عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 1 خرداد 1393
بازدید : 447
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

« خدا ما را دوست دارد »

                        









از معلمم شنيدم
 
صبح روز اول سال
 
« با محبت جمله سازيد. ‌»
 
اولي قلم تراشيد:
 
« من محبت را دوست دارم »
 
دومي تنور دل بتفتيد:
 
« مادرم محبت است كلاً »
 
سومي كه بود دلگير:
 
« محبت دروغ است »
 
سبط شاعري هجا كرد:
 
« از محبت خارها گل مي شود »
 
يك به يك جُمَل بخوانديم
 
آخرين نفر ز جا خاست
 
كودكي يتيم
 
كمرو
 
جامه اش دريده بر تن
 
صورتش لهيده از غم
 
في المثل
 
 
 
 
بودنش نبود او بود
 
جمله را چنين شروع كرد:
 
« خدا ما را دوست دارد »
 
ياد دارم بهترين شد
 
چون معلم گريه مي كرد
 
و مي گفت:  « بچه ها گفتم با محبت جمله سازيد.‌»

تاریخ : پنج شنبه 1 خرداد 1393
بازدید : 362
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

با استفاده از عکس و انتخاب انگشت شخصیت خود را بشناسید.آیا تا به حال بطور دقیق به انگشتان دستان خود نگاه کرده اید؟ تا به حال فکر کرده اید که به کدامیک علاقه بیشتری نسبت به بقیه دارید؟ با دقت نگاه کنید، سپس توضیح مربوط به آن را بخوانید.

 

انگشت شماره ۱

 

این انگشت نماد مسایل مادی و ثروت است و کسانی که این انگشت را انتخاب میکنند، اقتصاد دانان خوبی هستند و معمولا از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارند.

 

انگشت شماره ۲

 

این انگشت نماد کار میباشد و اشخاصی که به این انگشت اهمیت بیشتری میدهند انسانهای کاری هستند و بطور کلی وجدان کاری خوبی دارند و موفقیت زیادی در کارها دارند.

 

انگشت شماره ۳

 

این انگشت میزان اهمیت به خود فرد را نشان میدهد، افرادی که این انگشت را انتخاب میکنند، در مورد همه چیز اول به خود اهمیت داده و تا حدودی خودپرست و خودخواه هستند.

 

انگشت شماره ۴

 

این انگشت نماد محبت و عشق است و کسانی که این انگشت را انتخاب میکنند، انسانهای احساساتی و عاطفی هستند و همواره به دنبال محبت و خوشحال کردن دیگران هستند.

 

انگشت شماره ۵

 

این انگشت نماد خانواده و فرزند هست و کسانی که به این انگشت علاقمند هستند، افرادی هستند که به خانواده پایبند بوده و به زندگی مشترک و بطور کلی روابط بین افراد اهمیت می دهند.

 


تاریخ : پنج شنبه 1 خرداد 1393
بازدید : 248
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

در طول تاریخ تمامی ملتها برای خود نشان ، علامت و سمبلی را انتخاب کرده و خود را بطوری به آن سمبل ونشان وصل کرده و یا از آن سمبل و نشان نیرو و قدرت روحی گرفته اند و در جنگها و اداره مملکت و رفتارهای اجتماعی از نشان خود الگو و تاثیر پذیرفته اند . برای مثال :
نشان آمریکائیها پرنده شاهین است .
نشان فرانسوی ها خروس است .
نشان کانادایی ها خرس است .
نشان انگلیس ها شیر است
نشان ترکها گرگ(بز قورد) است .

