایی که با بند دوم انگشت اشاره اجرا میگردد.
ü ايايوبي‌ايپون‌ كن‌ وازا: مجموعه تکنیکهایی که بند میانی انگشت شست اجرا میگردد.
ü نوكيته‌ وازا: مجموعه تکنیکهایی که با سر انگشتان اجرا میگردد.
ü باسامي‌وازا: مجموعه تکنیکهای چنگال خرچنگ.
ü هيجي‌آته‌وازا: مجموعه تکنیکهای ضربات آرنج.
ü توبي ته وازا: مجموعه تکنیکهای فوق که به صورت پرشی اجرا میگردد.

اوچي وازا

ü كن‌تسويي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با لبه خارجی مشت (مشت چکشی)
ü اورا اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با پشت مشت.
ü هايشو اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با پشت دشت باز.
ü كوماده اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با داخل دشت نیمه مشت (پنجه خرس).
ü شوتي اوچي وازا مجموعه تکنیکهای دورانی با انتهای کف دست.
ü شوتو اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با لبه خارجی دست باز (تیغه شمشیر)
ü سيريوتو اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با لبه خارجی و پائینی مچ دست (پیشانی گاو)
ü هايتو اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با لبه داخای دست باز.
ü كيتو اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با مفصل داخلی انگشت شست.
ü جوكوكن اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با بالای مچ خمیده.
ü گه كوكن اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با پائین مچ خمیده.
ü كيكو اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با مجموع انگشتان دست (منقار پرنده)
ü كوته اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی با سائد.
ü توبي اوچي وازا: مجموعه تکنیکهای دورانی بالا به صورت پرشی.

اوكه وازا

این مجموعه به کلیه حرکات دفاعی اطلاق میگردد. که خود شامل 8 روش و مسیر اجرایی دفاعها تقسیم می گردد که عبارتند از:
ü باراي اوكه وازا: مجموعه تکنیکهای دفاعی انحرافی.
ü گدان اوكه وازا: مجموعه تکنیکهای دفاعی قسمت پائین بدن.
ü يوكو اوكه وازا: مجموعه تکنیکهای دفاعی از داخل به خارج.
ü اوچي اوكه وازا: مجموعه تکنیکهای دفاعی از خارج به داخل.
ü جودان اوكه وازا: مجموعه تکنیکهای دفاعی قسمت بالای بدن.
ü ساسائه اوكه وازا: مجموعه تکنیکهای دفاعی دو دستی.
ü سوكوئي اوكه وازا: مجموعه تکنیکهای دفاعی جارو کننده.
ü آشي اوكه وازا: مجموعه تکنیکهای دفاعی که با پا اجرا می گردد.

آشی وازا

مجموعه تکنیکهایی که با پا اجرا می گردد.

آشی ساباکی

ü اوی آشی: قدم گذاشتن.
ü یوری آشی: قدم ليز.
ü سوگی آَشی:پای دنباله رو- قدم دنباله رو.
ü می کی آشی هی: کشش پا، قدم کششی.
ü راکی آشی هی: قدم باز- باز کردن به طرفين.
ü راکی یوسه آشی هی: رفتن به طرفين به حالت ساده.
ü راکی کوسا آشی هی: باز کردن پا، باز شدن ضربدری و رفتن صليبی شکل.
ü اُکوری آشی: قدم دوبل.
ü ماواری آشی: قدم چرخشی، پای دور زدن.
ü توبی آشی: جهش، قدم پرشی.
گري وازا

مجموعه تکنیکهای ضربه ای پا که به دو بخش کلی تقسیم می گردد:
• گري وازا: محموعه تکنیکهای لگدی که یک پا ثابت بر روی زمین قرار دارد.
• توبی گری وازا: مجموعه تکنیکهای لگدی پرشی.
گري وازا

ü مائه گري وازا: مجموعه لگدهایی که به جلو اجرا میگردد.
ü يوكو گري وازا: مجموعه لگدهایی که به پهلو (جانبی) اجرا میگردد.
ü اوشيرو گري وازا: مجموعه لگدهایی که به پشت اجرا میگردد.