در جهان کنونی هفت (7) کشور مستقل ترک وسیزده (13) جمهوری خود مختار ترک و مجموعا پنجاه وشش (56) سرزمین ترک وجود دارد که حدود 560 میلیون نفرازجمعیت جهان را شامل می شوند. و دارای پرچم های مختلفی می باشند ولی در یک اصل تمامی ملل ترك جهان مشترک هستند و آن داشتن سمبل مشترک گرگ ( بز قورد) است . که در اجتماعات با تا کردن دو انگشت وسط آنرا نشان می دهند .
فلسفه اینکه چرا بظ قورد نشان وعلامت ملل ترک جهان شده است ؟ روایات مختلفی دارد که ما به یک نمونه از آن اشاره می کنیم :

 

در داستانها آمده است که اولین ثلاله ملل ترک دنیا شخصی بنام اغوز خان بوده است که در شیر خوارگی ، پدر و مادرش را از دست داده و تک و تنها در دره ای می ماند که در این هنگام گرگی از جنس بظ قورد طفل شیرخواره را پیدا کرده و از او نگهداری میکند و با دادن شیر خود ، طفل را از مرگ نجات می دهد . که با زنده ماندن اغوز خان نسل ترکها از نابودی نجات پیدا می کند و با ایجاد زاد و ولد قبیله ترکها بوجود می آید و اغوز خان اولین ثلاله و جد ( آ تای) ترکها بحساب می آید که با شیر گرگ بزرگ شده است . و اگر بز قورد نبود ، اغوز خان زنده نمی ماند وبدیهی است که نسل ملت ترک نیز از میان می رفت . لذا بدین سبب بز قورد نشان ملل ترک جهان می شود . علاوه بر این بز قورد خصوصیتهای منحصربه فردی دارد و با سایر گرگها و حیوانات فرق دارد که چند مورد ذکر می شود..

 

1-بز قورد مثل سایر گرگها اجتماعی زندگی نمی کند و معمولا تنها زندگی می کند


2- بز قورد فقط با یکی از همنوعان خود ازدواج کرده و جفت گیری می کند و مثل انسانها زندگی خانوادگی تشکیل می دهد


3-بز قورد ، هرگز در جای محصور زندگی نکرده و اسارت را تحمل نمی کند وهرشئ ای یا جانداری که مانع حریت وآزادگی اش شود سریعا حمله ورشده وپاره پاره اش می کند. و در صورت تحمیل اسارت ، یا خود کشی می کند و یا با گرسنه ماندن می میرد . یعنی یا می میرد و یا از اسارت خود رانجا ت می دهد، که این خصیصه، ارزش سمبلی آنرا بیشترعیان می کند.


4-بز قورد در برابر تجاوز به لا نه اش و حمله دشمن خیلی درنده بوده و متجاوز را پاره پاره می کند



5-در واقع بز قورد حیوانی است با جثه کوچکتر از گرگهای معمولی ، نجیب ، تمیز و مهربان و در عین حال زیرک و درنده و اسارت ناپذیر ، که با گرگهای معمولی خیلی فرق دارد .


6-بز قورد تنها حیوانیست که خیانت نمیکند و نمیتوان رامش کرد.

 

 

 

 


دوتا علت هم داره... 1. بوز قورد(گرگ خاکستری) در کوهستان های سرد و برفی و در ارتفاغات زندگی می کنه و هیچ وقت برای به دست آوردن غذا به ذلت و خواری تن نمی ده و حیوان آزاده ایه و هیچ وقت تغییر هویت رو نمی پذیره. اگر باغ وحش رفته باشین می تونین ببینین که گرگ خاکستری لحظه ای تو قفس آرروم نداره و مدام به اطراف می ره.
2. در سال های ابتدای خلقت که انسان هنوز به قوانین طبیعت آشنا نبود، ترک ها تعدادشون کم بود و تو دشت ها و کوهها زندگی می کردند. وقتی زمستون شد، چون هنوز به ترتیب فصل ها پی نبرده بودند غافلگیر شدند و نزدیک بود از سرما و گرسنگی بمیرند که در افسانه اومده گرگی به میون اونها رفت و به اونها راه و رسم زندگی رو آموخت. برای همین هم ترک ها به او و نوادگان او احترام گذاشتند. همین الان هم اگر یک نفر ترک جای پای گرگ رو یه جا ببینه اون رو خوش یمن می دونه. گرگ خاکستری همیشه مورد احترام ترک های سراسر جهان بوده 


تاریخ : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393
بازدید : 248
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

    

 

امشب می خوام قِصّه بگم ،

حکایت ؛

قِصّهء اوَّل ،

اوَّلین روایت ؛

از " ب " اوَّل ،

اوَّلِ بسم الله ...

تا که رسیده قصَّه مون اینجا " به آه " .....

روایتِ تَمَرُّدِ اوَّلِ تاریخِ خدا ؛

همون جا که ؛

" فرشته ای سجده نکرده بود به ما " ..........

از اوَّلین وسوسهء شیطون و حوّا ؛

" با یه سیب " ...

از امتحان اوَّل و

رَد شدنِ جَدِّ نجیب .....

از اوَّلین گناه و اوَّلین عتاب ...

خروج از بهشت و دیدنش ؛

" تو خواب " .....

از اوَّلین زایشِ انسان ؛

" هابیل " ...

از اوَّلین قتل به دست ؛

" قابیل " .....

از اوَّلین غُصّه وُ غم ،

اشک و فَغان ...

از اوَّلین فَریب و تَبعیدِ جهان .....

از اوَّلین شکستن از دستِ خودی ...

تا به همین روز و شبای بیخودی .....

از اوَّلین دلهای تنگ و یخزده ...

تا برسه به آدمای شب زده .....

چی بگم !!!؟؟

" راستی که دنیامون غمه " ..........

عشق و خنده س که تو این دنیا کمه .....

بعد از این تلخیا و دربدری !!!

نمیشد خدا ؛

" که از ما بگذری ؟!؟! "

کاشکی از اوَّلِ روز ،

گذشته بودی از گناه ...

تا روزا شب نبودن ؛

" این همه تاریک و سیاه ..... "

تو که رنجِ ماها رو میفهمیدی ...

جرا جُرمِ آدمو، نبخشیدی ؟!؟!؟!

واسه کندنِ یه سیب و

" این همه رنج و عذاب !!!!! "

" بیا حکمی کن به پایان عتاب .......... "

 


تاریخ : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393
بازدید : 247
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI


نمی خواهم از تمدن 7000 سالهام بگویم، نمی خواهم از غنای زبان مادریام که سوم زبان زنده دنیاست، حرفی بزنم، نمی خواهم از شیرزنان و شیرمردان تؤرک مثالی بیاورم که اکنون یا مثل دهقان فداکار، مال من نیستند، یا مثل بابک نشان بی دینی هستند و مثل ستارخان، امروز لقب اوباش گرفتهاند، انگار که همو نبود که با یک پای سالم مجلس ملیمان را از دست بیگانه درآورد، و سپس لقب سردار ملی گرفت.

نمی خواهم از بازرگان و شهریار و جعفری و طباطبایی و جبهدار و هشترودی و مجتهد و پروین اعتصامی و باغچهبان و رشدیه و صمد بهرنگی و ... بگویم که چه ها به پای فرهنگ و علم و سیاست تو! نریختند.

من و تو با هم در این خاک زاده شدیم. تو وارث تاریخ 2700 ساله شدی و فرهنگ اصیل ایرانی اما من مجبور به نسیان تاریخ 7000 ساله خود شدم و خرده فرهنگ.

تو در مدرسه به زبان مادریت شعر خواندی و جایزه گرفتی و من به دلیل صحبت به زبان مادریام حکم اخراج. کتابهایمان پر بود از عکس نیاکان تو و من بی هیچ نژاد و تاریخی! همه جا نشانهای از فرهنگ اصیل تو بود و من با تمدن 7000 ساله بی نشان و مدرک بودم. برای تو آثار تاریخی می ساختند! و آثار تاریخی من هر روز ویران می شد.