توبي‌گري‌وازا

ü توبي مائه گري وازا: مجموعه لگدهای پرشی که به جلو اجرا میگردد
ü توبي يوكو گري وازا: مجموعه لگدهای پرشی که به پهلو (جانبی) اجرا میگردد.
ü توبي اوشيرو گري وازا: مجموعه لگدهای پرشی که به پشت اجرا میگردد.
ü موروته گري وازا: مجموعه لگدهای پرشی دوبل که با هر دو پا به صورت دوبل و همزمان اجرا میگردد.
ü نيدان گري وازا: مجموعه لگدهای پرشی که با هر دو پا به صورت متوالی (پشت سر هم) اجرا میگردد.


تاریخ : یک شنبه 4 خرداد 1393
بازدید : 490
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

 

تاچی کاتا

در مجموعه ي كيهونها اولين قسمت مربوط به استقرارها مي باشد. اين بخش يكي از مهمترين بخشهاي تكنيكي در كاراته مي باشد كه بايد به خوبي آموزش داده شود. اگر استقرارمان ضعيف باشد طبيتاً تكنيكهايي كه اجرا مي كنيم ضعيف بوده و باعث آسيب پذير بودن بدنمان مي گردد.

در استقرارها بايد موارد زير مد نظر قرار گرفته و رعايت شود:1- يك استقرار خوب بايد تعادل خوبي براي بدن ايجاد كند و بدن و باسن در يك تعادل خوب و محلم قرار گرفته باشد.2- زانوها و مفاصل پا بايد در وضعيت استقرار كاملا كشيده و محكم قرار گيرد.3- هميشه زانوها از جهت انگشت شست پا تبعيت دارد. يعني انگشت شست پا هر جهت باشد زانو در همان جهت است.4- بيشتر وزن بدن بايد بر روي سينه پا متمركز باشد.5- در كليه استقرارها پاها كاملا بايد بر روي زمين چسبيده باشد بجز موارد خاص كه توضيح داده مي شود.تقسيمات در ايستادنها (استقرارها)
  • استقرارهای عرضی.

 

اين استقرارها همانگونه كه مشخص است، استقرارهايي هستند كه در جهت پهلوها و به صورت عرضي اجرا ميگردند كه عبارتند از:

1- هيسوكوداچي: در اين استقرار همانگونه كه مشاهده مي كنيد پاها كاملا چسبيده بوده و بدن در وضعيت كاملا صاف و عمود زانوها كاملا كشيده و صاف قرار دارند. شايد دليل نامگذاري اين استقرار به هيسوكو اين باشد كه چون فقط روي پاها قابل مشاهده بوده و اصطلاحاً در ژاپني به روي پا "هايسوكو" گفته مي شود باشد. موارد استفاده از اين استقرار بيشتر در حالات رسمي و در كاتاهايي مانند "هيان يوندان" و ... مي باشد.


2- موسوبي داچي: استقرار خبردار، اين استقراربراي مواقع رسمي و براي تعظيم كردن استفاده مي شود و مانند استقرار قبلي بايد بدن در حالت صاف و عمود قرار داشته باشد كه در مرحله دوم اين استقرار "ري" (تعظيم) صورت ميگيرد. موارد استفاده آن در كاتاها هم در ابتداي كاتاها براي "ري" و در بين كاتاهايي مانند "هيان گودان" استفاده مي گردد.


3- هيكو داچي: استقرار موازي، در اين استقرار لبه داخلي پاها "سوكوتو" به صورت موازي نسبت به يكديگر قرار دارند. از اين استقرار در كاتاهاي پيشرفته مانند "ني پاي پو" استفاده مي شود. و مورد استفاده ديگر درحالات رسمي به صورت "يامه" مي باشد كه به ندرت از آن استفاده مي شود.