در جشن های ملی تو به دلیل جکهای زیبای ترکیات تشویق می شدی و من شرمنده. تو تنها به این دلیل که می توانستی زبان مادریت را حرف بزنی با سواد بودی و من با اینکه در هفت سالگی دومین زبان را آموخته بودم بی سواد و کودن!


تاریخ : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393
بازدید : 263
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

 


تاریخ : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393
بازدید : 266
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
 
فراموش نكنيم

• از نحوه تنفس صحيح بهره ببريم و انرا با ميزان سرعت تكنيك هماهنكً بسازيم
• براي اغاز اجراي تكنيك از واكنش و نيروي عضله در انتهاي تكنيك قبلي استفاده كنيم
• زمان بندي حركات فيزيكي بايد متناسب با كاربرد فنون ارزيابي كًردد
• نحوه و زمان انجام كيمه را در نظر داشته باشيم. كيمه ميتواند نقش اساسي در اجرا ايفا نمايد
• از قدرت انقباض و انبساط بدن حداكثر استفاده را بنماييم
• نكًاه را همسو با اجرا و تا تكميل تكنيك در همان جهت ادامه دهيم
• حفظ اداب معاشرت در دوجو را فراموش نكنيم. فضاي دوستانه و توام با احترام در دوجو هاي كاراته ميتواند كًامي رو بجلو بشمار ايد.
 

تاریخ : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393
بازدید : 256
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

الف) كاتا سمبول يا الكًوي اصول دفاعي و تهاجمي است و براي درك كاربرد فنون اصلي كاراته، روش اساسي در تربيت روح و فيزيك بدن محسوب مي كًردد. اموزش و تدريس از حركات كلي كاتا شروع و در ادامه دركي عميق از اصول زمينه اي انرا بدنبال دارد
ب) براي هر حركت، هدف و كاربرد ان، اموزشي صحيح داشته باشيد
ج) عبور از فني به فن ديكًر را توضيح دهيد
د) ميزان سرعت (تمپو) كه همان اهنكً صحيح اطلاعات فردي هر فن ميباشد را توضيح دهيد.
س) به هنكًام انتخاب كاتا براي مبتديان، اصلي ترين حركات را بركًزيده و نكات مهم را اموزش دهيد. سپس قدم به قدم به مراحل بالاتر كاتا پيش رويد.
ه) براي هنرجويان پيشرفته، توجه نماييد كه كدام كاتا با سيستم بدني فرد بهترين سازكًاري را دارد


تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 700
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
‎کسی که گندم میکارد راستی میافشاند...

تاریخ جهان‎

کسی که گندم میکارد راستی میافشاند...


تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 227
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

ﺩﺭ ﺳﻤﯿﻨﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺣﻀﺎﺭ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ ﺍﺳﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ
ﺭﻭﯼ ﺑﺎﺩﮐﻨﮑﯽ ﺑﻨﻮﯾﺴﯿﺪ.
ﻫﻤﻪ ﺍﯾﻨﮑﺎﺭﻭ ﺍﻧﺤﺎﻡ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺎﺩﮐﻨﮏ ﻫﺎ
ﺩﺭﻭﻥ ﺍﺗﺎﻗﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪ.
ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺑﺎﺩﮐﻨﮏ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻇﺮﻑ
5
ﺩﻗﯿﻘﻪ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ .
ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺍﺗﺎﻕ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺷﺘﺎﺏ

Mehmet Yildiz's photo.



ﻫﺮﺝ ﻭ ﻣﺮﺝ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺑﺎﺩﮐﻨﮏ ﺧﻮﺩ ﮔﺸﺘﻨﺪ
ﻭﻟﯽ
ﻫﯿﭽﮑﺲ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺖ ﺑﺎﺩﮐﻨﮏ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ
ﮐﻨﺪ.
ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﻫﺮ ﮐﺲ
ﺑﺎﺩﮐﻨﮑﯽ
ﮐﻪ ﺑﺮﻣﯿﺪﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺻﺎﺣﺒﺶ ﺩﻫﺪ.
ﻃﻮﻟﯽ ﻧﮑﺸﯿﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﺩﮐﻨﮏ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ
ﯾﺎﻓﺘﻨﺪ.
ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻠﻨﺪﮔﻮ ﺑﻪ ﺻﺪﺍ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ
ﺩﻗﯿﻘﺎً
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎﺳﺖ.
ﻭﻗﺘﯽ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺷﺎﺩﯼ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻫﺴﺘﯿﻢ
ﺑﻪ
ﺷﺎﺩﯼ ﻧﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺭﺳﯿﺪ
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺷﺎﺩﯼ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺷﺎﺩﯼ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ
ﺍﺳﺖ،
ﺷﻤﺎ ﺷﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻫﺪﯾﻪ ﺩﻫﯿﺪ ﻭ ﺷﺎﻫﺪ
ﺁﻣﺪﻥ ﺷﺎﺩﯼ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺷﯿﺪ ...


تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 246
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
"Persigue tu dicha, y el universo te abrirá puertas donde sólo había paredes." Joseph Campbellﺗﻨﻬﺎ ﻳﮏ ﻣﺬﻫﺐ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻥ ﻣﺬﻫﺐ،
{ ﻋﺸﻖ } ﺍﺳﺖ
ﺗﻨﻬﺎ ﻳﮏ ﻧﮋﺍﺩ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻥ ﻧﮋﺍﺩ، ﺑﺸﺮﻳﺖ
ﺍﺳﺖ
ﺗﻨﻬﺎ ﻳﮏ ﺯﺑﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻥ، ﺯﺑﺎﻥِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻲ
ﺍﺳﺖ
........
Yin Yang  ......by Gio    <3

تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 324
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
We think this is most important kata in kyokushin karate... what do you think?

تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 242
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
‎تصویر زیر تغییر دمای بدن در زمان احساسات مختلف را نشان می دهد‎

 دمای بدن در زمان احساسات مختلف را نشان می دهد


تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 258
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 241
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
Yas Rzeghi's photo.

تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 400
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
Yas Rzeghi's photo.

تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 232
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
Yas Rzeghi's photo.

تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 236
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
Hamid Madadi Karate's photo.

تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 497
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