4- هاچي جي داچي: نامهاي ديگر آن: " سوتو هاچي جي داچي" (ايستادن هشت مانند رو به خارج)،"هاچي چي داچي"،"شي زن داچي"(ايستادن آزاد) مي باشند. اين استقرار يك ايستادن آزاد بوده و همانگونه كه مشاهده مي كنيد سر انگشتان پا رو به خارج مي باشد. در اين استقرار وضعيت بالا تنه راحت و مستقيم و عمود بر زمين بوده و پاها به اندازه عرض شانه از هم باز مي باشد. وزن مساوي و زانوها مستقيم و كشيده مي باشد. از اين استقرار برايهمه جا استفاده مي شود. شايعترين استفاده از آن در اجراي دستور يامه مي باشد.


5- ناي فانچين داچي: (ناي هانچين داچي)، استقرار قدمهاي پنهاني، اين استقرار براي مبارزه هاي جانبي خاصتاً مبارزه بر روي ديوار استفاده مي شود. از اين استقرار در كاتاييبه همين نام استفاده مي شود.


6- كيبا داچي: استقرار سوار كاري، همانگونه كه از نامش پيداست مانند نشستن بر روي زين اسب مي باشد. بالاتنه در اين استقرار كاملا عمود و صاف بوده و سر انگشتان پا رو به جلو مي باشد، و پاها حدوداَ به اندازه دو برابر عرض شانه باز است. وزن بر روي هر دو پا مساوي مي باشد و از اين استقرار بيشتر در كات


تاریخ : یک شنبه 4 خرداد 1393
بازدید : 287
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

تاچي كاتا-قسمت دوم

 


استقرارهای طولیاين مجموعه استقرارها داراي طول بوده و طول آنها بيشتر از عرضشان مشهود است كه عبارتند است:
1- موتوداچي: استقرار مايل به جلو كوتاه، اين استقرار تقريباً كمي بيشتر از يك قدم عادي ميباشد. از اين استقرار بيشتر براي تكنيكهاي حمله اي استفاده مي شود. وزن بدن 60 % بر روي پاي جلو و 40% پاي عقب مي باشد. از اين استقرار در كليه كاتاها و همانطور كه گفتم براي استفاده در تكنيكهاي حمله اي استفاده دارد. كاتاهايي مانند "هيان شودان" و .... اين استقرار يكي از معمول ترين استقرار در شيتوريو مي باشد و استفاده فراوان دارد. و طول آن دقيقاً به اندازه طول يك ساق پا مي باشد به گونه اي كه با گذاشتن زانوي پاي عقب بر روي زمين در جهت پاي جلو و چسباندن آن به تهِ پاي جلو مي باشد.
2- زنكوتسوداچي: استقرار مايل به جلو بلند. اين استقرار به دليل استقراري محكمتر از "موتوداچي" بيشتر در موراد دفاعي از آن استفاده مي گردد. طول ان به اندازه يك كف پا بيشتر از "موتوداچي" مي باشد. وزن بدن در اين استقرار مانند استقرار قبلي 60 به 40 مي باشد. روي ران حدودا در يك زاويه 45 درجه شيب دارد و اگر به صورت مستقيم و صحيح بايستيم بدون خم شدن نبايد انگشت شست پاي جلو ديده شود. با چرخاندن تَهِ پا عقب به داخل و متعادل كردن وزن بر روي هر دو پا استقرار ما به "شيكو داچي" تبديل مي شود. يعني طول "زنكوتسوداچي" برابر با عرض شيكوداچي مي باشد.
 3- هان زنكوتسوداچي: كلاً "هان" به معني نيمه مي باشد و اين استقرار به مفهوم نيمه "زنكوتسوداچي" مي باشد. اندازه طول آن بين دو استقرار قبلي مي باشد و به اندازه نيم كف پا از "موتوداچي" بزرگتر و نيم كف پا از "زنكوتسوداچي" كوچكتر مي باشد وزن بدن مانند استقرار هاي قبل مي باشد و محل استفاده آن در كاتاهايي مانند "ماتسوكازه" و "جوروكو" و ... مي باشد.
4- كوكوتسو داچي: استقرار مايل به عقب. از حالت "زنكوتسوداچي" با چرخاندن هر دو پا بر روي سينه پا و چرخيدن به عقب و انتقال وزن بدن به پاي عقب استقرار به "كوكوتسوداچي" تبديل مي شود. اين استقرار در فرمهاي "ناهاته" به اين صورت بوده و در موارد "شوريته" به چرخش بدن به جلو به "هانمي كوكوتسوداچي" تبديل مي شود. جهت بدن به طرف پاي عقب بوده و ديد به طرف پاي جلو مي باشد. دقيقاً بر خلاف "زنكوتسوداچي" بوده و طول آن هم به اندازه آن مي باشد در "شوتوكان" از اين استقرار به نام "اوشيرو زنكوتسوداچي" نام برده مي شود. وزن بدن 60% پاي عقب و 40% درصد بر روي پاي جلو مي باشد. از اين استقرار براي جابجا شدن از روبروي حريف به پهلوها استفاده مناسبي است. اين روش استقرار معروف به "كوكوتسوداچي اوكيناوائي" مي باشد. از اين استقرار در كاتاهايي مانند "هيان گودان"، "جي ته" و ... مورد استفاده قرار مي گيرد.
 5- نكو آشي داچي:استقرار پنجه گربه اي. وزن بدن در اين استقرار در سبك "شيتوريو" 70% بر روي پاي عقب بوده و 30 % بر روي پاي جلو مي باشد. همانگونه كه مشاهده مي كنيد پاي عقب كاملا كف پا بر روي زمين بوده و پاي جلو بر روي سينه پا قرار دارد و ته پا بالا مي باشد. طول پا به اندازه حدوداً بلندي دو كف پا از پاي عقب مي باشد و پاي جلو با تهِ پاي عقب در يك خط قرار دارد. سر پاي عق در زاويه 45 درجه به خارج مايل مي باشد. و پاي جلو رو به جلو قرار دارد. مي توان گفت از اين استقرار در كليه كاتاهاي "شيتوريو" استفاده مي شود.
 6- رنوجي داچي:از اين استقرار در كاتاي هيان گودان استفاده دارد كه طول آن به اندازه نكوآشي داچي بوده و جهت پاها هم از همان تبعيت ميكند و تنها تفاوت آن مستقيم بودن پاي عقب بوده كاملا كشيده و تهِ پاي جلو هم بالا قرار دارد.
7- ساگي آشي داچي:استقرار پا لك لكي. اين استقرار همانگونه كه ديده مي شود بر روي يك كف پا بوده و پاي ديگر يا در گودي زانو قرار دارد يا در كنار آن و سر انگشتان رو به پائين مي باشد. بالاتنه در اين استقرار عمود بر روي زمين مي باشد و به هيچگونه به اطراف مايل نمي باشد. از اين استقرار در كاتاهايي مانند: "روهاي" ، "چين تو" و ... استفاده مي شود. در كاتاي "چين تو" از هر دو روش اين استقرار پا در پشت زانو و كنار زانو استفاده مي شود.