سال 1927 سال مهمي براي كنوا مابوني بود. او با جيگورو كانو پایه‌گذار جودوي مدرن كه براي تاسيس باشگاه جودو به اوكيناوا آمده بود ملاقات كرد. چوجون مياگي و كنوا مابوني فرصتي يافتند تا تکنیک‌های كاراته را براي کانو نمايش و توضيح دهند. كانو كاراته را فني مناسب و ایده‌آل هم براي دفاع و هم براي حمله يافت و لذا در مورد ضرورت گسترش كاراته در ژاپن صحبت كرد. سخنان جیگورو کانو بقدری در روح و روان مابونی تاثير گذاشته بود كه وی تصميم گرفت به اوزاكا برود و خودش را وقف گسترش و ملي كردن كاراته در ژاپن كند. از آنجا يي كه كاراته يك هنر اصیل اوكيناوايي بود، كنوا مابوني زمانی که به اوزاكا رفت با يك درك غلط از كاراته روبرو شد. در آنجا هيچ باشگاه عمومي براي كاراته وجود نداشت پس مابوني سعي كرد تا كاراته را در پاسگاه‌های پليس و معابد بودائي تعلیم و ترویج دهد. انبوه تماشاچيان در پذيرفتن كاراته مشكل داشتند، كنوا مابوني تلاش شبانه‌روزی خود را جهت ترویج کاراته آغاز کرد، او حتي "تامه شيواري" ( شكستن آجر و تخته) را تمرين می‌داد تا نيروي این هنر رزمي را به عموم مردم نشان دهد. بعضي مواقع از كاراته در دعواهاي معمولي استفاده می‌شد كه اين امر با ايدئولوژي كاراته تناقض داشت و به اعتبار آن لطمه می‌زد. پليس هم سعي می‌کرد با كاراته مقابله كند چون مواردي وجود داشت كه طي دستگيري مجرمان، پلیس مجروح می‌شد. با وجود همه اين مشکلات كنوا مابوني در راهي كه انتخاب كرده بود ثابت قدم بوده و تلاشهاي پي درپي او نهايتا به ثمر رسيد و نتيجه آن تاسيس سازماني با نام داي نيهون كاراته دو در سال 1931 شد. بعدها اين سازمان به نیهون كاراته دو کای تغير نام داد و منجر به پيدايش شيتوریو مدرن شد. ‎سال 1927 سال مهمي براي كنوا مابوني بود. او با جيگورو كانو پایه‌گذار جودوي مدرن كه براي تاسيس باشگاه جودو به اوكيناوا آمده بود ملاقات كرد. چوجون مياگي و كنوا مابوني فرصتي يافتند تا تکنیک‌های كاراته را براي کانو نمايش و توضيح دهند. كانو كاراته را فني مناسب و ایده‌آل هم براي دفاع و هم براي حمله يافت و لذا در مورد ضرورت گسترش كاراته در ژاپن صحبت كرد. سخنان جیگورو کانو بقدری در روح و روان مابونی تاثير گذاشته بود كه وی تصميم گرفت به اوزاكا برود و خودش را وقف گسترش و ملي كردن كاراته در ژاپن كند. از آنجا يي كه كاراته يك هنر اصیل اوكيناوايي بود، كنوا مابوني زمانی که به اوزاكا رفت با يك درك غلط از كاراته روبرو شد. در آنجا هيچ باشگاه عمومي براي كاراته وجود نداشت پس مابوني سعي كرد تا كاراته را در پاسگاه‌های پليس و معابد بودائي تعلیم و ترویج دهد. انبوه تماشاچيان در پذيرفتن كاراته مشكل داشتند، كنوا مابوني تلاش شبانه‌روزی خود را جهت ترویج کاراته آغاز کرد، او حتي "تامه شيواري" ( شكستن آجر و تخته) را تمرين می‌داد تا نيروي این هنر رزمي را به عموم مردم نشان دهد. بعضي مواقع از كاراته در دعواهاي معمولي استفاده می‌شد كه اين امر با ايدئولوژي كاراته تناقض داشت و به اعتبار آن لطمه می‌زد. پليس هم سعي می‌کرد با كاراته مقابله كند چون مواردي وجود داشت كه طي دستگيري مجرمان، پلیس مجروح می‌شد. با وجود همه اين مشکلات كنوا مابوني در راهي كه انتخاب كرده بود ثابت قدم بوده و تلاشهاي پي درپي او نهايتا به ثمر رسيد و نتيجه آن تاسيس سازماني با نام داي نيهون كاراته دو در سال 1931 شد. بعدها اين سازمان به نیهون كاراته دو کای تغير نام داد و منجر به پيدايش شيتوریو مدرن شد.‎

تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
بازدید : 268
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

ايسته ميرم يار آغلاسين چال تاري قوي تار آغلاسين گول اويناسين خار آغلاسين بوغاز گولسون دار آغلاسين قوي يئره غم پياله سين ، سيل گوزونون شلاله سين آل گونشين حواله سين ،شاخ قارا قوي قار آغلاسين يار ندن آغلاسين گره ك؟ بويون بوكولسون آي فلك دويونجا قويمادين گوله ك ، سيخ ناري قوي نار آغلاسين خزان يئلي اسن زامان ، شاختا آمان كسن زامان يار ياريلان كوسن زامان ، كيمسه كيميم وار آغلاسين صبحه تيكيلدي گوزلريم ، داغلاري آشدي سوزلريم گيزلين الوودي كوزلريم ، ني اولدو ني زار آغلاسين ساقي گئتير قدح لرين ، سرخوش اولاق درين درين سئوگي توتا كينين يئرين ، كين اوزو زار زار آغلاسين

تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
بازدید : 265
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

بیر داملا گؤز یاشین ،خلت ائیلیین
سیز الله سو-سوزدو ، اورمو گؤلونه

او قدر سو-سوزدو ، قلبی یانیری
بیر اویوج سو تؤکون ، اورمو گؤلونه

بو گؤلون آغری‌سی ، دونیا بویونجا
یئر-گؤی اونودوبدو اونو دویونجا
قانیمیز قوروسون ! گؤل قورویونجا
گلین بیز سو تؤکک ، اورمو گؤلونه

آغلایاق هدیه ائدک گؤز یاش‌لارینی
بلکه جان وئرک بیز ، اورمو گؤلونه

اوریین یانماییر ! آغلییا بیلمیرسن !
قان وئرک داماردان ، اورمو گؤلونه

بو گؤلون قازلاری هایانا گئتدی ؟
یام یاشیل یازلاری هایانا گئتدی ؟

کئیفی‌نین سازلاری هایانا گئتدی ؟
سو وئرک سازلانسین اورمو گؤلونه

بیگانه باخا‌جاق ، اؤگئی بو گؤله
یانماسا دوغما اؤزو ، اورمو گؤلونه

هارداسان سن ائی ، گؤلون صاحبی ؟
بیگانه خور باخار اورمو گؤلونه

گلین آغلارکن ، بیز هدیه ائدک
بو قان‌لی گؤز یاشین ، اورمو گؤلونه

تحقیر بسدی ، گلین گلین آماندی
خار اولماق ایستمه ، اورمو گؤلونه

بیلمدیم هانسی اللر ! چای‌لاری کسدی
گوناه بس نه یمیش ، اورمو گؤلونه

بولاق‌لار گورودو ، نه بره بسدی ؟
میناس داغی آغلار ، اورمو گؤلونه
اگر موسلمان‌سیز ؟ روا گؤرمیین
بیر ایچیم سو وئرین ، اورمو گؤلونه

مسئولین کجائید؟؟؟؟؟!!!!!!!!

زنده یاد استاد شهریار.

 


تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
بازدید : 272
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI


خبر وئرين ائللره،
دوشسون هامي ديللره،
اورمو گولو گوز ديكيب،
مدد وئره ن اللره. 
گل ايناناق سئوگي يه،
قارداشليغا بيرلييه،
بيزدن يارديم ايسته يير،
آزربايجان اورميه.
من آشيق آي اولايديم،
بير سولو چاي اولارديم،
آشيب، داشيب داغلاري،
گه ليب سه نه دولايديم.
خالقيمين دوزلو گولو!
گورمه يك سني اولو،
قويوب، گئديب، بوراخما،
بيزه قورو بير گولو 
بو دردي كيمه يازام؟
اوز يوردومدا يالقيزام،
ائشيديرسه نمي مني؟
بو گونلر چوخ سوسوزام.
هارايلار آي هاراي لار!
دولانار ايل لر – آيلار،
من سوسوزام، هارداسيز؟
سويو گتيرين چايلار!
بيلمه ليسيز سيز بونو!
گلمز گولومون سونو،
يو كيچيك ال له ريمله،
قورتاراجام، من اونو


تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
بازدید : 413
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

چؤل اولسايدي گول اكرديم اورمودا


ناز ائتسه يدي من چكرديم اورمودا


گول ديبينه سو تؤكرديم اورمودا


آما حاييف گؤز باخديقجا دوزدور او

 

بير چيچكده بيته بيلمز سؤزدور او

 

قويماريق كي يانسين اورمو گولونو

آغلاركن سو وئرريك آي آوا باجيم

دهشتلي دردينين آليب قاداسين

شنلره چئويرريك آي آوا باجيم

تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
بازدید : 267
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

 


تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
بازدید : 248
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

اورمويا گئدنده؛ گئجه لر گئدين...
نه دنيز سيزدن اوتانسين، نه سيز دنيزدن ...... :(


تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
بازدید : 243
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

نفسهای آخر دریاچه ارومیه :(

بر باعث و بانیاش لعنت

تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
بازدید : 229
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

اؤلومدن قورخسايديم تورک دوغولمازديم!