8- كوساداچي: استقرار ضربدريهمانگونه كه مشاهده مي كنيد پاها در اين وضعيت در حالت ضربدري نسبت به يكديگر قرار دارند. 70% وزن بر روي پاي جلو بوده و 30% بر روي پاي عقب. لبه داخلي پاي جلو در خط مستقيم بوده و جهت پاي عقب در زاويه 45 درجه نسبت با پاي جلو قرار دارد. در "شيتوريو" زانوي پاي عقب در گودي زانوي پاي جلو قرار دارد. مورد استقفاده آن در كاتاهايي مانند "جي ته" ، "هيان يوندان" و "گودان" و ... مي باشد.


9- سانچين داچي: استقرار ساعت شني، اين استقرار مانند ساعت شني مي باشد. اين استقرار يك استقرار با قدرت بالا مي باشد. و در كاتاهاي "ناهاته" مانند "سانچين" و "تن شو" و ... استفاده مي شود. از اين استقرار براي تمرينات تنفسي استفاده فراواني دارد. وضعيت استقرار به اين صورت است كه پاها به اندازه عرض شانه ها باز يك پا به اندازه يك كف پا جلوتر بوده به صورتي كه تَهِ پاي جلو با سر انگشتان پاي عقب در يك خط قرار دارد و پاي عقب در يك خط مستقيم رو به جلو بوده و پاي جلو به اندازه 30 درجه رو به داخل مي باشد.


نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com