چاققالدان قورخسايديم بوز قورد اولمازديم!

یاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک خالقی!

 

 


تاریخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393
بازدید : 302
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

نقاب ها را دور بینداز . این نقاب ها روی قلبت سنگینی می کنند.

‎نقاب ها را دور بینداز . این نقاب ها روی قلبت سنگینی می کنند.‎

تاریخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393
بازدید : 260
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

در آن شهری که مردانش عصا از کور می‌دزدند
هم‌آن شهری که اشک از چشم، کفن از گور می‌دزدند
در آن شهری که خنجر دسته‌ی خود نیز می‌بُرّد
هم‌آن جایی که پشت از دشنه‌ی خون ریز می‌دزدند
در آن شهری که مردانش همه لال و زنان کورند
هم‌آن شهری که از بلبل، دَم آواز می‌دزدند
در آن شهری که نفرت را به جای عشق می‌خواهند
هم‌آن‌جایی که نور از چشم و عقل از مغز می‌دزدند
در آن شهری که پروانه به جای شمع می‌سوزد
هم‌آن شهری که آتش را ز اشک شمع می‌دزدند
در آن شهری که زنده، مرده و مرده بُوَد زنده
هم‌آن جایی که روح از تن و تن از روح می‌دزدند
در آن شهری که کافر، مؤمن و مؤمن شود کافر
هم‌آن جایی که مُهر از جانماز باز می‌دزدند
در آن شهری که سگ‌ها معرفت از گربه آموزند
هم‌آن شهری که سگ‌ها، برّه ‌را از گرگ می‌دزدند
در آن شهری که چشم خفته از بیدار، بیناتر
هم‌آن جایی که غم از سینه‌ی غم‌ساز می‌دزدند
من از خوش‌‌باوری آن‌جا محبت جست‌وجو کردم
در آن شهری که فریاد از دهان باز می‌دزدند

‎در آن شهری که مردانش عصا از کور می‌دزدند
هم‌آن شهری که اشک از چشم، کفن از گور می‌دزدند
در آن شهری که خنجر دسته‌ی خود نیز می‌بُرّد
هم‌آن جایی که پشت از دشنه‌ی خون ریز می‌دزدند
در آن شهری که مردانش همه لال و زنان کورند
هم‌آن شهری که از بلبل، دَم آواز می‌دزدند
در آن شهری که نفرت را به جای عشق می‌خواهند
هم‌آن‌جایی که نور از چشم و عقل از مغز می‌دزدند
در آن شهری که پروانه به جای شمع می‌سوزد
هم‌آن شهری که آتش را ز اشک شمع می‌دزدند
در آن شهری که زنده، مرده و مرده بُوَد زنده
هم‌آن جایی که روح از تن و تن از روح می‌دزدند
در آن شهری که کافر، مؤمن و مؤمن شود کافر
هم‌آن جایی که مُهر از جانماز باز می‌دزدند
در آن شهری که سگ‌ها معرفت از گربه آموزند
هم‌آن شهری که سگ‌ها، برّه ‌را از گرگ می‌دزدند
در آن شهری که چشم خفته از بیدار، بیناتر
هم‌آن جایی که غم از سینه‌ی غم‌ساز می‌دزدند
من از خوش‌‌باوری آن‌جا محبت جست‌وجو کردم
در آن شهری که فریاد از دهان باز می‌دزدند‎

 


تاریخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393
بازدید : 255
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

خدایا....
منم بنده توام..!
گناه دارم ..نگاهم کن.....

‎خدایا....
منم بنده توام..!
گناه دارم ..نگاهم کن.....‎

نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com